Gå til innhold

Hvordan vurderer dere arbeidsmarkedet nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser og hører at der er litt større tilfang av jobber og da i helserelaterte yrker. Men leser og hører samtidig nesten daglig i lokalstoff at der er nedskjæringer i arbeidsstokken og " adoios amigoes" til stadig  3 eller 10 personer. Har noen av dere lyktes  tross alt og har noen tips? 

Mer der noen yrker man kunne omskolere seg til som ikke er bare er kast og hiv av ressurser og økonomisk ruin når man snart bikker 63? Akkurat helse og sosial er ikke akkurat min stil tror jeg.

Der er noe i min administrative bakgrunn som kunne vært aktuelt men det ville innebåret tre timers reising minst hver dag for å nå frem til jobben og det er for mye for meg nå. Og tiden den går som den alltid har gjort i mitt liv.

Takknemmelig for svar.

Anonymkode: 78097...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så mye angstplager og er så psykisk forstyrret at jeg ikke klarer den kollektive reisen men alle har sitt liv og sitt å passe der hjemme av familiemedlemmer. Selv om det er gratis hjelp fra kommunen går ikke det ihop er jeg redd.

Men selvsagt først må man få et jobbtilbud og nå er der virkelig stor konkurranse også for de som aldri har opplevd dette tror jeg. Mere psyke.. kanskje for enda fler??

Anonymkode: 78097...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye angstplager og er så psykisk forstyrret at jeg ikke klarer den kollektive reisen men alle har sitt liv og sitt å passe der hjemme av familiemedlemmer. Selv om det er gratis hjelp fra kommunen går ikke det ihop er jeg redd.

Men selvsagt først må man få et jobbtilbud og nå er der virkelig stor konkurranse også for de som aldri har opplevd dette tror jeg. Mere psyke.. kanskje for enda fler??

Anonymkode: 78097...0c8

Har du snakket med legen om du ikke er frisk`?

Anonymkode: a4c59...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter lege fra nyttår forhåpentlig.

Men er der ikke flere som kjenner seg igjen i denne situasjonsbeskrivelser? Alle har jo seg og sine og sitt å ivareta ville jeg tro? Neppe nytt av i dag????

Anonymkode: 78097...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ikke alle like men vil vel alle " holde" i arbeidsmarkedet så langt vi kan og noen av oss er jo helt økonomisk avhengige av det kanskje ellers blir pensjonen enda værre selv om toget egentlig er gått for å endre den i realverdi. Man må leve mens man gjør det for oss i denne gruppen om så omgivelsene drar av seg håret selv.

Politikerene har store oppgaver å ivareta uten tvil. De som tror på dem. Neste valgs flygeblad går i "dass "her.

Anonymkode: 78097...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytter lege fra nyttår forhåpentlig.

Men er der ikke flere som kjenner seg igjen i denne situasjonsbeskrivelser? Alle har jo seg og sine og sitt å ivareta ville jeg tro? Neppe nytt av i dag????

Anonymkode: 78097...0c8

Er du frisk nok til å jobbe?

Anonymkode: a4c59...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser etter jobb, men jeg tror det er vanskelig å lykkes når det er godt over 100 vis av søkere på hver jobb.... så det er ganske kjipt arbeidsmarked sånn sett. Skulle vært en jobb tildelt til alle!.. Litt negativ innstilling på meg, men jeg synes det virker vanskelig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usikker på det. Kanskje med litt fra før kjente arbeidsoppgaver ja men evt mulig marked er for langt unna. Ellers ikke akkurat nå. Men ikke oppnådd noe god dialog med leger så langt. Håper etter ny bytting fra nyttår. Denne averterer litt annerledes profil mengder er krise i alt er mitt inntrykk.

Alt er ikke bare. Det er mye jeg ikke kan snakke om her.

Noe er bare " the END of the road " kanskje. Som pappa ofte sa når jeg var barn og spurte etter penger eller var det mamma. " En dag er det slutt for alle"😊

Det er så mange så mange som har så mye mer å ivareta enn jeg. Så dessverre er det så mange som nok  sliter med søvn og så mye. Hørte unge funksjonshemmede som stilles overfor problemstillinger de ikke burde tenke på. Man blir sliten og får vondt av dette . Men hvem kan egentlig hjelpe de som lider mest. Så mange er i umulige dilemmaer og umulige situasjoner. Enkelte har kanskje selv snekret seg inn i så umulige posisjoner?  Å dømme andre bør man ikke gjør og sånn som media slår alt opp . Bilder av utslåtte mennesker. Kanskje det eneste forsvar vi har? Håper iallefall på en lett influensasesong.😊

 

Anonymkode: 78097...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei synes det virker som et krevende arbeidsliv hvor det er vanskelig å få innpass, men "statistikken" sier jo at det er lav arbeidsledighet så jeg vet ikke helt jeg...

Uansett, er en 63 år med alvorlig psykisk lidelse og ikke klarer å få seg en jobb er det kanskje best å søke uføretrygd, vet ikke hva slags utfordringer du har på helsefronten eller om du er frisk, men du fremstår noe psykisk syk etter hvordan du skriver. Men hva vet jeg

Ønsker deg lykke til ihvertfall

Anonymkode: f38e2...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...