Gå til innhold

Etter psykose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Min sønn var også « borte vekk ». Vanskelig og snakke med. I sin egen boble,  men det var flere psykologer med « jeg vet best » holdning som mente han ikke var det. 

Han ble frisk i løpet av få måneder, da de endelig innså at han hadde psykose og det jeg hadde sagt hele tiden var riktig. 

Han har fungert fint i hele høst nå med 100% jobb. I tillegg til dette har han tatt 2 fag som privatist i høst og skal ta det tredje på lørdag. 

Men det viktigste er at han er i godt humør, ingen tegn til depresjon, ingen angst eller sosialangst ( som de mente var diagnosen ) og ingen tegn til psykose nå. 

Er jo veldig spent på om han får det tilbake, siden han ikke har tatt medisiner på noen måneder ( han sier han bare bruker AP som sovemedisin en sjelden gang . Ser at det ikke minker i eskene ) eller om det var et engangstilfelle, men tar ikke sorgene på forskudd. 

Virker som hans psykose var litt annerledes enn din. Den gikk stor sett på en ting. At han ble forforfulgt av en bestemt person. 

Ok det er jo veldig bra at han er frisk og føler seg bra nå :) Og det er bra hvis det ikke er noe langvarig, han vil vel ha barn selv og etterhvert. Det er veldig tøft å ha barn og føle seg dårlig, kunne jeg bare ha forandret på det. Ikke vært dårlig i så mange år,man går glipp av endel. Men nå er de voksne heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok det er jo veldig bra at han er frisk og føler seg bra nå :) Og det er bra hvis det ikke er noe langvarig, han vil vel ha barn selv og etterhvert. Det er veldig tøft å ha barn og føle seg dårlig, kunne jeg bare ha forandret på det. Ikke vært dårlig i så mange år,man går glipp av endel. Men nå er de voksne heldigvis. 

Skal jeg være ærlig ,så håper jeg ikke han får barn hvis dette viser seg å være en alvorlig diagnose. 

Men han tenker ikke på det nå. Nå tenker han bare på at han vil begynne å studere og så får tiden vise hva dette er/ har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Skal jeg være ærlig ,så håper jeg ikke han får barn hvis dette viser seg å være en alvorlig diagnose. 

Men han tenker ikke på det nå. Nå tenker han bare på at han vil begynne å studere og så får tiden vise hva dette er/ har vært :)

Ok, håper det går bra for han å studere da :) Og håper han slipper å være mer syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ser ikke på det som sykt nei, føler meg litt misforstått. Det er mange som tror på konspirasjonsteorier og andre "rare" greier, er venn med noen på FB. Det er f.eks ikke ALT av det jeg tror på, men jeg kaller ikke det for sykt fordet. Men har hørt det så mange ganer nå, at det er sykt. Så respekterer at andre ikke tror på det. 

Hvorfor går du til behandling da, viss du ikke syns det er psykt? Er det noen som tvinger deg? 

Anonymkode: c0382...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du til behandling da, viss du ikke syns det er psykt? Er det noen som tvinger deg? 

Anonymkode: c0382...0ca

Nei, men jeg liker å ha noen å snakke med som aksepterer min tro. Og dessuten sliter jeg på andre måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei, men jeg liker å ha noen å snakke med som aksepterer min tro. Og dessuten sliter jeg på andre måter.

Haha fin unnskyldning. "Liker å ha noen å snakke med som aksepterer min tro":D

Anonymkode: c0382...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha fin unnskyldning. "Liker å ha noen å snakke med som aksepterer min tro":D

Anonymkode: c0382...0ca

Er det så galt da? Men kan godt kutte ut psykiatrien og jeg for den sagt skyld, men ser ikke poenget med det. Det er godt å ha noen å prate med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men kan godt kutte ut psykiatrien og jeg for den sagt skyld, men ser ikke poenget med det. Det er godt å ha noen å prate med. 

Med din forhistorie synes jeg det er fornuftig å ha kontakt med behandlingsapparatet.  Antakelig vil det gjøre sakene enklere dersom du skulle få en dårlig periode igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Med din forhistorie synes jeg det er fornuftig å ha kontakt med behandlingsapparatet.  Antakelig vil det gjøre sakene enklere dersom du skulle få en dårlig periode igjen. 

Det bestemmer vedkommende selv. Ingen kan tvinge en. Dersom en føler en trenger hjelp så fortsetter man å gå der.

Anonymkode: c0382...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det bestemmer vedkommende selv. Ingen kan tvinge en. Dersom en føler en trenger hjelp så fortsetter man å gå der.

Anonymkode: c0382...0ca

Ja?  stjernestøv skrev jo at hun ønsket å fortsette, og det støtter jeg henne på.  Ingen tvinger noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Med din forhistorie synes jeg det er fornuftig å ha kontakt med behandlingsapparatet.  Antakelig vil det gjøre sakene enklere dersom du skulle få en dårlig periode igjen. 

Ja det er godt å ha dem i bakhånd, man vet jo aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...