Gå til innhold

Uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25 minutter siden, erik123 skrev:

:) Lavmål og hetse uføre. Men så langt er det mulig å synke. 

Men det vel ikke akkurat "sosialister" som hetser uføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, erik123 skrev:

:) Lavmål og hetse uføre. Men så langt er det mulig å synke. 

Det er lavmål med uberettiget hets uavhengig av hvor den som blir hetset mottar inntektene sine fra. Jeg mener også at selv om man er ufør, så skal man ikke skjermes fra kritikk som vedrører andre aspekter. Det blir som innvandrere som stadig trekker rasismekortet når noe går de imot. 

1 time siden, gråstein skrev:

Men det vel ikke akkurat "sosialister" som hetser uføre.

Jeg opplever at det kommer mye vrøvl fra begge ytterkanter politisk. Mye FrP-velgere deler på sosiale medier er idiotisk men det er tilsvarende mye hjernedødt idioti fra ytre venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Generalisering er i alle fall idiotisk, enten det gjelder sosialister, kapitalister, innvandrere eller uføre. Og hets er alltid feil, enten det er rettet mot grupper eller enkeltindivid. Saklig kritikk og bekymring er noe annet, selvsagt, men selv der fungerer det best på enkeltpersonnivå, eller i mindre grupper, sak for sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2017 den 16.16, issomethingwrong skrev:

Det er lavmål med uberettiget hets uavhengig av hvor den som blir hetset mottar inntektene sine fra. Jeg mener også at selv om man er ufør, så skal man ikke skjermes fra kritikk som vedrører andre aspekter. Det blir som innvandrere som stadig trekker rasismekortet når noe går de imot. 

Jeg opplever at det kommer mye vrøvl fra begge ytterkanter politisk. Mye FrP-velgere deler på sosiale medier er idiotisk men det er tilsvarende mye hjernedødt idioti fra ytre venstre.

Kan du si meg hvorfor uføre skal hetses? Hva har de gjort for å fortjene det? Du vet at mange er syke i mange år før de blir ufør, og du taper mye penger. Det er ille å væ're ufør. Og de uføre blir stigmatisert og latterliggjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, erik123 skrev:

De fleste som hetser uføre er helt vanlige folk. Så jævlig har det blitt. Sosialister og rikfolk er like ille. 

Har inntrykk av at det er mest folk fra høyresiden. 

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at det er mest folk fra høyresiden. 

Anonymkode: 4bf66...baf

I alle fall folk som aldri har hatt økonomiske problemer, og de stemmer vel helst på høyrepartier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, erik123 skrev:

Kan du si meg hvorfor uføre skal hetses? Hva har de gjort for å fortjene det? Du vet at mange er syke i mange år før de blir ufør, og du taper mye penger. Det er ille å væ're ufør. Og de uføre blir stigmatisert og latterliggjort. 

Akkurat nå hetser jeg deg, ikke fordi du er ufør, men fordi du faen ikke gidder å lese det jeg skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2017 den 16.16, issomethingwrong skrev:

Det er lavmål med uberettiget hets uavhengig av hvor den som blir hetset mottar inntektene sine fra. Jeg mener også at selv om man er ufør, så skal man ikke skjermes fra kritikk som vedrører andre aspekter. Det blir som innvandrere som stadig trekker rasismekortet når noe går de imot. 

Jeg opplever at det kommer mye vrøvl fra begge ytterkanter politisk. Mye FrP-velgere deler på sosiale medier er idiotisk men det er tilsvarende mye hjernedødt idioti fra ytre venstre.

Ja kommunister er like ille som folk på høyresiden. Det er en forakt for svakhet. Det gjennomsyrer politikken, alle skal være arbeidsfør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, erik123 skrev:

Og du leser for faen ikke det jeg skriver! Har du fått med deg hva denne tråden handler om? 

Poenget mitt var:

Å være ufør er ikke noe immunitet mot hets. Om en ufør slår ned noen på byen, så skal han fortsatt straffes for det.

Men jeg er enig i at det er lavmål å hetse noen fordi de er uføre. Det var poenget, og du fortsetter å argumentere om hvorfor man skal hetse uføre og at det er lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, erik123 skrev:

Ja kommunister er like ille som folk på høyresiden. 

Har du noe eksempel på kommunister og sosialister som hetser uføre?

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 16.12.2017 den 20.48, erik123 skrev:

Ja kommunister er like ille som folk på høyresiden. Det er en forakt for svakhet. Det gjennomsyrer politikken, alle skal være arbeidsfør. 

Og du er en dritt som hetser syke og uføre. Du bør skamme deg. Du er nok langt ute på høyresiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre blir behandlet som annenrangs folk i dette samfunnet. Såkalte høyrefolk hater de som pesten. Men de er ingen ting å bry seg om. De er nederst på rangstigen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, erik123 skrev:

Uføre blir behandlet som annenrangs folk i dette samfunnet.

Blir de det?  Kanskje i nettsamfunnenes kommentarfelt, men det er vel ikke der livet foregår?  Hva er det uføre nektes av vanlige goder og rettigheter i samfunnet som alle ikke-uføre har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel hets og skam over de som ikke bidrar som er motvekten til mye svindleri, tror det må til selv om det jo er trist at det skal være slik, alternativet må være å sette ned satsene veldig og hindre misbruk av ytelsen på den måten, men det vil dere vel heller ikke. Vanskelig situasjon

Anonymkode: bf365...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel hets og skam over de som ikke bidrar som er motvekten til mye svindleri

At noen utnytter et system (slik det alltid vil være noen som gjør, uansett hvilket system man har), gir ikke rett til å hetse eller påføre skam over alle som benytter seg av systemet, inkludert de med full rett til å gjøre det.

Det er noen som utnytter systemet og noen som hetser alle som bruker systemet.  Men at noen uopplyste, unyanserte personer slenger dritt om alle uføre, er ikke det samme som at alle uføre blir behandlet som annenrangs borgere.  Hvis alle som tilhører en gruppe som enkelte anonyme liker å skrive stygge ting om på nett, er annenrangs borgere, er det ikke mange av oss som er førsterangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, laban skrev:

Blir de det?  Kanskje i nettsamfunnenes kommentarfelt, men det er vel ikke der livet foregår?  Hva er det uføre nektes av vanlige goder og rettigheter i samfunnet som alle ikke-uføre har? 

Har du ikke fått med deg det? De nektes blant annet en pensjon det er mulig å leve av. Og de betaler full skatt, det er urettferdig. 

Har du greid deg på 10000 i måneden? Du har en utrolig nedlatende holdning til syke folk. Hva har de gjort deg? .Uføre får hets hele tiden, særlig på nett. Folk bør skamme seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...