Gå til innhold

Blir nervøs når jeg jobber med en som er ustabil i humøret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir ganske nervøs når jeg jobber med en som er veldig ustabil i humøret sitt. Jeg jobber heldigvis veldig lite med vedkommende. Men det verste er at hun er ansvarlig sjef på min avdeling. I julen er jeg desverre satt opp på noen vakter med henne, og jeg blir helt anpusten av å bare tenke på det. Hun er veldig å kritisere for småting, og veldig hissig. Kan foreks høre fra en annen kollega at hun hadde sagt at hun var skikkelig irritert på meg om dagen fordi jeg ikke hadde sett en liten prikk av en flekk på et skap. Det er slik hun er. 

Jeg burde sagt nei til ekstrajobbing siden vaktene er sammen med henne, for jeg blir jo helt nervøs og ødelagt av å jobbe med henne... Er måten hun behandler meg på , og snakker til meg på... derfor lurer jeg litt på hvordan dere andre ville taklet slike situasjoner? Eller takler slike situasjoner der et menneske oppfører seg på en måte som gjør dere i dårlig humør og nervøs? 

Anonymkode: 2b719...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ganske nervøs når jeg jobber med en som er veldig ustabil i humøret sitt. Jeg jobber heldigvis veldig lite med vedkommende. Men det verste er at hun er ansvarlig sjef på min avdeling. I julen er jeg desverre satt opp på noen vakter med henne, og jeg blir helt anpusten av å bare tenke på det. Hun er veldig å kritisere for småting, og veldig hissig. Kan foreks høre fra en annen kollega at hun hadde sagt at hun var skikkelig irritert på meg om dagen fordi jeg ikke hadde sett en liten prikk av en flekk på et skap. Det er slik hun er. 

Jeg burde sagt nei til ekstrajobbing siden vaktene er sammen med henne, for jeg blir jo helt nervøs og ødelagt av å jobbe med henne... Er måten hun behandler meg på , og snakker til meg på... derfor lurer jeg litt på hvordan dere andre ville taklet slike situasjoner? Eller takler slike situasjoner der et menneske oppfører seg på en måte som gjør dere i dårlig humør og nervøs? 

Anonymkode: 2b719...567

Om du jobber med henne kun sjelden gang ville jeg holdt fokuset på meg og mitt arbeid, ikke henne og hennes humør. Gjør jobben din skikkelig, forhold deg til henne saklig og uten å la deg affisere av hennes surheter. Det virker som om reaksjonene du har på hennes adferd gjør at dette blir enda mer slitsomt for deg. Dersom dere jobber mer sammen enn vanlig denne høytiden ville jeg bedt om en samtale med henne og forklart hvordan jeg opplever situasjonen. Jeg ville spurt om det er noe jeg kan gjøre som kan virke litt "avstressende", siden du opplever hun stresser en del (min tolkning). Jeg har aldri hatt helt sansen for mennesker som tar ut all sin vrede på arbeidsplassen men det kan være gode grunner til at hun er slik hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bitt det i meg og vært en passiv aggressiv bombe. 

Anonymkode: 44205...ae7

Hun er ustabil i humør men kan bli ganske hyggelig i blant og. Hun er ikke dem verste jeg har jobbet med i løpet av livet men tiltider så er hun ikke lett. 

Har hatt kollegaer som har klikket på henne før. Det er bare å være sterk å bite tenner sammen og ikke bry seg. Jeg er gjerne litt hårsår type. 

Anonymkode: 2b719...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner selv når nok er nok. Har selv jobbet med sånne som hele tiden skal korrigere eller klage. Når jeg har gitt beskjed om at det er nok så har det som regel bedret seg. Problemet med sånne folk er at de bare kan styre på fordi man lar dem gjøre det. Når du gir beskjed blir de som regel litt spake,de regner ikke med å få beskjed tilbake. Hvis du klarer å bite tennene sammen er jo det best,men ikke hvis det gir mye frustrasjon hos deg.Og du er jo ganske frustrert så gi beskjed. Er absolutt ikke rett at en person skal ødelegge så mye for andre bare pga ustabilt humør.Forferdelig vanskelig å forholde seg til sånne folk og sånn skal det ikke være.Er jo ikke hun som betaler lønnen din selv om hun er sjef for å si det sånn.

Anonymkode: 5f807...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis er dette personer som får altfor lite tid og ro til seg selv og sine egne ting. Det er så mange som er  tvunget inn i forskjellige " tidsklemmer" i dag. Det kjennes veldig vondt å ha det sånn kanskje over lang lang tid. Men livet har selvsagt alltid noe ved seg uansett det er ikke hva jeg mener. Det er samfunnsutviklingen villet av oss alle eller ikke tror jeg. Det gir mange " løse kanonetappe dekk" "Alt henger ikke på greip liksom."

Men på seg selv kjenner man ofte andre og.

Anonymkode: baf4d...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Du kjenner selv når nok er nok. Har selv jobbet med sånne som hele tiden skal korrigere eller klage. Når jeg har gitt beskjed om at det er nok så har det som regel bedret seg. Problemet med sånne folk er at de bare kan styre på fordi man lar dem gjøre det. Når du gir beskjed blir de som regel litt spake,de regner ikke med å få beskjed tilbake. Hvis du klarer å bite tennene sammen er jo det best,men ikke hvis det gir mye frustrasjon hos deg.Og du er jo ganske frustrert så gi beskjed. Er absolutt ikke rett at en person skal ødelegge så mye for andre bare pga ustabilt humør.Forferdelig vanskelig å forholde seg til sånne folk og sånn skal det ikke være.Er jo ikke hun som betaler lønnen din selv om hun er sjef for å si det sånn.

Anonymkode: 5f807...938

Det er ufattelig slitsomt. Men av og til er hun kjempesnill og hyggelig, men så forandrer hun seg til å bli rett og slett frekk og vemmelig, og den forandringen kan skje på et sekund.... og det gjør det... Plutselig sier hun noe helt festlig og er så hyggelig, et sekund etter så er hun direkte vemmelig... og så går det litt til tid og hun er festlig igjen, og så noen sekunder etter : utrolig vemmelig... ustabilt humør på henne.... og jeg sliter veldig med det for jeg har ikke lyst å ta på meg vakter med henne, men trenger pengene og har tvunget meg selv å overleve med mange ekstravakter helt frem til nyttår... men det er rett og slett helt grusomt for vi jobber så tett på hveandre .... 

Anonymkode: 2b719...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tatt på meg altfor mye vakter frem til nyttår, med tanke på at jeg må jobbe med henne. Jeg frykter at jeg kommer til å slite meg ut. Er sliten allerede... så psyken/ helsen min har ikke sunt av å jobbe med henne. 

Jeg har en til kollega som påvirkes av henne. Hun liker å skylde på meg osv. 

Jeg får foreks høre at jeg jobber for tregt selv om jeg løper å skynder meg alt jeg kan. Jeg vet at jeg ikke jobber for tregt. Dette er noe de bare sier. Bare jeg får en oppgave så løper jeg til stedet jeg skal gjøre oppgaven og får allerede kjeft for treghet med det samme jeg tar de raske skrittene frem til stedet jeg skal utføre oppgaven. Sånn har jeg det... Og de følger med meg hele tiden. Er kun en sjelden gang jeg får ro. Derfor er det utrolig stressende... 

Kommentarer som "det har jeg sagt før og slikt til helt uviktige ting er jeg så lei av. De kan hakke kun for en bitteliten flekk i en krok på gulvet osv... småting... kjempestressende... Og ikke minst krevende med tanke på at lønnen er lav og at man kjenner at det er helsemessig tøfft å jobbe. 

Skal lese linken du sendte. Takk for den. 

Og etter nyttår så tar jeg på meg mindre jobbing hvis dette fortsetter for det er så slitsomt. 

Anonymkode: 2b719...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sak er sikkert : slike mennesker ødelegger så altfor mye for folk. De ødelegger livskvalitet og ro ..  Og gir bekymringer / stress / nedsatt fysisk og psykisk helse. Og det er det jeg ikke holder ut med egentlig. Så jeg får ta på meg de vaktene jeg har frem til nyttår og si nei til ekstravakter etter det. Bare ta på meg det jeg må. 

Anonymkode: 2b719...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ufattelig slitsomt. Men av og til er hun kjempesnill og hyggelig, men så forandrer hun seg til å bli rett og slett frekk og vemmelig, og den forandringen kan skje på et sekund.... og det gjør det... Plutselig sier hun noe helt festlig og er så hyggelig, et sekund etter så er hun direkte vemmelig... og så går det litt til tid og hun er festlig igjen, og så noen sekunder etter : utrolig vemmelig... ustabilt humør på henne.... og jeg sliter veldig med det for jeg har ikke lyst å ta på meg vakter med henne, men trenger pengene og har tvunget meg selv å overleve med mange ekstravakter helt frem til nyttår... men det er rett og slett helt grusomt for vi jobber så tett på hveandre .... 

Anonymkode: 2b719...567

Forstår godt det er slitsomt ja. Hva med å gi henne en liten julegave? Trenger bare være en liten ting som sjokolade. Litt "smisking" kan jo få henne til å bli litt snillere med deg:)Kan hende hun oppfører seg litt bedre mot deg da.Selv om det ikke skal være sånn,så du kan kanskje "kjøpe" deg litt bedre oppførsel fra henne. Er jo ikke sikkert det biter på henne,men kan kanskje være verdt å prøve en sånn nødløsning.

Anonymkode: 5f807...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grow some balls! 😀 Be damen roe seg ned om du selv gjør jobben slik den skal utføres. Alternativt lukk ørene for gnålet. D than jo også hende at å jobbe med henne litt nærere kan gå bedre enn du frykter.

Anonymkode: 62ee0...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grow some balls! 😀 Be damen roe seg ned om du selv gjør jobben slik den skal utføres. Alternativt lukk ørene for gnålet. D than jo også hende at å jobbe med henne litt nærere kan gå bedre enn du frykter.

Anonymkode: 62ee0...cad

grow some balls???Godt tips....

Anonymkode: 5f807...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...