Gå til innhold

Sarotex eller andre tricyliske AD - Noen erfaringer?


YoplaitDouble

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med tricyliske antidepressiver mot depresjon og/eller angst? Jeg har ikke hatt effekt mot verken angst eller depresjon fra SSRI, SNRI og Brintellix. Jeg har kuttet benzo helt og har til slutt blitt kvitt abstinensene. Men det litt merkelige jeg opplever nå, er at jeg har begynt å føle meg mer lett til sinns og er ikke så enormt bekymret for alt lenger.

Kan det komme av de 70mg Sarotex jeg bruker, som egentlig bare var mot søvn og kronisk hodepine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, YoplaitDouble skrev:

Har noen erfaring med tricyliske antidepressiver mot depresjon og/eller angst? Jeg har ikke hatt effekt mot verken angst eller depresjon fra SSRI, SNRI og Brintellix. Jeg har kuttet benzo helt og har til slutt blitt kvitt abstinensene. Men det litt merkelige jeg opplever nå, er at jeg har begynt å føle meg mer lett til sinns og er ikke så enormt bekymret for alt lenger.

Kan det komme av de 70mg Sarotex jeg bruker, som egentlig bare var mot søvn og kronisk hodepine?

Jeg synes det var fint å lese at du har fått sluttet med all benzoen, da det virket som om den etter hvert ble et ganske stort problem i seg selv. Når det gjelder sarotex, så vet jeg ikke om det er den som hjelper deg nå, men vet om flere som har hatt samme effekt av neurontin (også tatt mot kroniske smerter). Har hørt nevrologer si til pasienter at det er vanlig å føle seg lettere (og ikke bare ha mindre smerter) som følge av behandling med neurontin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tricykliske antidepressiva er kjempefine mot angst og depresjon. Nyere medisiner er ikke noe bedre virkningsmessig, heller tvert imot. Men de har mindre bivirkninger og er noe tryggere i tilfelle overdose. 

Der Sarotex gjør 30-40 ulike ting, som alle kan ha effekt på angst og depresjon, gjør Brintellix 5 ting, SNRI 2 ting og SSRI 1 ting. Det er kjempefint at du har effekt av Sarotex. Egentlig hadde jeg tenkt til å foreslå at du gikk enda lengre tilbake i historien og prøvde en gammel MAOI, men det trenger du jo ikke hvis dette funker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...