Gå til innhold

Folk som snakker ned om innvandrere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke helt hva diskusjonen går i her. Men jeg ønsker i utgangspunktet å vise mennesker respekt og hjelpe de som trenger det. Når man ser noen lider på TV vil man jo nesten reise ned og « redde» de. Hvorfor er det da så vanskelig når de blir naboen vår?. Jeg tror det er frykt. Det at disse menneskene ikke forstår min kultur og kanskje vil forandre et samfunn jeg kjenner og er trygg på. At jeg ikke vet hvordan de tenker og lurer på om jeg kan stole på de. Frykten for at jeg vil miste goder fordi godene skal deles på. Men min største frykt er overvekten av unge menn som har et helt annet kvinnesyn og er preget av en tøff oppvekst. Frykten for at mine døtre ikke lenger er trygge påvirker meg mest. En ting som gjør meg frustrert er også at vi i Norge forventes å akseptere alt mens mange av de som kommer ofte er lite villig til å «jenke» seg og akseptere oss. 

Anonymkode: 50d73...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke helt hva diskusjonen går i her. Men jeg ønsker i utgangspunktet å vise mennesker respekt og hjelpe de som trenger det. Når man ser noen lider på TV vil man jo nesten reise ned og « redde» de.

Fordi man ikke kan redde alle, og ihvertfall ikke ved å flytte dem hit. Det er umulig.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det jeg reagerer mot er hersketeknikkene som de som er for innvandring bruker. De som ikke er det blir kalt dumme, uintelligente også videre. Det er hersketeknikk. Det var en interessant kronikk i dagbladet hvor en som var for liberal flyktningepolitikk, hvor denne personen sa att man vinner ikke kampen for ett liberalt samfunn, ved å påpeke skrivefeilene til de som er i mot. Det synes jeg var en knakende god kronikk. For slik er det blitt.

 

To verdenssyn kolliderer det ene er det "utdannede" der folk som ofte har utdannelse har lært seg en versjon av hvordan verden er, også har man de fra de "lavere klasser" som har lite utdanning, men som ofte er i mot innvandring. De har en annen virkelighetsforståelse. Att man ikke har lært seg "korrekt" måte å tenke på betyr ikke att man er dum. Att man ikke skriver rett betyr det heller ikke. Å si noe annet er elitisme. I dag er det feks de utdannede som leder Arbeiderbevegelsen. De har ofte ett syn som de tar til inntekt for hele gruppen de representerer. Altså blir det en slags kupping av arbeiderklassens meninger, der akademisk tenkning blir tredd over hodet. Dette fører til att arbeidere stemmer FRP, so jo ikke er ett arbeiderparti, kun pga det med innvandring.

 

Man ser det samme i usa, der Trump vant på disse menneskenes frustrasjon, det er åpenbart att de fattige amerikanerne ville hatt bedre av Demokratene ved makten. Men det er altså slik det har blitt, PK eliten har kuppet arbeiderbevegelsen, og bedriver hersketeknikk, ved å idiot-forklare massene.

 

Er det ett sånn samfunn vi vil ha? Eller vil vi ha ett demokrati som tilbyr noe til alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man ikke kan redde alle, og ihvertfall ikke ved å flytte dem hit. Det er umulig.

Anonymkode: c3ee0...071

Hm. Forstår ikke helt din respons på det jeg skriver. Har ikke gitt utrykk for å være uenig i det du sier her. Tror også at å bruke millionbeløp på noen få flyktninger her i Norge kan gå på bekostning av mange som lider i verden. 

Anonymkode: 50d73...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med i noen Ensomhets- grupper, og jeg synes det er interessant hvor nedlatende en del- men heldigvis ikke alle- kan snakke generelt til andre og spesielt om hverandre. Men det er også interessant hvor mange av dem som klager på innvandrere samtidig som de er ensomme. Liksom, når man skriver 'typisk innvandrerstil', fordi noen innvandrere planlegger å bruke vold, eller 'nå tar muslimene over'. Kan jo hende at det er et slags mindreverdighets- kompleks at noen føler at de må tråkke på andre for å fremme seg selv? Noen ganger er Facebook et artig studium i generell dumskap, i alle fall. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Og hva er det du selv driver med? Du tråkker jo på de som er imot innvandring. Du kaller dem uintelligente og du hevder at ditt syn er så mye klokere enn dems. Hva med å heller respektere at ikke alle har de samme meningene som deg? Det slår meg ikke som veldig intelligent å klage på andres fordommer, samtidig som viser at du selv har like mye fordommer som de du klager på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trine skrev:

Og hva er det du selv driver med? Du tråkker jo på de som er imot innvandring. Du kaller dem uintelligente og du hevder at ditt syn er så mye klokere enn dems. Hva med å heller respektere at ikke alle har de samme meningene som deg? Det slår meg ikke som veldig intelligent å klage på andres fordommer, samtidig som viser at du selv har like mye fordommer som de du klager på.

For å være helt ærlig, så kan jeg fint ta en saklig diskusjon om innvandring. Men du ser vel selv at kommentarer som 'typisk innvandrerstil' eller 'muslimene tar over' egentlig er ganske selvinnlysende? De fremstiller jo nettopp seg selv som dumme bare ved slike kommentarer. Det er ikke noe man trenger å gjøre for dem. Kanskje er det nettopp det at folk skriver så vanvittig mye tøv, uansett om det er innvandring eller andre temaer, det er lett å bli oppgitt over? mange mennesker gjør det jo nettopp selv bare ved måten å argumentere på. De fremstiller jo seg selv som dumme, kanskje uten at de ser det selv 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Det jeg reagerer mot er hersketeknikkene som de som er for innvandring bruker. De som ikke er det blir kalt dumme, uintelligente også videre. Det er hersketeknikk. Det var en interessant kronikk i dagbladet hvor en som var for liberal flyktningepolitikk, hvor denne personen sa att man vinner ikke kampen for ett liberalt samfunn, ved å påpeke skrivefeilene til de som er i mot. Det synes jeg var en knakende god kronikk. For slik er det blitt.

 

To verdenssyn kolliderer det ene er det "utdannede" der folk som ofte har utdannelse har lært seg en versjon av hvordan verden er, også har man de fra de "lavere klasser" som har lite utdanning, men som ofte er i mot innvandring. De har en annen virkelighetsforståelse. Att man ikke har lært seg "korrekt" måte å tenke på betyr ikke att man er dum. Att man ikke skriver rett betyr det heller ikke. Å si noe annet er elitisme. I dag er det feks de utdannede som leder Arbeiderbevegelsen. De har ofte ett syn som de tar til inntekt for hele gruppen de representerer. Altså blir det en slags kupping av arbeiderklassens meninger, der akademisk tenkning blir tredd over hodet. Dette fører til att arbeidere stemmer FRP, so jo ikke er ett arbeiderparti, kun pga det med innvandring.

 

Man ser det samme i usa, der Trump vant på disse menneskenes frustrasjon, det er åpenbart att de fattige amerikanerne ville hatt bedre av Demokratene ved makten. Men det er altså slik det har blitt, PK eliten har kuppet arbeiderbevegelsen, og bedriver hersketeknikk, ved å idiot-forklare massene.

 

Er det ett sånn samfunn vi vil ha? Eller vil vi ha ett demokrati som tilbyr noe til alle?

Det er like mye hersketeknikker som går begge veier. Realiteten er likevel at det er forskjell på at man ikke vil ha ukontrollert innvandring og rasistisk og dømmende oppgulp. Skriver man 'typsk innvandrerstil' om gjengkriminalitet eller 'muslimene tar over', så går man egentlig ganske langt i å fremstille seg selv som lite reflektert. Og å skrive så idiotiske kommentarer trenger ikke mye forklaringer, egentlig. Man gjør jo dette fint selv. Du er hva du gjør, som uttrykket heter. De setter seg selv i dårlig lys,og kan ikke skylde på andre for at de gjør det selv. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke helt hva diskusjonen går i her. Men jeg ønsker i utgangspunktet å vise mennesker respekt og hjelpe de som trenger det. Når man ser noen lider på TV vil man jo nesten reise ned og « redde» de. Hvorfor er det da så vanskelig når de blir naboen vår?. Jeg tror det er frykt. Det at disse menneskene ikke forstår min kultur og kanskje vil forandre et samfunn jeg kjenner og er trygg på. At jeg ikke vet hvordan de tenker og lurer på om jeg kan stole på de. Frykten for at jeg vil miste goder fordi godene skal deles på. Men min største frykt er overvekten av unge menn som har et helt annet kvinnesyn og er preget av en tøff oppvekst. Frykten for at mine døtre ikke lenger er trygge påvirker meg mest. En ting som gjør meg frustrert er også at vi i Norge forventes å akseptere alt mens mange av de som kommer ofte er lite villig til å «jenke» seg og akseptere oss. 

Anonymkode: 50d73...c2b

Selv er mitt inntrykk at frykten er lavest blant dem som har mange innvandrere i omgangskretsen, og at dem som har minnst fremmedfrykt er de som bor i mer innvandrertette områder. Jeg mener å huske at en del undersøkelser viser også at dette stemmer sånn generelt mange plasser verden over. F eks at innvandringsskepsis er prosentvis lavere i større byer enn på små plasser. For min del bor det ca 50- 50% av innvandrere og nordmenn i området her. Har egentlig aldri sett noe til at dette er et problem. Synes mange er flinkere til å tenke problemer fremfor løsninger. Norge har jo heller ikke ukontrollert med innvandring. Jeg kan f eks se at negativt kvinnesyn er større noen steder, men da er kanskje løsningen heller hva man gjør når de kommer hit for å tilpasse dem norske forhold. 

 

Og å rakke ned på mennesker fordi de har en annen bakgrunn,fødsel, osv, som noen mennesker kan finne på å gjøre, er bare lavmål, og sier egentlig mer om dem som skriver slikt enn noen saklig innvandringsdebatt. I tillegg har jeg observert at et par av disse kan ha det med å rakke ned på andre brukere og hverandre, også. Jeg vet ikke. Kanskje noen rett og slett bare føler at livet er så kjipt at man må kompensere dette ved å finne noen andre å hakke på? Og da tar man gjerne uføretrygdede, funksjonshemmede, psykisk syke, innvandrere, homofile, fordi de er lette å ta. I tillegg er mennesker flokkdyr, og vi vil ofte gjerne være mest mulig like hverandre. Kommer det noen som er annerledes og ikke passer inn, er det automatisk lett å være dømmende eller føle frykt. Selv har jeg autisme, har mange bekjente som er utviklingshemmede f eks, og mener at annerledeshet trenger ikke alltid være negativt. Hvis man har et problem med at man rakker ned på andre mennesker fordi de kommer fra et annet land, eller ser annerledes ut, så har man selv egentlig et problem. Synes det er helt greit at dårlige holdninger ikke får stå uimotsagt, og det får de bare leve med. Skriver man lite gjennomtenkte kommentarer på nett, får man også stå inne for det. Og da mener jeg noen av de jeg har møtt i disse ensomhet- gruppene. Det er forskjell på å skrive noe som kan virke kritisk til innvandring og kommentarer som er det reneste søppel. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv er mitt inntrykk at frykten er lavest blant dem som har mange innvandrere i omgangskretsen, og at dem som har minnst fremmedfrykt er de som bor i mer innvandrertette områder. Jeg mener å huske at en del undersøkelser viser også at dette stemmer sånn generelt mange plasser verden over. F eks at innvandringsskepsis er prosentvis lavere i større byer enn på små plasser. For min del bor det ca 50- 50% av innvandrere og nordmenn i området her. Har egentlig aldri sett noe til at dette er et problem. Synes mange er flinkere til å tenke problemer fremfor løsninger. Norge har jo heller ikke ukontrollert med innvandring. Jeg kan f eks se at negativt kvinnesyn er større noen steder, men da er kanskje løsningen heller hva man gjør når de kommer hit for å tilpasse dem norske forhold. 

 

Og å rakke ned på mennesker fordi de har en annen bakgrunn,fødsel, osv, som noen mennesker kan finne på å gjøre, er bare lavmål, og sier egentlig mer om dem som skriver slikt enn noen saklig innvandringsdebatt. I tillegg har jeg observert at et par av disse kan ha det med å rakke ned på andre brukere og hverandre, også. Jeg vet ikke. Kanskje noen rett og slett bare føler at livet er så kjipt at man må kompensere dette ved å finne noen andre å hakke på? Og da tar man gjerne uføretrygdede, funksjonshemmede, psykisk syke, innvandrere, homofile, fordi de er lette å ta. I tillegg er mennesker flokkdyr, og vi vil ofte gjerne være mest mulig like hverandre. Kommer det noen som er annerledes og ikke passer inn, er det automatisk lett å være dømmende eller føle frykt. Selv har jeg autisme, har mange bekjente som er utviklingshemmede f eks, og mener at annerledeshet trenger ikke alltid være negativt. Hvis man har et problem med at man rakker ned på andre mennesker fordi de kommer fra et annet land, eller ser annerledes ut, så har man selv egentlig et problem. Synes det er helt greit at dårlige holdninger ikke får stå uimotsagt, og det får de bare leve med. Skriver man lite gjennomtenkte kommentarer på nett, får man også stå inne for det. Og da mener jeg noen av de jeg har møtt i disse ensomhet- gruppene. Det er forskjell på å skrive noe som kan virke kritisk til innvandring og kommentarer som er det reneste søppel. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Mener du virkelig at jeg har « hetset» innvandrere og andre svake grupper med det jeg skriver. Har både utlendinger og utviklingshemmede i familien. Har mange utenlandske venner og kjenner de godt på både godt og vondt. Selv om de har mye positivt å bidra med er det også holdninger der som virkelig bekymrer meg. Jeg prøver bare helt ærlig å få klarhet i hvordan man lett kan tenke og hvorfor man kan kjenne på frykt.  Hvis man ikke får lov til å være ærlige om dette  så kan man jo heller ikke møtes og saklig snakke om dette?. 

Anonymkode: 50d73...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å være helt ærlig, så kan jeg fint ta en saklig diskusjon om innvandring. Men du ser vel selv at kommentarer som 'typisk innvandrerstil' eller 'muslimene tar over' egentlig er ganske selvinnlysende? De fremstiller jo nettopp seg selv som dumme bare ved slike kommentarer. Det er ikke noe man trenger å gjøre for dem. Kanskje er det nettopp det at folk skriver så vanvittig mye tøv, uansett om det er innvandring eller andre temaer, det er lett å bli oppgitt over? mange mennesker gjør det jo nettopp selv bare ved måten å argumentere på. De fremstiller jo seg selv som dumme, kanskje uten at de ser det selv 

Anonymkode: 3828f...c6a

Det er et faktum at innvandrere er overrepresentert i norske fengsler. De fleste kommer fra muslimske land. Er de da virkelig så dumt å kalle det "typisk innvandrerstil"? Skal man heller ikke få si at de med adhd oftere er kriminelle enn de uten adhd. Vel, jeg tar meg ihvertfall ikke nær av det, for det er et faktum. Det betyr ikke at jeg er kriminell, selv om jeg har adhd. Men en med adhd har en større sannsynlighet for å bli kriminell enn en uten. Ser man på statistikken er det også større sannsynlighet for at en muslim er/blir kriminell, enn en nordmann. Så kan man selvfølgelig velge strustemetoden, som du om mange andre gjør, og stikke hodet i sanda. Men samme hvor mye du kaller disse menneskene for dumme, har de faktisk et jævlig godt poeng. Det har jeg enda ikke sett at du har klart å komme med ;) Du har foreløpig ikke gjort annet enn å skrive nedlatende om andre mennesker, med et annet syn enn deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at jeg har « hetset» innvandrere og andre svake grupper med det jeg skriver. Har både utlendinger og utviklingshemmede i familien. Har mange utenlandske venner og kjenner de godt på både godt og vondt. Selv om de har mye positivt å bidra med er det også holdninger der som virkelig bekymrer meg. Jeg prøver bare helt ærlig å få klarhet i hvordan man lett kan tenke og hvorfor man kan kjenne på frykt.  Hvis man ikke får lov til å være ærlige om dette  så kan man jo heller ikke møtes og saklig snakke om dette?. 

Anonymkode: 50d73...c2b

Jeg mener at de som skriver der inne gjør det. I alle fall noen av dem har en usedvanlig dårlig måte å omtale innvandrere på, om ikke hverandre på også. En i gruppa ble antatt å være muslim fordi han kom fra Midtøsten. Han fikk den skyllebøtta av latterliggjøring, bare fordi han hadde bakgrunn fra et muslimsk land. Dette sier noe om hvor mye visse folk bruker intellektet. Og på nettet generelt skal man være  både døv og blind for å ikke se hvor mye vas folk kan lire av seg, uavhengig av om det er innvandringssaker eller andre saker.  Når folk er usaklige på nett kan de ikke akkurat klage på å bli kritisert, eller at de fremstår som lite tenkende. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Trine skrev:

Det er et faktum at innvandrere er overrepresentert i norske fengsler. De fleste kommer fra muslimske land. Er de da virkelig så dumt å kalle det "typisk innvandrerstil"? Skal man heller ikke få si at de med adhd oftere er kriminelle enn de uten adhd. Vel, jeg tar meg ihvertfall ikke nær av det, for det er et faktum. Det betyr ikke at jeg er kriminell, selv om jeg har adhd. Men en med adhd har en større sannsynlighet for å bli kriminell enn en uten. Ser man på statistikken er det også større sannsynlighet for at en muslim er/blir kriminell, enn en nordmann. Så kan man selvfølgelig velge strustemetoden, som du om mange andre gjør, og stikke hodet i sanda. Men samme hvor mye du kaller disse menneskene for dumme, har de faktisk et jævlig godt poeng. Det har jeg enda ikke sett at du har klart å komme med ;) Du har foreløpig ikke gjort annet enn å skrive nedlatende om andre mennesker, med et annet syn enn deg selv.

Ja. Så lenge det er nordmenn som opptrer på samme måte, og så lenge dette ødelegger for de andre som bor her og er lovlydige, så selvfølgelig. Det er ikke typisk innvandrerstil, det er typisk dårlig stil. At det er overveldende mange innvandrere i fengsel, betyr ikke at flertallet av innvandrere er kriminelle(og de trenger heller ikke være muslimer for den del). 

 

'Rakker ned på dem". Unnskyld meg men når folk skriver mye tullprat, så hva annet kan man da forvente? At du hevder at jeg rakker ned på dem blir like dumt, men når man skriver flåsete kommentarer på nett, må man også vente å få kritikk på det. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

Det er et faktum at innvandrere er overrepresentert i norske fengsler. De fleste kommer fra muslimske land. Er de da virkelig så dumt å kalle det "typisk innvandrerstil"? Skal man heller ikke få si at de med adhd oftere er kriminelle enn de uten adhd. Vel, jeg tar meg ihvertfall ikke nær av det, for det er et faktum. Det betyr ikke at jeg er kriminell, selv om jeg har adhd. Men en med adhd har en større sannsynlighet for å bli kriminell enn en uten. Ser man på statistikken er det også større sannsynlighet for at en muslim er/blir kriminell, enn en nordmann. Så kan man selvfølgelig velge strustemetoden, som du om mange andre gjør, og stikke hodet i sanda. Men samme hvor mye du kaller disse menneskene for dumme, har de faktisk et jævlig godt poeng. Det har jeg enda ikke sett at du har klart å komme med ;) Du har foreløpig ikke gjort annet enn å skrive nedlatende om andre mennesker, med et annet syn enn deg selv.

'Et jævlig godt poeng'. Hva da? Å hevde at 'nå tar muslimene over'. 'Typisk innvandrerstil'. Det kan vel ikke kalles i nærheten av å ha et godt poeng engang. 

'du rakker ned på andres meninger'. For å si det slik: Bare fordi det er ytringsfrihet betyr ikke det at man er pliktig til å respektere alle meninger. Synes du f eks vi skal respektere radikale islamisters meninger eller nynazisters meninger? Det er forskjell på å være for deres rett til å ytre seg, og det å aktivt respektere deres meninger. Jeg er ikke pliktig til å skulle ha respekt for andres meninger, det er det ingen som er. Jeg kan respektere personen, men det betyr ikke at jeg tillegger alle meninger samme verdi. Dessuten kan jeg gjerne diskutere med folk som har andre meninger enn meg, men det er for det første  forskjell på en informert mening og ytringer som bare dreier seg om å rakke ned på mennesker med en annen bakgrunn. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Man skal akseptere innvandrere som bor i landet vårt like godt som man aksepterer alle andre. Det er min mening. 

Helt enig. Jeg kan egentlig ikke se noen gode argumenter mot dette, og tror de som har behov for å vise manglende respekt for andre mennesker har gått glipp av noe vesentlig. I alle fall enten når det gjelder oppdragelse eller holdninger man har fått med hjemmefra. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg kan egentlig ikke se noen gode argumenter mot dette, og tror de som har behov for å vise manglende respekt for andre mennesker har gått glipp av noe vesentlig. I alle fall enten når det gjelder oppdragelse eller holdninger man har fått med hjemmefra. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Enig. Ja,  for alle mennesker uansett hudfarge og nasjonalitet har rett på en verdig behandling. Vi er mennesker alle sammen, med mye av de samme følelsene, uavhengig hvilke land vi kommer ifra. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv er mitt inntrykk at frykten er lavest blant dem som har mange innvandrere i omgangskretsen, og at dem som har minnst fremmedfrykt er de som bor i mer innvandrertette områder.

Sikkert derfor Groruddalen tømmes for nordmenn.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

F eks at innvandringsskepsis er prosentvis lavere i større byer enn på små plasser. For min del bor det ca 50- 50% av innvandrere og nordmenn i området her. Har egentlig aldri sett noe til at dette er et problem. Synes mange er flinkere til å tenke problemer fremfor løsninger. Norge har jo heller ikke ukontrollert med innvandring. Jeg kan f eks se at negativt kvinnesyn er større noen steder, men da er kanskje løsningen heller hva man gjør når de kommer hit for å tilpasse dem norske forhold. 

Problemet er at visse grupper IKKE ØNSKER å tilpasse seg norske forhold.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og å rakke ned på mennesker fordi de har en annen bakgrunn,fødsel, osv, som noen mennesker kan finne på å gjøre, er bare lavmål, og sier egentlig mer om dem som skriver slikt enn noen saklig innvandringsdebatt. I tillegg har jeg observert at et par av disse kan ha det med å rakke ned på andre brukere og hverandre, også. Jeg vet ikke. Kanskje noen rett og slett bare føler at livet er så kjipt at man må kompensere dette ved å finne noen andre å hakke på?

Slik som du gjør nå?

 

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mina1 skrev:

Enig. Ja,  for alle mennesker uansett hudfarge og nasjonalitet har rett på en verdig behandling. Vi er mennesker alle sammen, med mye av de samme følelsene, uavhengig hvilke land vi kommer ifra. 

Nei, er det noe historien har vist er at totalt ulike kulturer ikke kan leve sammen. Det finnes ikke ett land med en velfungerende multikulturalisme. Det er en utopi. Det ender før eller senere med konflikter og vold, den ene kulturens undergang. 

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mina1 skrev:

Man skal akseptere innvandrere som bor i landet vårt like godt som man aksepterer alle andre. Det er min mening. 

Jeg aksepterer ikke som oppfører seg som barbarer. Er de uten statsborgerskap skal de sendes på hodet og ræva ut av landet. Ellers skal de straffes strengt, meget strengt.

Her er noen eksempler fra våre naboland:

Voldtok og deretter brente Jonna levende

En afghansk statsborger voldtok 17 år gamle finske Jonna. Deretter bant han henne fast til en stol, helte bensin over henne og brant henne levende.

En kvinne voldtas av om lag 20 menn. Man tror knapt hva som beskrives av råskap.

Rundt 20 menn voldtok en kvinne i 30-årene i Fittja. Alle overgriperne har innvandrerbakgrunn, fra Somalia og Irak. Saken går nå for retten. 

”De drog upp mig till 2:a våningen i trapphuset. Många stod med byxorna nere och väntade på sin tur. De drog av mig allt, jag var helt naken, kläderna låg lite varstans i trapphuset. De sparkade mig. De är smala, långa, invandrare av olika nationaliteteter. De är i 20-årsåldern.”

”Jag låg på golvet, sedan fick jag stå på alla fyra. En var framifrån och en var bakifrån. De andra skrattade. De tyckte det var roligt.”

”En man kom ut i trapphuset för att slänga sopor. Han gjorde ingenting för att hjälpa mig. Han hälsade på killarna och gick in till sig igen. Jag låg då naken på golvet.”

Tror du det er tilfeldig at disse kommer fra samme kultur?

Dette burde feministene være opptatt av, ikke dette tåpelige #meetoo-tullet hvor de kan "ta" hvite rike menn.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er det noe historien har vist er at totalt ulike kulturer ikke kan leve sammen. Det finnes ikke ett land med en velfungerende multikulturalisme. Det er en utopi. Det ender før eller senere med konflikter og vold, den ene kulturens undergang. 

Anonymkode: c3ee0...071

Det er en sannhet med modifikasjoner. Kulturer har også blitt påvirket av hverandre. Egentlig få kulturer som ikke har vært direkte eller indirekte påvirket av hverandre i løpet av historien av det jeg kan komme på. Ikke engang vikinger. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...