Gå til innhold

Folk som snakker ned om innvandrere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier du det.  Har jeg bodd på Island?  Det er mye du vet.

Anonymkode: 8a8f7...fbd

Man skal ikke være så skråsikre på at Norge vil få det samme antallet av det man får i Sverige og andre steder. Tror mange bare ser én side av saken uten å se hele bildet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wow du greier til og med å bruke ordet makronivå.  For en samfunnsøkonomisk innsikt.  Det ville ikke forundre meg om du var en mann.  Folkeskikk kan du i hvert fall ikke og ikke kan du diskutere uten å heve deg opp på idiotnivå.  Disse tallene er idiotiske og uten noe hold.

Anonymkode: 8a8f7...fbd

Takk, der fikk vi bekreft at du ikke har noe å fare med, men kun baserer deg på egne erfaringer og følelser. Hvilken overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Og hvordan vet du at det ikke stemmer?

Fordi jeg vet hva jeg snakker om. Den eneste innvandringen som virkelig er lønnsom for staten Norge skjer når en innvandrer kommer ferdig utdannet, jobber og betaler skatt i flere år men flytter hjem til opprinnelseslandet før hun eller han får barn, belastningssykdommer eller blir gammel. Alle innvandrere som forblir permanent i Norge i løpet av sitt liv koster den norske stat mer enn de betaler inn (noen grupper langt mer enn andre) - men, det gjør alle andre innbyggere også. Tall fra SSB viser at nordmenn får litt mer velferd enn vi betaler skatt for, og gapet dekkes av oljeinntekter. Desto flere oljeinntektene skal deles på, desto dårligere blir velferden.

Det er altså så enkelt så enkelt at når en innvandrer totalt sett forbruker mer enn han produserer blir nettoen negativ. Innvandring lønner seg ikke økonomisk, det blir et underskuddsforetakende. Så kan du sikkert argumentere for at skal ha innvandring av andre årsaker, men det blir en annen diskusjon.

 

Sitat

Jeg vet om flere restauranter her i Oslo som drives av innvandrere 

Og hva beviser det? Det er ikke lurt på ralle i vei som en lallende imbesil når en ikke forstår det som diskuteres.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Man skal ikke være så skråsikre på at Norge vil få det samme antallet av det man får i Sverige og andre steder. 

Nei, politikken til den sittende regjering sørger nok for det. Men så bra du innrømmer at bl.a. Sverige har tatt i mot alt for mange innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gråstein skrev:

Fordi jeg vet hva jeg snakker om. Den eneste innvandringen som virkelig er lønnsom for staten Norge skjer når en innvandrer kommer ferdig utdannet, jobber og betaler skatt i flere år men flytter hjem til opprinnelseslandet før hun eller han får barn, belastningssykdommer eller blir gammel. Alle innvandrere som forblir permanent i Norge i løpet av sitt liv koster den norske stat mer enn de betaler inn (noen grupper langt mer enn andre) - men, det gjør alle andre innbyggere også. Tall fra SSB viser at nordmenn får litt mer velferd enn vi betaler skatt for, og gapet dekkes av oljeinntekter. Desto flere oljeinntektene skal deles på, desto dårligere blir velferden.

Det er altså så enkelt så enkelt at når en innvandrer totalt sett forbruker mer enn han produserer blir nettoen negativ. Innvandring lønner seg ikke økonomisk, det blir et underskuddsforetakende. Så kan du sikkert argumentere for at skal ha innvandring av andre årsaker, men det blir en annen diskusjon.

 

Og hva beviser det? Det er ikke lurt på ralle i vei som en lallende imbesil når en ikke forstår det som diskuteres.

Kan du bevise at dette stemmer? Jeg har inntrykk av at mange av dem som kommer hit er opptatt av utdannelse, også. 

 

Synes ikke det bevis veldig mye, men jeg har sett ganske mye av restauranter i Oslo, i alle fall, som drives av innvandrere. Både på Grønland, Majorstuen, sentrum og på Grünerløkka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gråstein skrev:

Nei, politikken til den sittende regjering sørger nok for det. Men så bra du innrømmer at bl.a. Sverige har tatt i mot alt for mange innvandrere.

Jeg kan ikke innrømme noe jeg ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det er fullt mulig at jeg vet mer enn nestlederen i politiet i Stockholm.  Det kan i hvert fall ikke du vite.  Det er lett å skryte på seg sånne samtaler.  Skal vi tiltale deg som Hans høyvelbårenhet?

Jeg har fått med meg nyheter som ikke stemmer og det om det som skal ha skjedd utenfor døra hos meg.  Jeg bor på Grønland.

Slutt å breie deg med slik blærete oppførsel anonymt på nettet.  Det er rett og slett patetisk.

 

Anonymkode: 8a8f7...fbd

Du følger utrolig lite med. En ovenfor her som la ut masse linker, du får kose deg med dem. Men jeg skjønner nå at du er ett uvitent dumt  nettroll, så da bruker jeg ikke mer tid på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Mari Y said:

Ifølge politiet er en stor del av dem som begår kriminalitet folk som kommer hit for å begå kriminalitet, ikke vanlige mennesker med innvandrerbakgrunn

Det kommer an på hvilken kriminalitet det snakkes om, det er begge deler. Biler som brenner, gjengslagsmål og uprovosert vold og bråket på skolene er de som har opphold her. Men de som bor her er det også mye kriminalitet med. Det som ofte ikke er med i statistikken er innvandrere som har fått varig opphold, de regnes som norske i statistikken, så den lyver noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier du det.  Har jeg bodd på Island?  Det er mye du vet.

Anonymkode: 8a8f7...fbd

Du er lett å kjenne igjen.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er lett å kjenne igjen.

Anonymkode: c3ee0...071

Det gikk opp for meg hva du mener, men du tar feil.  Jeg har ikke bodd på Island.

Anonymkode: 8a8f7...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 23.52, Mari Y skrev:

Det er også litt forskjell på Sverige, Norge og resten av verden. Det er mulig det også avhenger av hvilken innvandringspolitikk man fører og ikke minnst antallet. Norge sies gjerne å ha en veldig streng politikk ift andre land i Europa. Men så må man ikke glemme at mye av dette kan ha sammenheng med at andre land i Europa, som Frankrike og England har vært store kolonimakter tidligere, og dette har også bidratt noe til innvandring, spesielt i Frankrike. Det regnes ut at det største antallet muslimske innvandrere bor i Frankrike. Burde egentlig ikke være helt tilfeldig, da Frankrike var en kolonimakt i land som Algerie og Libanon. Og begge disse landene ligger i et område der islam er hovedreligion. Algerie var okkupert av Frankrike frem til ca 1962. Og i den forbindelse ble mange algeriere tilbudt jobb som gjestearbeidere. Derfor utvandret noen til Frankrike. 

https://www.nrk.no/norge/xl/gjenger-i-oslo_-ungdom-har-pistoler-og-barn-selger-hasj-1.13412236

Forskjellen er nok ikke så stor som du gjerne vil tro.

På 14.12.2017 den 0.20, Mari Y skrev:

Det har jeg prøvd å forklare, og da er valget ditt om du vil høre på det eller ikke. Du kan ikke vinne en diskusjon basert på å argumentere mot noe jeg ikke har påstått. 

 

Nei. De som mener at alle innvandrere er kriminelle. Eller at alle muslimer vil ta over verden. Og forøvrig påstår jeg heller ikke at de som personer er dumme, men det de sier er dumt. 

Heh. Naiv? Nei, det kjenner jeg meg ikke igjen i. Har heller aldri hørt noen påstå at jeg er det annet enn nettbrukere, så det tar jeg med en stor klype salt. 

Hæ? Hva pokker er det du snakker om? Jeg tror ikke jeg noen gang har opplevd et menneske som si så utrolig mye, uten å egentlig si noe som helst. Det er ihvertfall ikke en god måte å vinne en diskusjon på.

Basert på hva du tidligere har skrevet i tråden er det ingen som har sagt at alle muslimer vil ta over verden, men at muslimene vil ta over verden. Det er to ganske forskjellige ting. Når du skriver til en annen person at vedkommende er dum og uintelligent utrykker du deg enten veldig upresist eller du mener at personen er dum. Du har ikke skrevet at meningene er dumme, men at personer med slike meninger er dumme.

Kanskje du ikke uttrykker deg på samme måte ovenfor folk i det virkelige livet da. I såfall er det jo helt naturlig at det kun er nettbrukere som ser naiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Ja det er fullt mulig at jeg vet mer enn nestlederen i politiet i Stockholm.  Det kan i hvert fall ikke du vite.  Det er lett å skryte på seg sånne samtaler.  Skal vi tiltale deg som Hans høyvelbårenhet?

Jeg har fått med meg nyheter som ikke stemmer og det om det som skal ha skjedd utenfor døra hos meg.  Jeg bor på Grønland.

Slutt å breie deg med slik blærete oppførsel anonymt på nettet.  Det er rett og slett patetisk.

 

Anonymkode: 8a8f7...fbd

Selv om du ikke får med deg det som skjer rett utenfor døra di, betyr det ikke at det ikke har skjedd. Jeg har jobbet på Grønland og har sett mer enn nok. Å være så utrolig blind for hva som skjer i verden og i sin egen bydel er ikke annet enn skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 23.54, Mari Y skrev:

Ifølge politiet er en stor del av dem som begår kriminalitet folk som kommer hit for å begå kriminalitet, ikke vanlige mennesker med innvandrerbakgrunn

Så du mener at 12åringer kommer hit for å begå kriminalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

https://www.nrk.no/norge/xl/gjenger-i-oslo_-ungdom-har-pistoler-og-barn-selger-hasj-1.13412236

Forskjellen er nok ikke så stor som du gjerne vil tro.

Hæ? Hva pokker er det du snakker om? Jeg tror ikke jeg noen gang har opplevd et menneske som si så utrolig mye, uten å egentlig si noe som helst. Det er ihvertfall ikke en god måte å vinne en diskusjon på.

Basert på hva du tidligere har skrevet i tråden er det ingen som har sagt at alle muslimer vil ta over verden, men at muslimene vil ta over verden. Det er to ganske forskjellige ting. Når du skriver til en annen person at vedkommende er dum og uintelligent utrykker du deg enten veldig upresist eller du mener at personen er dum. Du har ikke skrevet at meningene er dumme, men at personer med slike meninger er dumme.

Kanskje du ikke uttrykker deg på samme måte ovenfor folk i det virkelige livet da. I såfall er det jo helt naturlig at det kun er nettbrukere som ser naiviteten.

Hvis du tror at det ikke  finnes mennesker der ute som  mener at muslimer vil ta over verden, har du ikke fått med deg mye.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

https://www.nrk.no/norge/xl/gjenger-i-oslo_-ungdom-har-pistoler-og-barn-selger-hasj-1.13412236

Forskjellen er nok ikke så stor som du gjerne vil tro.

Hæ? Hva pokker er det du snakker om? Jeg tror ikke jeg noen gang har opplevd et menneske som si så utrolig mye, uten å egentlig si noe som helst. Det er ihvertfall ikke en god måte å vinne en diskusjon på.

Basert på hva du tidligere har skrevet i tråden er det ingen som har sagt at alle muslimer vil ta over verden, men at muslimene vil ta over verden. Det er to ganske forskjellige ting. Når du skriver til en annen person at vedkommende er dum og uintelligent utrykker du deg enten veldig upresist eller du mener at personen er dum. Du har ikke skrevet at meningene er dumme, men at personer med slike meninger er dumme.

Kanskje du ikke uttrykker deg på samme måte ovenfor folk i det virkelige livet da. I såfall er det jo helt naturlig at det kun er nettbrukere som ser naiviteten.

Tror ikke du gjør noe annet enn å kverulere, men dette har som sagt ingenting med det jeg skrev å gjøre. 

 

Trenger du en klem, Trine? Er det det du forsøker å si? Siden du virker så ivrig etter oppmerksomhet? Jeg kan godt gi deg en bamseklem, jeg ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har det nok ikke så lett personlig om de er aldri så vellykkede. Derfor disse uforståelige utfallene tror jeg.

Men at fremtida ikke ser særlig lys ut det er nok sant men ansvar der ansvar bør.

Anonymkode: df2e5...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte har det nok ikke så lett personlig om de er aldri så vellykkede. Derfor disse uforståelige utfallene tror jeg.

Men at fremtida ikke ser særlig lys ut det er nok sant men ansvar der ansvar bør.

Anonymkode: df2e5...199

Det handler kansje mer om at man bør finne felles løsninger. 

 

Ja, det er mulig at noen mennesker føler seg så dårlige at de må la det gå utover andre hvordan de har det selv. Eller var det ikke noen som sa det slik at: når du ikke liker en annen person, så liker man ikke det man egentlig ser i seg selv? Men det er ikke til å komme unna at man kommer over mennesker som skriver eller sier mye dumt(innvandringspolitikk eller ikke). De vet nok ikke bedre selv. Noen av menneskene der inne er til og med syke. Er ikke noe veldig mye sutring der inne, men det er noen som gjerne skriver litt mye tøv fra tid til annen eller er usaklige mot hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mari Y skrev:

Hvis du tror at det ikke  finnes mennesker der ute som  mener at muslimer vil ta over verden, har du ikke fått med deg mye.  

Dette er jo bare komisk. Du snakker om at jeg ikke leser det du skriver, men det er jo du som ikke leser. Jeg har ikke sagt at jeg ikke tror det finnes mennesker som mener muslimene vil ta over verden. Få med deg alle orda, så ser du kanskje hva jeg skrev.

15 timer siden, Mari Y skrev:

Hva har dette med argumentet å gjøre? 

At du mener de fleste kriminelle kommer til landet som kriminelle og ikke som innvandrere.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/3jJ8a0/Fersk-SSB-rapport-Barn-av-innvandrere-mer-kriminelle-enn-foreldrene

 

15 timer siden, Mari Y skrev:

Tror ikke du gjør noe annet enn å kverulere, men dette har som sagt ingenting med det jeg skrev å gjøre. 

 

Trenger du en klem, Trine? Er det det du forsøker å si? Siden du virker så ivrig etter oppmerksomhet? Jeg kan godt gi deg en bamseklem, jeg ☺

Jeg kverrulerer ikke, men jeg mener at folk får stå for det de sier og om de ikke gjør det får de forklare at de har ordlagt seg feil og skrevet noe de ikke mener. Men du fortsetter jo å skrive ting du gjentatte ganger har påstått at du ikke skriver. Så hvem er det egentlig som kverrulerer da?

Nei, jeg trenger overhode ingen klem. Jeg er sensorisk overfølsom og hater at folk skal klemme ;)  Ikke er jeg ivrig etter oppmerksomhet heller (tør jeg minne om hvem som startet denne tråden). Men jeg er opptatt av at rett skal være rett og at folk ikke skal få slippe unna med løgn. og for mange (de som ikke klarer svare for seg) oppleves det som kverrulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trine skrev:

Dette er jo bare komisk. Du snakker om at jeg ikke leser det du skriver, men det er jo du som ikke leser. Jeg har ikke sagt at jeg ikke tror det finnes mennesker som mener muslimene vil ta over verden. Få med deg alle orda, så ser du kanskje hva jeg skrev.

At du mener de fleste kriminelle kommer til landet som kriminelle og ikke som innvandrere.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/3jJ8a0/Fersk-SSB-rapport-Barn-av-innvandrere-mer-kriminelle-enn-foreldrene

 

Jeg kverrulerer ikke, men jeg mener at folk får stå for det de sier og om de ikke gjør det får de forklare at de har ordlagt seg feil og skrevet noe de ikke mener. Men du fortsetter jo å skrive ting du gjentatte ganger har påstått at du ikke skriver. Så hvem er det egentlig som kverrulerer da?

Nei, jeg trenger overhode ingen klem. Jeg er sensorisk overfølsom og hater at folk skal klemme ;)  Ikke er jeg ivrig etter oppmerksomhet heller (tør jeg minne om hvem som startet denne tråden). Men jeg er opptatt av at rett skal være rett og at folk ikke skal få slippe unna med løgn. og for mange (de som ikke klarer svare for seg) oppleves det som kverrulerende.

Tja. Det gjør jeg, men ikke noe jeg ikke har sagt. Så det😎

Løgn og løgn. Du har mye å rutte med ser jeg😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...