Gå til innhold

Folk som snakker ned om innvandrere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aksepterer ikke som oppfører seg som barbarer. Er de uten statsborgerskap skal de sendes på hodet og ræva ut av landet. Ellers skal de straffes strengt, meget strengt.

Her er noen eksempler fra våre naboland:

Voldtok og deretter brente Jonna levende

En afghansk statsborger voldtok 17 år gamle finske Jonna. Deretter bant han henne fast til en stol, helte bensin over henne og brant henne levende.

En kvinne voldtas av om lag 20 menn. Man tror knapt hva som beskrives av råskap.

Rundt 20 menn voldtok en kvinne i 30-årene i Fittja. Alle overgriperne har innvandrerbakgrunn, fra Somalia og Irak. Saken går nå for retten. 

”De drog upp mig till 2:a våningen i trapphuset. Många stod med byxorna nere och väntade på sin tur. De drog av mig allt, jag var helt naken, kläderna låg lite varstans i trapphuset. De sparkade mig. De är smala, långa, invandrare av olika nationaliteteter. De är i 20-årsåldern.”

”Jag låg på golvet, sedan fick jag stå på alla fyra. En var framifrån och en var bakifrån. De andra skrattade. De tyckte det var roligt.”

”En man kom ut i trapphuset för att slänga sopor. Han gjorde ingenting för att hjälpa mig. Han hälsade på killarna och gick in till sig igen. Jag låg då naken på golvet.”

Tror du det er tilfeldig at disse kommer fra samme kultur?

Dette burde feministene være opptatt av, ikke dette tåpelige #meetoo-tullet hvor de kan "ta" hvite rike menn.

Anonymkode: c3ee0...071

Isåfall bør man skille mellom asylsøkere og innvandrere 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Trine skrev:

Det er et faktum at innvandrere er overrepresentert i norske fengsler. De fleste kommer fra muslimske land. Er de da virkelig så dumt å kalle det "typisk innvandrerstil"? Skal man heller ikke få si at de med adhd oftere er kriminelle enn de uten adhd. Vel, jeg tar meg ihvertfall ikke nær av det, for det er et faktum. Det betyr ikke at jeg er kriminell, selv om jeg har adhd. Men en med adhd har en større sannsynlighet for å bli kriminell enn en uten. Ser man på statistikken er det også større sannsynlighet for at en muslim er/blir kriminell, enn en nordmann. 

Nettopp. Her er litt statistikk:

Hos Danmarks Statistik kan vi for eksempel se at i fjor (2016) ble personer med dansk opprinnelse dømt for 36 voldtekter, mens innvandrere ble dømt for 25 voldtekter. Så vet vi jo at det er en del flere med dansk opprinnelse enn innvandrere i Danmark. Av de 25 innvandrervoldtektene var 23 begått av ikke-vestlige innvandrere. Etterkommere ble dømt for fem voldtekter, samtlige av ikke-vestlig opphav.

«Noen» har altså høyere tilbøyelighet for å voldta. Ofrene lider uansett, samtidig som det kan tyde på at voldtekter begått av personer med innvandrerbakgrunn kan være enda råere. Overfalls- og gruppevoldtekter var tidligere et marginalt problem i Europa. Det er det ikke lenger.

Joakim P. Jonasson har gått igjennom 4.000 straffedommer i Sverige (2012-2017) for å finne ut av hvem som er gjerningsmenn i overgrepssaker. 21.093 menn i Sverige er født i Afghanistan. De utgjør 30 prosent av gjerningsmennene. 90 prosent av gruppevoldtekter og 84 prosent av de grove voldtektene er begått av menn utenfor Europa.

Det ble i 2015 anmeldt 1.408 voldtekter i Norge, en økning på 15 prosent fra året før. Andelen mistenkte gjerningspersoner født i Afrika og Asia utgjorde 25 prosent. En skyhøy overvekt i forhold til andelen av befolkningen.

I 2011, mens vi enda fikk offentlige tall på bordet, viste Oslopolitiets rapport at 22 prosent av anmeldte voldtektsmenn hadde bakgrunn fra Afrika, 12 prosent fra Midtøsten og 19 prosent fra Asia. Det betyr at 53 prosent av de anmeldte voldtektene kom utenfor EU.

Hva med overgrepene i Køln og andre Europeiske byer? Hva med trakassering av jenter og kvinner i svømmehaller og skoler hvor innvandrermenn fra Afrika, Asia og Midtøstens er overrepresentert?

 

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aksepterer ikke som oppfører seg som barbarer. Er de uten statsborgerskap skal de sendes på hodet og ræva ut av landet. Ellers skal de straffes strengt, meget strengt.

Her er noen eksempler fra våre naboland:

Voldtok og deretter brente Jonna levende

En afghansk statsborger voldtok 17 år gamle finske Jonna. Deretter bant han henne fast til en stol, helte bensin over henne og brant henne levende.

En kvinne voldtas av om lag 20 menn. Man tror knapt hva som beskrives av råskap.

Rundt 20 menn voldtok en kvinne i 30-årene i Fittja. Alle overgriperne har innvandrerbakgrunn, fra Somalia og Irak. Saken går nå for retten. 

”De drog upp mig till 2:a våningen i trapphuset. Många stod med byxorna nere och väntade på sin tur. De drog av mig allt, jag var helt naken, kläderna låg lite varstans i trapphuset. De sparkade mig. De är smala, långa, invandrare av olika nationaliteteter. De är i 20-årsåldern.”

”Jag låg på golvet, sedan fick jag stå på alla fyra. En var framifrån och en var bakifrån. De andra skrattade. De tyckte det var roligt.”

”En man kom ut i trapphuset för att slänga sopor. Han gjorde ingenting för att hjälpa mig. Han hälsade på killarna och gick in till sig igen. Jag låg då naken på golvet.”

Tror du det er tilfeldig at disse kommer fra samme kultur?

Dette burde feministene være opptatt av, ikke dette tåpelige #meetoo-tullet hvor de kan "ta" hvite rike menn.

Anonymkode: c3ee0...071

Jeg aksepterer verken at innvandrere eller norske .. samme hvilke land de er fra... uavhengig av nasjonalitet om de driver å gjør grusomme handlinger. Men i utgangspunktet: så skal vi alle akseptere hveandre uansett nasjonalitet. Det fins norske og nordiske mennesker som også kan gjøre grusomme handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg aksepterer verken at innvandrere eller norske .. samme hvilke land de er fra... uavhengig av nasjonalitet om de driver å gjør grusomme handlinger. Men i utgangspunktet: så skal vi alle akseptere hveandre uansett nasjonalitet. Det fins norske og nordiske mennesker som også kan gjøre grusomme handlinger. 

Du overser glatt at visse grupper er ekstremt overrepresentert. Men la oss holde hender og lalle sammen. Så går det så bra så.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mina1 skrev:

Enig. Ja,  for alle mennesker uansett hudfarge og nasjonalitet har rett på en verdig behandling. Vi er mennesker alle sammen, med mye av de samme følelsene, uavhengig hvilke land vi kommer ifra. 

Man bør i alle fall ikke skjære hele innvandrerbefolkningen under én kam. Det er lett å gjøre uten å kjenne dem. Det er lett å være dømmende, men hva kan man si? Noen har kanskje et behov for å se etter syndebukker når alt går galt i livet, og da klager man på det man finner? Noen lar det tydeligvis gå utover andre at de ikke har det så greit selv.

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall bør man skille mellom asylsøkere og innvandrere 

Anonymkode: 3828f...c6a

Det da totalt uvesentlig om du kaller det ditt eller datt.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man bør i alle fall ikke skjære hele innvandrerbefolkningen under én kam. Det er lett å gjøre uten å kjenne dem. Det er lett å være dømmende, men hva kan man si? Noen har kanskje et behov for å se etter syndebukker når alt går galt i livet, og da klager man på det man finner? Noen lar det tydeligvis gå utover andre at de ikke har det så greit selv.

Anonymkode: 3828f...c6a

Og noen ønsker ikke svenske tilstandard her i landet. Det er lov å snu, før det er for sent.

Anonymkode: c3ee0...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Her er litt statistikk:

Hos Danmarks Statistik kan vi for eksempel se at i fjor (2016) ble personer med dansk opprinnelse dømt for 36 voldtekter, mens innvandrere ble dømt for 25 voldtekter. Så vet vi jo at det er en del flere med dansk opprinnelse enn innvandrere i Danmark. Av de 25 innvandrervoldtektene var 23 begått av ikke-vestlige innvandrere. Etterkommere ble dømt for fem voldtekter, samtlige av ikke-vestlig opphav.

«Noen» har altså høyere tilbøyelighet for å voldta. Ofrene lider uansett, samtidig som det kan tyde på at voldtekter begått av personer med innvandrerbakgrunn kan være enda råere. Overfalls- og gruppevoldtekter var tidligere et marginalt problem i Europa. Det er det ikke lenger.

Joakim P. Jonasson har gått igjennom 4.000 straffedommer i Sverige (2012-2017) for å finne ut av hvem som er gjerningsmenn i overgrepssaker. 21.093 menn i Sverige er født i Afghanistan. De utgjør 30 prosent av gjerningsmennene. 90 prosent av gruppevoldtekter og 84 prosent av de grove voldtektene er begått av menn utenfor Europa.

Det ble i 2015 anmeldt 1.408 voldtekter i Norge, en økning på 15 prosent fra året før. Andelen mistenkte gjerningspersoner født i Afrika og Asia utgjorde 25 prosent. En skyhøy overvekt i forhold til andelen av befolkningen.

I 2011, mens vi enda fikk offentlige tall på bordet, viste Oslopolitiets rapport at 22 prosent av anmeldte voldtektsmenn hadde bakgrunn fra Afrika, 12 prosent fra Midtøsten og 19 prosent fra Asia. Det betyr at 53 prosent av de anmeldte voldtektene kom utenfor EU.

Hva med overgrepene i Køln og andre Europeiske byer? Hva med trakassering av jenter og kvinner i svømmehaller og skoler hvor innvandrermenn fra Afrika, Asia og Midtøstens er overrepresentert?

 

Anonymkode: c3ee0...071

Statistikker til tross er det likevel galt å skjære alle under én kam. Det blir som å skjære alle amerikanere under én kam som våpenfanatikere. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det da totalt uvesentlig om du kaller det ditt eller datt.

Anonymkode: c3ee0...071

Ikke så lenge det er to vidt forskjellige ting, nei

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og noen ønsker ikke svenske tilstandard her i landet. Det er lov å snu, før det er for sent.

Anonymkode: c3ee0...071

Du vet jo at det finnes noe som heter flere tanker i hodet på én gang. Og å faktisk vite om hvorvidt dette stemmer 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du overser glatt at visse grupper er ekstremt overrepresentert. Men la oss holde hender og lalle sammen. Så går det så bra så.

Anonymkode: c3ee0...071

Men er det likevel da greit å overse at en stor andel innvandrere verken er kriminelle eller begår overfallsvoldtekter? Noen mennesker skjærer jo hele innvandrerbefolkningen under én og samme kam og snakker om alle sammen som at det ikke skulle være noen forskjell. Det er lett å se at dette dreier seg om fordommer, uansett hvilken gruppe som er overrepresentert 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at sannheten er en plass midt i mellom. Her overdriver den ene parten i å ukritisk akseptere alt som har med innvandring å gjøre og den andre parten i ensidig å forkaste alt. Så lenge man holder på slik vil det ikke bli noen god dialog eller løsning. 

Anonymkode: 50d73...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet her er at sannheten er en plass midt i mellom. Her overdriver den ene parten i å ukritisk akseptere alt som har med innvandring å gjøre og den andre parten i ensidig å forkaste alt. Så lenge man holder på slik vil det ikke bli noen god dialog eller løsning. 

Anonymkode: 50d73...c2b

Det er godt mulig du har et poeng der. Det er synd at slike diskusjoner ofte har det med å dra med seg mennesker med veldig inngrodde holdninger, og som bare vil snakke nedlatende om andre. Men det er kanskje noen som har et behov for å klage på alt de ikke liker. Innvandringsskepsis er ikke Galt. Det som er galt er de som utelukkende klager på disse 'fæle muslimene/ utledningene'. Men jeg tenker at har man det bra selv, så har man ikke noen behov for å tråkke på andre. 

 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er det likevel da greit å overse at en stor andel innvandrere verken er kriminelle eller begår overfallsvoldtekter? Noen mennesker skjærer jo hele innvandrerbefolkningen under én og samme kam og snakker om alle sammen som at det ikke skulle være noen forskjell. Det er lett å se at dette dreier seg om fordommer, uansett hvilken gruppe som er overrepresentert 

Anonymkode: 3828f...c6a

Jeg har aldri sett at dette er noen stor andel, det må du gjerne bevise. Fakta er at flertallet er ikke det. Det blir ulogisk å skulle tenke at 'sånn er innvandrere'. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man bør i alle fall ikke skjære hele innvandrerbefolkningen under én kam. Det er lett å gjøre uten å kjenne dem. Det er lett å være dømmende, men hva kan man si? Noen har kanskje et behov for å se etter syndebukker når alt går galt i livet, og da klager man på det man finner? Noen lar det tydeligvis gå utover andre at de ikke har det så greit selv.

Anonymkode: 3828f...c6a

Helt enig. Både du og jeg, og alle andre som svarer i denne tråden kunne vært en innvandrer i Norge. Og det er ikke koselig å få høre at masse negativt om innvandrere generellt da. Det fins en eller annen galning av innvandrere. Men det fins også norske galninger. Jeg vil si at man må ikke skjære alle under samme kam ja. Enig i den. Jeg forstår godt at noen er imot at man tar inn innvandrere som er fra visse spesielle kulturer hvor det kan være mye vold osv. Men det blir uansett feil å skjære alle disse under samme kam, for det er ikke alle som gjør noe galt. Og allikevel blir de dømt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mina1 skrev:

Helt enig. Både du og jeg, og alle andre som svarer i denne tråden kunne vært en innvandrer i Norge. Og det er ikke koselig å få høre at masse negativt om innvandrere generellt da. Det fins en eller annen galning av innvandrere. Men det fins også norske galninger. Jeg vil si at man må ikke skjære alle under samme kam ja. Enig i den. Jeg forstår godt at noen er imot at man tar inn innvandrere som er fra visse spesielle kulturer hvor det kan være mye vold osv. Men det blir uansett feil å skjære alle disse under samme kam, for det er ikke alle som gjør noe galt. Og allikevel blir de dømt. 

Er det som er så synd. Jeg kjenner mange helt fantastiske innvandrere. Jeg skjønner ikke logikken med at kriminelle innvandrere skal være representativt for alle innvandrere noe mer enn våpenfanatikere skal være representativt for alle amerikanere. Det blir som å si at alle nordmenn er like, eller at man skal ha noe til felles fordi man er svart. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det som er så synd. Jeg kjenner mange helt fantastiske innvandrere. Jeg skjønner ikke logikken med at kriminelle innvandrere skal være representativt for alle innvandrere noe mer enn våpenfanatikere skal være representativt for alle amerikanere. Det blir som å si at alle nordmenn er like, eller at man skal ha noe til felles fordi man er svart. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Helt enig med deg. Det er tragisk at noen skal prate på den nedsettende måten om innvandrere som noen gjør. Alle nordmenn er ikke like. Og alle innvandrere er ikke like heller  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mina1 skrev:

Helt enig med deg. Det er tragisk at noen skal prate på den nedsettende måten om innvandrere som noen gjør. Alle nordmenn er ikke like. Og alle innvandrere er ikke like heller  

Det er sikkert lettere, også, å skylde på andre når man ikke har det så greit selv. Noen føler kanskje at de må tråkke på andre fordi de selv ligger nede. Og da gjør man det ved å rakke ned på andre brukere eller rakke ned på andre grupper i samfunnet. Er vel noe med dette som kalles 'hakkeloven'. Man sparker nedover enn oppover fordi det er lettere, eller for å fremheve seg selv. Jeg var en slik selv. F eks at jeg mobbet andre fordi jeg ble mobbet selv. Var mye mobbing på skolen, og noen av de utenlandske barna var særdeles brutale i hvordan de mobba. Så jeg snakket mye nedsettende om innvandrere en stund. Men så begynte jeg å se at det kommer man ingen vei med. Man blir bare bitter og sur av å bære nag. Sist men ikke minnst bør man ikke bli som mobberne. Da har man gjort en feil. Det er forskjell på de som er noenlunde kritiske og de som bare sprer edder og galle eller ren og skjær dumskap i offentlige kommentarfelt. Det skulle jeg tro at de aller fleste kan være klar over. 

 

Mange innvandrere er allright, som folk flest. Man er ikke nødt til å se bare det negative. 

Anonymkode: 3828f...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lett å bli revet med samtidig er det så vanskelig å rive seg løs som ved all menneskelig aktivitet.

Anonymkode: df2e5...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så lett å bli revet med samtidig er det så vanskelig å rive seg løs som ved all menneskelig aktivitet.

Anonymkode: df2e5...199

Så sant så sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...