Gå til innhold

Etter psykose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så tror jeg at artikler i media er rettet mot meg personlig, som en sammensvergelse i universet. Hvordan skal jeg legge fra meg dette?

Anonymkode: cd32f...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så tror jeg at artikler i media er rettet mot meg personlig, som en sammensvergelse i universet. Hvordan skal jeg legge fra meg dette?

Anonymkode: cd32f...ed3

Jeg tror at jeg får hint fra hjelpere, guider og engler gjennom...ja alt mulig. Men det skal jo sies at mine behandlere tror jeg er psykotisk. Er det negative ting du tenker på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror at jeg får hint fra hjelpere, guider og engler gjennom...ja alt mulig. Men det skal jo sies at mine behandlere tror jeg er psykotisk. Er det negative ting du tenker på? 

Tror du at artikler i media er rettet mot deg (som en sammensvergelse) er du psyk, uansett om det er negative ting eller ikke.

Anonymkode: eaa72...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at artikler i media er rettet mot deg (som en sammensvergelse) er du psyk, uansett om det er negative ting eller ikke.

Anonymkode: eaa72...b37

Tror "de" snakker til meg via media og på andre måter, plutselig kommer det en setning eller en sang som passer til meg. Tror de snakker til alle sånn, det er ikke alle som legger merke til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror "de" snakker til meg via media og på andre måter, plutselig kommer det en setning eller en sang som passer til meg. Tror de snakker til alle sånn, det er ikke alle som legger merke til det. 

Da har behandlerne dine rett.

Anonymkode: eaa72...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har behandlerne dine rett.

Anonymkode: eaa72...b37

Ja de må få tro hva de vil, de jobber tross alt i psykiatrien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja de må få tro hva de vil, de jobber tross alt i psykiatrien. 

Det er trist du ikke innser at du er i ferdig med å bli syk igjen.

Anonymkode: eaa72...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist du ikke innser at du er i ferdig med å bli syk igjen.

Anonymkode: eaa72...b37

Det som plager meg er slitenhet og for mange følelser, men det er vel ikke sykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det som plager meg er slitenhet og for mange følelser, men det er vel ikke sykt?

Det kan være tegn på sykdom.

Anonymkode: eaa72...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er trist du ikke innser at du er i ferdig med å bli syk igjen.

Anonymkode: eaa72...b37

Tror nok stjernestøv vet god selv at det hun nevnte er psykt, for ellers hadde hun ikke nevnt det i en tråd angående psykose...;)

Anonymkode: c0382...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok stjernestøv vet god selv at det hun nevnte er psykt, for ellers hadde hun ikke nevnt det i en tråd angående psykose...;)

Anonymkode: c0382...0ca

Jeg innser nok at psykiatrien ser på dette som sykt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg innser nok at psykiatrien ser på dette som sykt ;) 

Men innser du det er sykt?

Anonymkode: eaa72...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men innser du det er sykt?

Anonymkode: eaa72...b37

Jeg ser ikke på det som sykt nei, føler meg litt misforstått. Det er mange som tror på konspirasjonsteorier og andre "rare" greier, er venn med noen på FB. Det er f.eks ikke ALT av det jeg tror på, men jeg kaller ikke det for sykt fordet. Men har hørt det så mange ganer nå, at det er sykt. Så respekterer at andre ikke tror på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ser ikke på det som sykt nei, føler meg litt misforstått. Det er mange som tror på konspirasjonsteorier og andre "rare" greier, er venn med noen på FB. Det er f.eks ikke ALT av det jeg tror på, men jeg kaller ikke det for sykt fordet. Men har hørt det så mange ganer nå, at det er sykt. Så respekterer at andre ikke tror på det. 

Vi respekterer deg jo fordi om vi tror du er psykotisk. 

Jeg respekterte  sønnen min når han var psykotisk også, men han har det mye bedre nå når han ikke er det og ikke tror han blir forfulgt lenger. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så tror jeg at artikler i media er rettet mot meg personlig, som en sammensvergelse i universet. Hvordan skal jeg legge fra meg dette?

Anonymkode: cd32f...ed3

Fortsette å ta medisiner siden du fortsatt har psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi respekterer deg jo fordi om vi tror du er psykotisk. 

Jeg respekterte  sønnen min når han var psykotisk også, men han har det mye bedre nå når han ikke er det og ikke tror han blir forfulgt lenger. 

Takk for det, det betyr mye for meg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for det, det betyr mye for meg :) 

 

Det forstår jeg. Går fint å respektere hverandre fordi om man er uenig. 

Du hadde vært i jobb, levd et normalt liv og ikke behøvd å være på psykiatri om du var frisk , vet du. 

Men dette tror jeg du forstår innerst inne :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det forstår jeg. Går fint å respektere hverandre fordi om man er uenig. 

Du hadde vært i jobb, levd et normalt liv og ikke behøvd å være på psykiatri om du var frisk , vet du. 

Men dette tror jeg du forstår innerst inne :)

 

Ja det forstår jeg nok, har aldri klart å fungere skikkelig i verken skole eller jobb. Og vært inn og ut av psykiatrien, er jo en grunn for det. Men jeg har hatt mange forskjellige diagnoser da opp gjennom tidene. Ikke alle har kalt meg psykotisk på tross av min tro, derfor blir jeg usikker. Men når jeg var på mitt dårligste når ungene var små var jeg helt borte vekk, men en psykolog på familiekontoret mente at jeg ikke var psykotisk. Da skjedde alt mulig,er dårlig nå men var dårligere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det forstår jeg nok, har aldri klart å fungere skikkelig i verken skole eller jobb. Og vært inn og ut av psykiatrien, er jo en grunn for det. Men jeg har hatt mange forskjellige diagnoser da opp gjennom tidene. Ikke alle har kalt meg psykotisk på tross av min tro, derfor blir jeg usikker. Men når jeg var på mitt dårligste når ungene var små var jeg helt borte vekk, men en psykolog på familiekontoret mente at jeg ikke var psykotisk. Da skjedde alt mulig,er dårlig nå men var dårligere da. 

Min sønn var også « borte vekk ». Vanskelig og snakke med. I sin egen boble,  men det var flere psykologer med « jeg vet best » holdning som mente han ikke var det. 

Han ble frisk i løpet av få måneder, da de endelig innså at han hadde psykose og det jeg hadde sagt hele tiden var riktig. 

Han har fungert fint i hele høst nå med 100% jobb. I tillegg til dette har han tatt 2 fag som privatist i høst og skal ta det tredje på lørdag. 

Men det viktigste er at han er i godt humør, ingen tegn til depresjon, ingen angst eller sosialangst ( som de mente var diagnosen ) og ingen tegn til psykose nå. 

Er jo veldig spent på om han får det tilbake, siden han ikke har tatt medisiner på noen måneder ( han sier han bare bruker AP som sovemedisin en sjelden gang . Ser at det ikke minker i eskene ) eller om det var et engangstilfelle, men tar ikke sorgene på forskudd. 

Virker som hans psykose var litt annerledes enn din. Den gikk stor sett på en ting. At han ble forforfulgt av en bestemt person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...