Gå til innhold

Den lange luetråden


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Hva skal egentlig en fyr godt opp i 40-åra ha på hodet? Går som regel  i kort ullfrakk.

-Topplue?

-Caps?

-Fez? 

-Alpelue? 

-Kapteinlue?

Kjør debatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Gargamel skrev:

Hva skal egentlig en fyr godt opp i 40-åra ha på hodet? Går som regel  i kort ullfrakk.

-Topplue?

-Caps?

-Fez? 

-Alpelue? 

-Kapteinlue?

Kjør debatt. 

Enkelt. Helt klart (topp)lue :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
36 minutter siden, Trine skrev:

Lue :) Men ikke sånn fargerik eller med dusk. Helst med oppbrett, tror jeg.

 

9 minutter siden, Kayia skrev:

Enkelt. Helt klart (topp)lue :) 

Hmm. Ser at det allerede er splid.

Jeg har en enkel, grå lue med brett uten dusk. Det er kanskje kjedelig. 

Det er kanskje litt freskere å ha en topplue? Kanskje med farger også? Det er stikk i strid med Trine og mine egne impulser når jeg er i luebutikken. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gargamel skrev:

 

-Topplue? - JA

-Caps? - kommer litt an på

-Fez? - tja, hvorfor ikke?

-Alpelue? - hvis du er en kunsterisk type. Mannen min hadde ikke passet det!

-Kapteinlue? Nei!

Kjør debatt. 

Vanlig lue uten dusk er jo fint. Gjerne i litt farger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Hmm. Ser at det allerede er splid.

Jeg har en enkel, grå lue med brett uten dusk. Det er kanskje kjedelig. 

Det er kanskje litt freskere å ha en topplue? Kanskje med farger også? Det er stikk i strid med Trine og mine egne impulser når jeg er i luebutikken. 

Jeg må si den lua du har høres perfekt ut. Det kunne kanskje fungert med en hjemmestrikka lue med marius-mønster også.

Eller kanskje en sånn her https://houseofhygge.no/luer-made-by-mamma/hekla-luer/hekla-house-of-hygge-lue-fin-fyr-svart
:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Hmm. Ser at det allerede er splid.

Jeg har en enkel, grå lue med brett uten dusk. Det er kanskje kjedelig. 

Det er kanskje litt freskere å ha en topplue? Kanskje med farger også? Det er stikk i strid med Trine og mine egne impulser når jeg er i luebutikken. 

Ja, bruk gjerne litt farger. Mange fine luer på sportsbutikkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Hva skal egentlig en fyr godt opp i 40-åra ha på hodet? Går som regel  i kort ullfrakk.

-Topplue?

-Caps?

-Fez? 

-Alpelue? 

-Kapteinlue?

Kjør debatt. 

Lue. Uten dusk!

Denne tråden får meg til å lure på hva en topplue er? Er det en lue med dusk eller er det bare noe man skal ha på toppen av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, påskelilje skrev:

Ja, bruk gjerne litt farger. Mange fine luer på sportsbutikkene!

Jeg har en topplue fra swix, men den er dedikert til snømåking, skiturer etc. 

 

46190_rel-swix-gunde-blaa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, frosken skrev:

Lue. Uten dusk!

Denne tråden får meg til å lure på hva en topplue er? Er det en lue med dusk eller er det bare noe man skal ha på toppen av kroppen?

Det er en topp på toppen av topplua på toppen av kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, Trine skrev:

Jeg må si den lua du har høres perfekt ut. Det kunne kanskje fungert med en hjemmestrikka lue med marius-mønster også.

Eller kanskje en sånn her https://houseofhygge.no/luer-made-by-mamma/hekla-luer/hekla-house-of-hygge-lue-fin-fyr-svart
:lol:

Den var min stil, men er det ikke litt suspekt hvis man må ha et skilt hvor det står "Fin fyr"?

Hjemmestrikka mariuslue er absolutt en kjempeidé!! 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er finest med nøytral lue, så det høres i mine ører ut som du velger rett med din enkle grå. Det går jo litt mote i slike ting, og et annet år kan jeg nok mene noe annet.

 

Jeg tenker at en topplue har dusk, men det kan vel være dialektforskjeller her. Noen sier til og med hue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter din grå, kan strekke meg til sort- og gråstripete hehe, ikke hør på dem som sier «gøyal med farger» :P Syns ellers litt baggy luer (det du kaller topplue sant?) ala de man ser på linken er finere enn de som er helt tettsittende på toppen: http://tosmaasvaler.blogspot.no/2013/02/luer-en-ny-forelskelse.html?m=1

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
27 minutter siden, Xtra skrev:

Synes det er finest med nøytral lue, så det høres i mine ører ut som du velger rett med din enkle grå. Det går jo litt mote i slike ting, og et annet år kan jeg nok mene noe annet.

 

Jeg tenker at en topplue har dusk, men det kan vel være dialektforskjeller her. Noen sier til og med hue?

Jeg var helt sikker på at topplue per def var lue med dusk, men det viser seg at alle spisse luer er toppluer:

https://no.wikipedia.org/wiki/Topplue

 

Den har visst aner tilbake til Frygia i oldtiden, og symboliserer frihet.

https://no.wikipedia.org/wiki/Frygisk_lue

- Brukt under den franske revolusjon.

- Brukt av motstandsbevegelsen i Norge

- Brukt av smurfene, for å vise at de er fri, og ikke lar seg kue av......Gargamel :(

 

160px-Attis_child_%28marble_bust%29.JPG

Nei, nå får jeg slutte å fjase, og komme i gang på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gargamel skrev:

(...) Brukt av smurfene, for å vise at de er fri, og ikke lar seg kue av......Gargamel :(

Du kjente historien om Gargamel og smurfene da du valgte nick, eller hur? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 minutter siden, Kayia skrev:

Du kjente historien om Gargamel og smurfene da du valgte nick, eller hur? :) 

Ja, jeg gjorde det. Det er en passelig antihelt, men først og fremst et helt impulsivt valg. 

Så for meg å skrive tre innlegg her, men nå er det 5000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gargamel skrev:

Hva skal egentlig en fyr godt opp i 40-åra ha på hodet? Går som regel  i kort ullfrakk.

-Topplue?

-Caps?

-Fez? 

-Alpelue? 

-Kapteinlue?

Kjør debatt. 

Matroslue må det være.

Hm17VlM.jpg

Anonymkode: da873...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraråder Swix-lua utenfor skisporet og snømåkinga, og iallfall hvis du bruker kort ulljakke. 

Støtter forslag om enkel grå lue, enten ribbestrikket eller kanskje flettemønster? Alpelue er kult om du er rette typen til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rød, hvit og blå Bjørn Dæhlie - lue med blå dusk, som brukes først og fremst på ski og trimturer og joggeturer når det er kaldt.

Kjøpte nylig en tynn Kari Traa- lue i bomull med massevis av farger. Liker den godt!! Ellers har jeg sikkert 4-5 andre luer som jeg bruker ofte. Har to løse/baggie luer i grå og blå som jeg bruker til litt pent. 

Liker IKKE å fryse, og er glad i luer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv går jeg mest i en kort lue med en liten oppbrett. Datteren har strikket den til meg og da blir den første valget når det er kaldt. Ellers bruker jeg gjerne pannebånd når det ikke er så kaldt.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...