Gå til innhold

Folk som snakker ned om innvandrere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er med i noen Ensomhets- grupper, og jeg synes det er interessant hvor nedlatende en del- men heldigvis ikke alle- kan snakke generelt til andre og spesielt om hverandre. Men det er også interessant hvor mange av dem som klager på innvandrere samtidig som de er ensomme. Liksom, når man skriver 'typisk innvandrerstil', fordi noen innvandrere planlegger å bruke vold, eller 'nå tar muslimene over'. Kan jo hende at det er et slags mindreverdighets- kompleks at noen føler at de må tråkke på andre for å fremme seg selv? Noen ganger er Facebook et artig studium i generell dumskap, i alle fall. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med i noen Ensomhets- grupper, og jeg synes det er interessant hvor nedlatende en del- men heldigvis ikke alle- kan snakke generelt til andre og spesielt om hverandre. Men det er også interessant hvor mange av dem som klager på innvandrere samtidig som de er ensomme. Liksom, når man skriver 'typisk innvandrerstil', fordi noen innvandrere planlegger å bruke vold, eller 'nå tar muslimene over'. Kan jo hende at det er et slags mindreverdighets- kompleks at noen føler at de må tråkke på andre for å fremme seg selv? Noen ganger er Facebook et artig studium i generell dumskap, i alle fall. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Eller kanskje noen er våkne i timen og har fått med seg utviklingen i Sverige, Tyskland, Frankrike og Storbritannia.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller kanskje noen er våkne i timen og har fått med seg utviklingen i Sverige, Tyskland, Frankrike og Storbritannia.

Anonymkode: c3ee0...071

Tror det er noe folk gjerne sier for å dekke over sine egne dårlige holdninger. Jeg har ikke sagt at all innvandring er bra, men synes du virkelig at det er smart å skrive ting som 'nå tar muslimene over', f eks? Er ikke akkurat verldig smart, og når man utfordrer dem på det ser du lett hvor intellektuelt fattigslige argumenter de kommer med. Dessuten kan du lure på om de har 'våknet opp' når det gjelder alt annet som skjer rundt omkring, isåfall. De som klager høyest om innvandrere har sjeldent gode argumenter å komme med. At man ikke ønsker ukontrollert innvandring er én ting. Og å lire av seg fordommer på nett er noe annet, og spesielt når vedkommende ytrer seg som en 5- åring på nett. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er ikke andre siden av 'gjerdet' hjernedøde folk som 'ikke har våknet opp'. Om man skulle putte mennesker i slike 'leire' blir det for enkelt. Jeg ser hvor lett et visst antall mennesker forsøpler offentlige kommentarfelt, og det er alltid merkelig hvordan de 'har skjønt det' mens alle andre er hjernevasket. Samtidig hevder de at folk 'skriker rasist' mot dem(noe jeg synes jeg ser ganske sjeldent), men de er ofte underlig like gode på 'merkelapper' som de hevder at andre er: merkelapper som 'naiv', 'venstreradd', og det der er ganske så hyppig brukt. Og om du trodde det bare er innvandrere som får gjennomgå, tror du feil. Noen av dem er gode på å kritisere andre også, uten grunn, og skaper mye drama. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten er ikke andre siden av 'gjerdet' hjernedøde folk som 'ikke har våknet opp'. Om man skulle putte mennesker i slike 'leire' blir det for enkelt. Jeg ser hvor lett et visst antall mennesker forsøpler offentlige kommentarfelt, og det er alltid merkelig hvordan de 'har skjønt det' mens alle andre er hjernevasket. Samtidig hevder de at folk 'skriker rasist' mot dem(noe jeg synes jeg ser ganske sjeldent), men de er ofte underlig like gode på 'merkelapper' som de hevder at andre er: merkelapper som 'naiv', 'venstreradd', og det der er ganske så hyppig brukt. Og om du trodde det bare er innvandrere som får gjennomgå, tror du feil. Noen av dem er gode på å kritisere andre også, uten grunn, og skaper mye drama. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Er dette folk som har gått Livets Harde Skole?

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor de har ikke lov til å ha meninger om innvandrere fordi om de er ensomme? Det har jo ingen som helst sammenheng?

Anonymkode: 82c58...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor de har ikke lov til å ha meninger om innvandrere fordi om de er ensomme? Det har jo ingen som helst sammenheng?

Anonymkode: 82c58...7ec

Jeg tror ikke du skjønner poenget. Alle har lov til å ha sine meninger. Du har lov til å mene at jorda er flat, for den del. Men det betyr ikke at det er et relevant synspunkt, så lenge jorda er rund(eller oval).  Poenget er at meningene og uttalelsene er lite smarte. Det er ingen logikk i å skulle argumentere at kriminalitet er 'typisk innvandreroppførsel'. Poenget mitt var også om hvorvidt det å klage på innvandrere kan ha sammenheng med at de føler seg så dårlige selv at de må ha noen å klage på, fordi de føler seg dårlige selv. Det hadde ingenting med å forby meninger å gjøre, men selv om man er for alles rett til å ha meninger, betyr ikke det at man tillegger alle meninger samme verdi. Jeg tillegger f eks ikke Ku Klux Klans eller radikale islamister meninger samme verdi som Richard Dawkins sine dersom meningene er ulogiske. Det er noe annet enn å hevde at slike meninger bør forbys. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette folk som har gått Livets Harde Skole?

Anonymkode: c3ee0...071

Av og til begynner jeg å lure. Men noe av det er så dumt at jeg ikke skjønner hvordan det er mulig. Jeg skjønner ikke at de ikke ser det selv, heller. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er noe folk gjerne sier for å dekke over sine egne dårlige holdninger. Jeg har ikke sagt at all innvandring er bra, men synes du virkelig at det er smart å skrive ting som 'nå tar muslimene over', f eks? Er ikke akkurat verldig smart, og når man utfordrer dem på det ser du lett hvor intellektuelt fattigslige argumenter de kommer med. Dessuten kan du lure på om de har 'våknet opp' når det gjelder alt annet som skjer rundt omkring, isåfall. De som klager høyest om innvandrere har sjeldent gode argumenter å komme med. At man ikke ønsker ukontrollert innvandring er én ting. Og å lire av seg fordommer på nett er noe annet, og spesielt når vedkommende ytrer seg som en 5- åring på nett. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Der oppe på din høye kjepphest, har du noe annet å komme med, enn att du synes de er uintelligente? Det blir litt slik med PK folk som deg, som rakker ned på andres meninger, og smålig-gjør de. Jeg er nok like lei sånne som deg, som føler seg så høyt hevet over. Litt som når den hellige ånd trer inn i de frelste på Filadelfia til kamp for gud , føler slike som deg kallet til å spre sin harme over de som ikke "skjønner" propagandaen vi får inn gjennom skole, og SV fakultetet.

 

Det er ikke slik at det man nødvendigvis får inn gjennom media gjør deg smartere, eller mer opplyst. Ikke det som læres bort på Blinderen heller.

 

 

 

Anonymkode: e4c1e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der oppe på din høye kjepphest, har du noe annet å komme med, enn att du synes de er uintelligente? Det blir litt slik med PK folk som deg, som rakker ned på andres meninger, og smålig-gjør de. Jeg er nok like lei sånne som deg, som føler seg så høyt hevet over. Litt som når den hellige ånd trer inn i de frelste på Filadelfia til kamp for gud , føler slike som deg kallet til å spre sin harme over de som ikke "skjønner" propagandaen vi får inn gjennom skole, og SV fakultetet.

 

Det er ikke slik at det man nødvendigvis får inn gjennom media gjør deg smartere, eller mer opplyst. Ikke det som læres bort på Blinderen heller.

 

 

 

Anonymkode: e4c1e...fa0

'Der oppe på din kjepphøye hest' forteller meg egentlig alt jeg trenger å vite. Enkelt og greit. Kansje ikke den lureste måten å starte en samtale på, i alle fall. Og da gidder jeg egentlig ikke lese mer. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

'Der oppe på din kjepphøye hest' forteller meg egentlig alt jeg trenger å vite. Enkelt og greit. Kansje ikke den lureste måten å starte en samtale på, i alle fall. Og da gidder jeg egentlig ikke lese mer. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Ja, det bekrefter min antagelse om din arroganse.

Anonymkode: e4c1e...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du skjønner poenget. Alle har lov til å ha sine meninger. Du har lov til å mene at jorda er flat, for den del. Men det betyr ikke at det er et relevant synspunkt, så lenge jorda er rund(eller oval).  Poenget er at meningene og uttalelsene er lite smarte. Det er ingen logikk i å skulle argumentere at kriminalitet er 'typisk innvandreroppførsel'. Poenget mitt var også om hvorvidt det å klage på innvandrere kan ha sammenheng med at de føler seg så dårlige selv at de må ha noen å klage på, fordi de føler seg dårlige selv. Det hadde ingenting med å forby meninger å gjøre, men selv om man er for alles rett til å ha meninger, betyr ikke det at man tillegger alle meninger samme verdi. Jeg tillegger f eks ikke Ku Klux Klans eller radikale islamister meninger samme verdi som Richard Dawkins sine dersom meningene er ulogiske. Det er noe annet enn å hevde at slike meninger bør forbys. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Vel, jeg tror ikke ensomhet gjør noen til rasist. Men jeg tror at det at folk ikke har det bra på en eller annen måte kan gjøre at folk enklere sier ting de vanligvis begrenser seg til å tenke fordi de er for sliten til å kjøre ting gjennom en politisk korrekt sil før de ytrer seg, sammen med at det at man ikke har det bra kan gi mindre tålegrense og aggresjon. Så vil faktisk påstå at de sannsynligvis absolutt mener det de sier. 

Anonymkode: 82c58...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det bekrefter min antagelse om din arroganse.

Anonymkode: e4c1e...fa0

Jeg er ikke arrogant, men det må være lov å se seg selv i speilet. Når du kommer med flåsete kommentarer som dette, faller det bare på sin egen urimelighet. Du får heller la være å skrive så dumt om du ikke liker å få et svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg tror ikke ensomhet gjør noen til rasist. Men jeg tror at det at folk ikke har det bra på en eller annen måte kan gjøre at folk enklere sier ting de vanligvis begrenser seg til å tenke fordi de er for sliten til å kjøre ting gjennom en politisk korrekt sil før de ytrer seg, sammen med at det at man ikke har det bra kan gi mindre tålegrense og aggresjon. Så vil faktisk påstå at de sannsynligvis absolutt mener det de sier. 

Anonymkode: 82c58...7ec

Jeg synes hele begrepet 'politisk korrekt' er nesten blitt for mye missbrukt i det store og det hele. Det er lett å beskylde folk som ikke har samme ståsted som en selv som 'politisk korrekt'. Man trenger ikke være spesielt politisk korrekt fordi man ikke har et problem med muslimer eller innvandrere(synes det er en litt merkelig måte å se det på). Det er ofte gjerne en påstand at mennesker som ofte har det tøft selv, trenger noen å skylde på for at de selv ikke har det bra. Det trenger ikke nødvendigvis alltid stemme, men det utelukker ikke nødvendigvis at det i noen tilfeller kan gjøre. Og for en gangs skyld: Jeg er så lei av å høre dette argumentet 'politisk korrekt' for enhver pris, og jeg tror mange bare bruker det fordi det er et lettvint argument. Det blir ofte brukt helt ut av sammenheng, på lik linje med 'raddepakk' osv. Det er ikke bare særskilt politisk ukorrekt å hevde at 'muslimene tar over'. Det er rett og slett idiotisk(og ja, jeg følger også med på hva som skjer i verden, jeg vet om shariadomstoler i London, osv, men klarer å skille mellom islamister og muslimer forøvrig). Politisk korrekt handler i utgangspunktet om at man er opptatt av å ikke krenke. Hvor langt man drar dette er noe annet. Men at man utfordrer folks fordommer eller dumme kommentarer er ikke det samme som at man er politisk korrekt. Skriver man at kriminalitet er typisk 'innvandrergreier' så bør man kanskje også vente at noen tenker sitt. Jeg tenker at det er temmelig tragisk og i grunnen ganske smålig med folk som har såpass inngrodde holdninger. 

Men tilbake på det jeg skrev: Så er vel ikke akkurat dette med å finne en syndebukk for alt som går galt så  fjernt egentlig. Mitt inntrykk er at mindretall er like ufordragelige overfor hverandre som hvordan de snakker om innvandrere. Du leste riktig: Det mindretallet jeg har kommet over der inne som har en tendens til å slenge med leppa om 'de fæle utledningene' er gjerne av dem som skittkaster overfor hverandre også. Så der er det kanskje et mønster? De har det ikke så bra selv, og det skal man gjerne ta over på andre igjen? Jeg tenker at det er en viss fare for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for all del: Jeg benekter ikke at de mener det de skriver, men det er ikke automatisk slik at et slikt ståsted er noe klokere av den grunn. Det er litt som man sier 'fordommer fordummer'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker har alt på " en aannen måte". Som en noe eldre forhenværende kollega av meg ofte sa det . De er " kunstneeriske". ( mine lærere og medelever var også stort sett slik). De er bare å glemme.Vi har alle vårt når det kommer til stykke.

Anonymkode: df2e5...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke så farlig så lenge det bare er relativt ufarlig" oppgulp". Man kan bli redd for mer noe ingen håper tror jeg som ennå har vett og forstand til dels.

Men jeg tror " You are In for one Baby".

Anonymkode: df2e5...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke bare velstand i dag heller. Det hører man bare man skrur på sin DAB radio. Det mest skremmende er at det gjelder stadig nye grupper i vårt velstandssamfunn. Utstrakt hets og stigmatisering og " forfølgelse" fører ingenting godt ved seg. Enkelte er blitt for rike tror jeg. Nei. "Legg ned alle våpen sier jeg."

Anonymkode: df2e5...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...