Gå til innhold

Lev livet slik du ønsker det..


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Det er veldig lett å tenke på hva alle andre gjør, tror eller tenker om livene våre. Men etter å ha opplevd 2 dødsfall (unge personer) på kort tid så ser jeg hvor viktig det er å leve livet slik man selv ønsker å leve det, eller leve best mulig i henhold til hva en mener er best for seg og sin situasjon. 

Det er veldig lett å glemme disse strofene, og dere har gjerne lett for å glemme det selv iblant. Hvordan er det med dere? Kan dere føle dere lettere påvirket av hva som foventes av dere / hvordan andre lever osv? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Mina1 skrev:

Det er veldig lett å tenke på hva alle andre gjør, tror eller tenker om livene våre. Men etter å ha opplevd 2 dødsfall (unge personer) på kort tid så ser jeg hvor viktig det er å leve livet slik man selv ønsker å leve det, eller leve best mulig i henhold til hva en mener er best for seg og sin situasjon. 

Det er veldig lett å glemme disse strofene, og dere har gjerne lett for å glemme det selv iblant. Hvordan er det med dere? Kan dere føle dere lettere påvirket av hva som foventes av dere / hvordan andre lever osv? 

Bryr meg i grunn ikke så mye om hvordan andre lever, men liker ikke frekke folk...de finnes. Og bryr meg ikke om hva andre tenker om meg, det er opp til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bryr meg i grunn ikke så mye om hvordan andre lever, men liker ikke frekke folk...de finnes. Og bryr meg ikke om hva andre tenker om meg, det er opp til dem. 

Det er slik det skal være. Jeg har innsett den siste tiden at jeg må slutte å sammenligne meg med dem som lever et slikt liv jeg egentlig kunne ønske. 

Jeg har egentlig det meste i livet som jeg kunne tenke meg. Men jeg har ikke forhold. Jeg har ingen mann i livet mitt. Jeg har blitt såret og såret og såret en rekke ganger. Vil heller ikke ta meg til takke med hvem som helst. Jeg vil heller ta hensyn til min psykiske helse, og mine følelser, og heller gjøre det beste jeg kan utifra situasjonen min. Det er det som gir en trygghet og stabilitet. Man behøver en indre ro.

Jeg ser enda mer livets betydning etter at to unge personer i livet mitt døde for litt siden. Jeg ser at livet er så mye mer enn å bry seg om hva andre måtte tenke og tro om meg og livet mitt. 

Man skal ikke bry seg om hva andre tenker. Det er noe man ikke kan regulere, og det er opp til dem. Enig i det. Og de som er verdt å ha i livet sitt forsvinner aldri ut av livet sitt. De er der for en. 

Viktig å nyte dagene og få mest mulig ut av dagene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er slik det skal være. Jeg har innsett den siste tiden at jeg må slutte å sammenligne meg med dem som lever et slikt liv jeg egentlig kunne ønske. 

Jeg har egentlig det meste i livet som jeg kunne tenke meg. Men jeg har ikke forhold. Jeg har ingen mann i livet mitt. Jeg har blitt såret og såret og såret en rekke ganger. Vil heller ikke ta meg til takke med hvem som helst. Jeg vil heller ta hensyn til min psykiske helse, og mine følelser, og heller gjøre det beste jeg kan utifra situasjonen min. Det er det som gir en trygghet og stabilitet. Man behøver en indre ro.

Jeg ser enda mer livets betydning etter at to unge personer i livet mitt døde for litt siden. Jeg ser at livet er så mye mer enn å bry seg om hva andre måtte tenke og tro om meg og livet mitt. 

Man skal ikke bry seg om hva andre tenker. Det er noe man ikke kan regulere, og det er opp til dem. Enig i det. Og de som er verdt å ha i livet sitt forsvinner aldri ut av livet sitt. De er der for en. 

Viktig å nyte dagene og få mest mulig ut av dagene :) 

Ja det høres bra ut :) Vi vet aldri hvor lenge vi har igjen av dette livet, så man får gjøre det beste ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det høres bra ut :) Vi vet aldri hvor lenge vi har igjen av dette livet, så man får gjøre det beste ut av det. 

Det er sant <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, erik123 skrev:

Jeg lever som hver dag er den siste. Du vet ikke hva morgendagen bringer av sorger. Livet er trolig vanskelig og en stor utfordring. 

Det er sant. Samtidig så må man være optimistisk og legge til rette for fremtiden, slik at man ikke kjører seg selv konkurs på å leve i nuet ;) . Men det er lurt å leve som om hver dag er den siste i sin adferd på mange måter, og av behandling av mennesker,  og ovenfor seg selv, og nyte livet.

Helt sant det du skriver: Livet er en vanskelig og stor utfordring iblant. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, erik123 skrev:

Å leve er noe av det vanskligste du gjør. 

Det stemmer. Det er vanskelig for man blir møtt av valg, utfordringer, og mange situasjoner på livsveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og spesielt når jeg sliter med store psykiske problemer. Da er det ikke lett å leve og glede seg over livet. Hver dag er en kamp. 

Men det gjelder å ta i mot den hjelpen du kan få. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erik123 skrev:

Og spesielt når jeg sliter med store psykiske problemer. Da er det ikke lett å leve og glede seg over livet. Hver dag er en kamp. 

Men det gjelder å ta i mot den hjelpen du kan få. :)

Det er sant. Du har rett i at det er spesiellt tungt når man sliter med psyken... Psyken er ikke noe man velger å slite med heller. Derfor kjipe greier.... Men det gjelder å fighte med seg selv. De mest følsomme, snille empatiske menneskene er ofte de som har mest problemer med psyken...

Man ser at alt kan skje i livet og at vi må være glad så lenge vi har alle de vi er glad i rundt oss. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, erik123 skrev:

Det er trist at de bor så langt unna, de jeg er mest glad i. Så ser de ikke så ofte. Og det sliter på psykisk. 

Det er helt forståelig. Jeg har nettopp mistet en god snill venn av meg til døden, og det får meg til å våkne ganske mye ... man ser jo hvor viktig menneskene rundt seg er... og man vet aldri hvor lenge man har de. 

Har du mulighet til å flytte nærmere de som betyr mest for deg? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, erik123 skrev:

Nei vi kan ikke flytte, vi er ikke så mobile. Vi har sønnen på besøk ganske ofte. Så det er jo bra. 

Det er bra at du ofte har sønnen på besøk iallefall. Ja det med flytting er ikke lett... Har tenkt litt på å flytte fra hjemstedet mitt, men jeg tror det blir ganske vanskelig for jeg har folk rundt her som betyr altfor mye i livet mitt til at jeg er villig til å flytte... Er redd for at jeg ser dem for sjelden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...