Gå til innhold

Hva syntes du om de som klager på at trygda kom for tidlig denne måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, laban skrev:

Er det noen som klager på det?  Er de ikke bare litt forbauset?

 

Ja, det er en lang klageliste i Uføreopprøret-gruppa på Facebook.

 

Anonymkode: 42e54...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ville være om trygden fikk fast utbetalingsdato den 12 hver måned. Juni og januar blir blakke måneder. 

Anonymkode: 07157...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste ville være om trygden fikk fast utbetalingsdato den 12 hver måned. Juni og januar blir blakke måneder. 

Anonymkode: 07157...671

Da får en budsjettere bedre.

Anonymkode: 42e54...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en lang klageliste i Uføreopprøret-gruppa på Facebook.

 

Anonymkode: 42e54...787

Åja, det ante jeg ikke. 

Til trøst kan det opplyses at dette fenomenet rammer enkelte lønnsmottakere også. F.eks. hvis lønningsdagen vanligvis er den 15. eller 20. i måneden, hender det at den utbetales tidligere akkurat i desember. 

Generelt tror jeg nok de aller fleste, uansett hvor de får pengene sine fra, klarer å takle at de kommer inn på konto 4-5 dager for tidlig en sjelden gang.  Januar er uansett ikke noen festlig måned økonomisk sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Er det noen som klager på det?  Er de ikke bare litt forbauset?

 

Har faktisk også hørt folk som klager på at desemberlønnen (i noen bedrifter) kommer ti dager tidligere enn i andre måneder - da er det jo "umulig" å klare seg til lønnsutbetaling i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får en budsjettere bedre.

Anonymkode: 42e54...787

Er det ikke mer naturlig att du klager i gruppa på facebook da? Hva med dette gjør deg irritert? Virker veldig surmaget...

Anonymkode: 07157...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke mer naturlig att du klager i gruppa på facebook da? Hva med dette gjør deg irritert? Virker veldig surmaget...

Anonymkode: 07157...671

Jeg syntes det er patetisk å klage over at en får gratis penger fra staten noen dager "for tidlig".

Anonymkode: 42e54...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Xtra skrev:

Har faktisk også hørt folk som klager på at desemberlønnen (i noen bedrifter) kommer ti dager tidligere enn i andre måneder - da er det jo "umulig" å klare seg til lønnsutbetaling i januar.

Jeg synes både desember og januar inneholder såpass mange "unntak" økonomisk sett, at det ikke burde være noe problem at utbetalingen kommer tidligere, den er jo også større enn vanlig. 

Jeg er enormt disiplinert, så jeg kunne taklet tidlig lønnsutbetaling hver eneste måned, dersom den var like stor som i desember (og den ikke ble fulgt av en "januarbunke" med regninger) :D

NB: Dette handler ikke om trygd, det er en avsporing til desemberlønn for arbeidstakere. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er patetisk å klage over at en får gratis penger fra staten noen dager "for tidlig".

Anonymkode: 42e54...787

Jeg skjønner, men samtidig så er du så pysete  att du tør bare ytre din avsmak på ett sted du kan være anonym? I stedet for å ta det opp med de du synes er patetiske?

Anonymkode: 07157...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner, men samtidig så er du så pysete  att du tør bare ytre din avsmak på ett sted du kan være anonym? I stedet for å ta det opp med de du synes er patetiske?

Anonymkode: 07157...671

Jeg har tatt det opp der, men ble slettet.

Anonymkode: 42e54...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man skriver at det blir så lenge til neste lønn så kan det jo nesten virke som man får mindre penger. Det gjør man jo ikke. Man får nøyaktig det samme uansett når trygda/lønna kommer inn på konto. Så man får jo ikke mindre å rutte med, man må bare droppe å bruke opp alt på engang. Om lønna kommer en uke for tidlig, får man jo bare vente en uke med å begynne å bruke av den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Trine skrev:

Når man skriver at det blir så lenge til neste lønn så kan det jo nesten virke som man får mindre penger. Det gjør man jo ikke. Man får nøyaktig det samme uansett når trygda/lønna kommer inn på konto. Så man får jo ikke mindre å rutte med, man må bare droppe å bruke opp alt på engang. Om lønna kommer en uke for tidlig, får man jo bare vente en uke med å begynne å bruke av den da.

For noen brenner pengene i lommen. Sånn er det nok ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

For noen brenner pengene i lommen. Sånn er det nok ;).

Da får de få seg verge.

Anonymkode: 42e54...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

For noen brenner pengene i lommen. Sånn er det nok ;).

Ja, er nok kanskje sånn. Da bør man kanskje fylle lommene med vann, så de ikke brenner så lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tåpelig med tidligere utbetaling. Det gir bare et fiktivt bilde av at man har råd til jul som alle andre, men det har man selvsagt ikke for man skal overleve til 20 januar på de pengene.

Anonymkode: 1438c...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tåpelig med tidligere utbetaling. Det gir bare et fiktivt bilde av at man har råd til jul som alle andre, men det har man selvsagt ikke for man skal overleve til 20 januar på de pengene.

Anonymkode: 1438c...fba

Sett de inn på en egen konto, og overfør til brukskontoen den 20. Problem løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tåpelig med tidligere utbetaling. Det gir bare et fiktivt bilde av at man har råd til jul som alle andre, men det har man selvsagt ikke for man skal overleve til 20 januar på de pengene.

Anonymkode: 1438c...fba

For det finnes selvsagt ingen trygdemottakere som har økonomi til å sende julegaver til noen, ha noen juleaktiviteter med barna sine eller andre ting som gjør at det kan være greit å få pengene tidlig? Absolutt alle er fattige enslige som lever fra hånd til munn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...