Gå til innhold

Alkohol i julen?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Er det mange som drikker alkohol i julen? Her har vi ikke pleid å gjøre det. 

Vi drikker stort sett aldri alkohol og heller ikke i julen. :) Kan kanskje bli et glass vin en kveld når ungene ikke er hjemme, jentungen er 17 år, men vil ikke at jeg skal drikke når de er der og det er absolutt null problemer å la være. Jeg har aldri vært full sammen med dem (knapt nok ellers heller) så hun har ikke opplevd det altså, det er ikke derfor, hun liker det bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi drikker stort sett aldri alkohol og heller ikke i julen. :) Kan kanskje bli et glass vin en kveld når ungene ikke er hjemme, jentungen er 17 år, men vil ikke at jeg skal drikke når de er der og det er absolutt null problemer å la være. Jeg har aldri vært full sammen med dem (knapt nok ellers heller) så hun har ikke opplevd det altså, det er ikke derfor, hun liker det bare ikke.

Ok, godt det er flere som ikke drikker alkohol da. Syns ikke det var noen vits når ungene vokste opp, barn og alkohol hører ikke sammen mener jeg. Men det er jo sikkert mange som drikker også da. Nå er jo ungene her voksne,de må jo lage sine tradisjoner når de får familie. Jaja, den ene har jo familie og hun er vant til alkohol i julen. Og i år skal de være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker jo både vin og øl sånn av og til til vanlig, men i jula blir det mye mindre. Den uka vi skal være på Vestlandet, blir helt alkoholfri, og vi savner aldri alkohol der. Regner med at det blir litt vin i nyttårshelga. 

Og så lager mamma tomtebrygg da, men der er vel prosenten temmelig lav. Ååååå - det smaker virkelig jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det mange som drikker alkohol i julen?

Kanskje et par glass rødvin.

Anonymkode: d5d8d...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje et par glass rødvin.

Anonymkode: d5d8d...965

Ok, det er jo måtehold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi drikker jo både vin og øl sånn av og til til vanlig, men i jula blir det mye mindre. Den uka vi skal være på Vestlandet, blir helt alkoholfri, og vi savner aldri alkohol der. Regner med at det blir litt vin i nyttårshelga. 

Og så lager mamma tomtebrygg da, men der er vel prosenten temmelig lav. Ååååå - det smaker virkelig jul :)

Ok. Tomtebrygg ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gargamel skrev:

Det blir vel litt vin, øl og akkevitt. Vi drikker oss ikke fulle da.

Nei det hadde jo ikke vært trivelig å bli fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Tomtebrygg ja..

Det er jo lov å kjøre etter å ha drukket tomtebrygg, så det regnes vel som lettøl, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er jo lov å kjøre etter å ha drukket tomtebrygg, så det regnes vel som lettøl, tror jeg.

Ok. Trodde ikke man kunne kjøre etter å ha drukket lett øl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Babette skrev:

Ja øl til maten, og kanskje akevitt hvis vi får lyst på. Men vi er kun voksne.

Ok. Ja da kan dere jo drikke i vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Ja da kan dere jo drikke i vei. 

Jauda. Samboerens voksne barn er heller ikke avholds. Jeg synes julemat som pinnekjøtt og ribbe smaker mye bedre med øl til.

Og rødvin til kalkun og hvit fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Babette skrev:

Jauda. Samboerens voksne barn er heller ikke avholds. Jeg synes julemat som pinnekjøtt og ribbe smaker mye bedre med øl til.

Og rødvin til kalkun og hvit fisk.

Ok her liker vi best brus. Pepsi max og julebrus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, det er jo måtehold. 

Måtehold? Jeg drikker så lite at jeg hadde vært realt på en snurr etter to glass rødvin! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Måtehold? Jeg drikker så lite at jeg hadde vært realt på en snurr etter to glass rødvin! :D 

Hm. Ja sikkert jeg også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok litt mer alkohol til jul enn til hverdags her!😊 Med årene har det blitt sånn;  Litt «bobler» her og der... en god Amarone rødvin hører med ... og litt portvin til julekakene... Akevitt til pinnekjøttet... Det er på ingen måte snakk om flatfyll og vi har kun store barn rundt oss. Er mer snakk om smak og nytelse av mat og drikke sammen, og at alkoholen også er med å sette prikken over i’en i sånne sammenhenger for enkelte. Det er heldigvis ikke sånn at man enten må være avholds eller beruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mari- skrev:

Det blir nok litt mer alkohol til jul enn til hverdags her!😊 Med årene har det blitt sånn;  Litt «bobler» her og der... en god Amarone rødvin hører med ... og litt portvin til julekakene... Akevitt til pinnekjøttet... Det er på ingen måte snakk om flatfyll og vi har kun store barn rundt oss. Er mer snakk om smak og nytelse av mat og drikke sammen, og at alkoholen også er med å sette prikken over i’en i sånne sammenhenger for enkelte. Det er heldigvis ikke sånn at man enten må være avholds eller beruset. 

Ja det er vel forskjellige tradisjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker svært sjelden, men i desember så er jeg alltid avholds. Det er rett og slett fordi jeg pleier å bli dårligere i desember, har ikke de beste minnene. De jeg skal til drikker en del, litt for mye synes nå jeg. De drikker seg ikke fulle, men i overkant allikevel (synes jeg, men tydeligvis ikke de).  Det blir ingen barn der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...