Gå til innhold

Alkohol i julen?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
27 minutter siden, påskelilje skrev:

Joda, men ikke inne på treningssenteret der svetten hans drypper overalt! :mellow:

Sant det. Jeg tror ikke det er lov heller. Jeg hadde ikke reagert. Er i min egen boble når jeg trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Tja, hva skal jeg si ? Det kommer  an på hvordan mannen ser ut i bar overkropp, tenker jeg :) En lekker kropp tåler å se svett ut :)

Tipper menn som trener i bar overkropp tror de ser lekre ut uansett hvordan de ser ut. Menns selvbilde er gjerne slik.

 

Uansett synes jeg alle skal være påkledt på treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Pepsi Max er et must. Sånn er det bare :D

 

15 timer siden, emilie321 skrev:

Støtter deg der:D

Hehehehe! Og dere er ikke alene. :D Jeg liker Pepsi Max, altså, men jeg klarer ikke hlt å forstå at man nærmest blir hekta på det. Før i tida (og kanskje fortsatt?) hadde man uttrykket coca coliker. Det var gjerne menn som var det. Mens Pepsi Max-ikere er det kvinner som er, og det er ikke Cola light eller Cola zero, det er _alltid_ Pepsi max. Jeg kjenner flere, og en kollega har attpåtil store 4-paks stablet inne på kontoret sitt :unsure: (altså 4 x 1,5-litersflasker pakket inn i plast). Håper dere ikke er helt der, da. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Tipper menn som trener i bar overkropp tror de ser lekre ut uansett hvordan de ser ut. Menns selvbilde er gjerne slik.

 

Uansett synes jeg alle skal være påkledt på treningssenter.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
32 minutter siden, morsan skrev:

 

Hehehehe! Og dere er ikke alene. :D Jeg liker Pepsi Max, altså, men jeg klarer ikke hlt å forstå at man nærmest blir hekta på det. Før i tida (og kanskje fortsatt?) hadde man uttrykket coca coliker. Det var gjerne menn som var det. Mens Pepsi Max-ikere er det kvinner som er, og det er ikke Cola light eller Cola zero, det er _alltid_ Pepsi max. Jeg kjenner flere, og en kollega har attpåtil store 4-paks stablet inne på kontoret sitt :unsure: (altså 4 x 1,5-litersflasker pakket inn i plast). Håper dere ikke er helt der, da. :P 

Vi kjøper bare en 4-paks hver torsdag. :DVi drikker ikke av den på torsdager, men kjøper den da og legger i kjøleskapet slik at den er kald til helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi kjøper bare en 4-paks hver torsdag. :DVi drikker ikke av den på torsdager, men kjøper den da og legger i kjøleskapet slik at den er kald til helga :)

Jeg regner med jeg kjøper en sånn en før jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, morsan skrev:

 

Hehehehe! Og dere er ikke alene. :D Jeg liker Pepsi Max, altså, men jeg klarer ikke hlt å forstå at man nærmest blir hekta på det. Før i tida (og kanskje fortsatt?) hadde man uttrykket coca coliker. Det var gjerne menn som var det. Mens Pepsi Max-ikere er det kvinner som er, og det er ikke Cola light eller Cola zero, det er _alltid_ Pepsi max. Jeg kjenner flere, og en kollega har attpåtil store 4-paks stablet inne på kontoret sitt :unsure: (altså 4 x 1,5-litersflasker pakket inn i plast). Håper dere ikke er helt der, da. :P 

Jeg var der før:huh: men så skjerpet jeg meg. Drikker nå bare i helgen og til spesielle anledninger. Nå i desember tillater jeg meg litt mer da:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg var der før:huh: men så skjerpet jeg meg. Drikker nå bare i helgen og til spesielle anledninger. Nå i desember tillater jeg meg litt mer da:rolleyes:

:D Det er jo ikke noe galt i å drikke Pepsi Max, men uansett hva man drikker (unntatt vann) blir det jo litt pussig hvis det blir en besettelse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, morsan skrev:

:D Det er jo ikke noe galt i å drikke Pepsi Max, men uansett hva man drikker (unntatt vann) blir det jo litt pussig hvis det blir en besettelse. :) 

Neida, ikke noe galt med å drikke Pepsi Max, men jeg drakk mye og det ble dyrt. Nå har jeg en sykdom som gjør at jeg drikker ekstremt mye, så derfor ble det litt vel mye Pepsi Max :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 0.46, ColaZero skrev:

Drikker ikke alkohol pga epilepsi. Hadde sikkert drukket hvis jeg ikke hadde hatt diagnosen. Det virker jo gøy! Å være litt full. I julen har det alltid vært servert alle typer alkohol. Selv med små og mindre små og ungdom tilstede. Spesielt en av søstrene mine blir ganske på en snurr. Men egne barn til stede. Vet ikke hvordan de reagerer, barna. Jeg ser det jo godt fordi jeg er edru. Og det er mye; kan jeg få en konjakk til, et glass rødvin til, mer akevitt takk! Men jeg tror ikke de andre, bortsett fra den ene søsteren min kan oppfattes fulle. Heller glade, de ler jo mer og høyere. Men så er det barna da, blir de utrygge som er en diskusjon som kommer opp hver jul. Tror kanskje heller ikke at forbruket i familien vår er veldig mye høyere enn hos mange andre. men registrerer at det er høyere enn her på DOL.

Men nå slipper min sønn og jeg alt pga sykdom.

DOL er ikke representativt for det virkelige liv.  Tenk for et hubabaluba hvis noen skrev her at hun drakk som du beskriver din søster, og det foran egne barn.  Ellers så kan jeg si at det har alltid vært lite alkohol rundt meg på julekvelden pga. mye forskjellig.  Jeg har engang spist ribbe på juleaften med en øl og en akevitt til.  Ellers har det vært en flaske rødvin på deling for 3 - 4 og jeg har aldri tatt eller blitt servert konjakk eller lignende på juleaften.  Dette har sine forklaringer siden noen har alkoholproblemer og/eller er vokst opp med alkoholproblemer.  Ikke at vi er spesielt prektige.  Jeg håper likevel at vi ikke er enestående og at barnefamilier er forsiktige.  Jeg har hatt mange jul uten alkohol og det har vært like fint som de andre med alkohol.

Anonymkode: f99f8...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.12.2017 den 16.24, AnonymBruker skrev:

DOL er ikke representativt for det virkelige liv.  Tenk for et hubabaluba hvis noen skrev her at hun drakk som du beskriver din søster, og det foran egne barn.  Ellers så kan jeg si at det har alltid vært lite alkohol rundt meg på julekvelden pga. mye forskjellig.  Jeg har engang spist ribbe på juleaften med en øl og en akevitt til.  Ellers har det vært en flaske rødvin på deling for 3 - 4 og jeg har aldri tatt eller blitt servert konjakk eller lignende på juleaften.  Dette har sine forklaringer siden noen har alkoholproblemer og/eller er vokst opp med alkoholproblemer.  Ikke at vi er spesielt prektige.  Jeg håper likevel at vi ikke er enestående og at barnefamilier er forsiktige.  Jeg har hatt mange jul uten alkohol og det har vært like fint som de andre med alkohol.

Anonymkode: f99f8...663

Det har du nok rett i, at det er mulig at DOL ikke alltid er representativt for det virkelige liv. 

Godt å høre at du har hatt like mange hyggelige julefeiringer uten alkohol som med. Som sagt drikker jeg ikke pga epilepsi og fordelen med det er at jeg kan kjøre bilen hjem. Slipper å bestille taxi og sitte å vente lenge siden de har masse å gjøre sent på julaften. Så godt å bare kunne dra når jeg "har fått nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan undres hvorfor noen velger å leve et så farlig liv at de misbruker noesomhelst.

Det gjelder bare så mye som er potensielt farlig. Kanskje det er sånn for oss alle.

Anonymkode: 32f5c...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ønsker vi å spare oss rike og der sparer vi veldig mye. Vi er ikke lenger i selskapslivet og da blir det ingenting utover et fingerbøll i ny og ne.😊

Anonymkode: 32f5c...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.12.2017 den 12.26, morsan skrev:

 

Hehehehe! Og dere er ikke alene. :D Jeg liker Pepsi Max, altså, men jeg klarer ikke hlt å forstå at man nærmest blir hekta på det. Før i tida (og kanskje fortsatt?) hadde man uttrykket coca coliker. Det var gjerne menn som var det. Mens Pepsi Max-ikere er det kvinner som er, og det er ikke Cola light eller Cola zero, det er _alltid_ Pepsi max. Jeg kjenner flere, og en kollega har attpåtil store 4-paks stablet inne på kontoret sitt :unsure: (altså 4 x 1,5-litersflasker pakket inn i plast). Håper dere ikke er helt der, da. :P 

Jeg er «avhengig» av Cola Zero. Men enig i at det er mange hunkjønn som drikker Pepsi Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, cilie skrev:

Jeg er «avhengig» av Cola Zero. Men enig i at det er mange hunkjønn som drikker Pepsi Max.

Jeg er avhengig av colaen... desverre... Veldig vanskelig å slutte med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg er avhengig av colaen... desverre... Veldig vanskelig å slutte med den. 

Ja, den gir helt klart abstinenser når jeg kutter den. Jeg skal kutte ned på mengden framover, men kutter en del annet før den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, cilie skrev:

Ja, den gir helt klart abstinenser når jeg kutter den. Jeg skal kutte ned på mengden framover, men kutter en del annet før den.

Det er det. Den drikken er virkelig avhengighetsskapende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...