Gå til innhold

– Fortvilende og flaut å be om hjelp. Jeg er sjokkert over hvor mye nød det er i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Lillemus skrev:

Merkelig. Man kan jo lure på hva de har tenkt de som har utformet disse lovene.

Man kan ikke tvinge noen til samvær :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Dorthe skrev:

Man kan ikke tvinge noen til samvær :ph34r:

Det er vel like greit, det kan umulig være noe særlig for et barn å være sammen med en forelder som ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
På 19.12.2017 den 11.39, Lillemus skrev:

Merkelig. Man kan jo lure på hva de har tenkt de som har utformet disse lovene.

For å hindre at mor tar med seg barnet og flytter langt vekk slik at far mister kontakt og samvær med barnet. Forståelig nok men samtidig ødeleggende mtp å skaffe seg utdannelse og jobb. Vet ikke hvordan rettspraksis er i slike saker men det kunne vert interessant å se. Er det slik at retten dømmer foreldrene til å bo i samme by til tross for at den ene lever på f.ks sosialhjelp men kunne fått jobb om den hadde flyttet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BamseLiten skrev:

For å hindre at mor tar med seg barnet og flytter langt vekk slik at far mister kontakt og samvær med barnet. Forståelig nok men samtidig ødeleggende mtp å skaffe seg utdannelse og jobb. Vet ikke hvordan rettspraksis er i slike saker men det kunne vert interessant å se. Er det slik at retten dømmer foreldrene til å bo i samme by til tross for at den ene lever på f.ks sosialhjelp men kunne fått jobb om den hadde flyttet? 

Jeg tenkte motsatt. La oss si at mor har hovedansvaret og far har samværsrett. Mor vil flytte til sin hjemkommune. kanskje bare noen km unna med barnet for å komme nærmere sin egen familie for mer hjelp i hverdagen, men far er en dust (dette kunne like gjerne vært omvendt) og nekter mor å flytte ut av kommunen. Så treffer far en annen kvinne som bor 150 mil unna og kan flytte dit uten at mor kan si noe som helst og han kan fremdeles forlange samvær! Og det er vel sånn at foreldrene må dele 50/50 på reisekostandene? Det blir jo helt urimelig for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
På 20.12.2017 den 15.37, Lillemus skrev:

Jeg tenkte motsatt. La oss si at mor har hovedansvaret og far har samværsrett. Mor vil flytte til sin hjemkommune. kanskje bare noen km unna med barnet for å komme nærmere sin egen familie for mer hjelp i hverdagen, men far er en dust (dette kunne like gjerne vært omvendt) og nekter mor å flytte ut av kommunen. Så treffer far en annen kvinne som bor 150 mil unna og kan flytte dit uten at mor kan si noe som helst og han kan fremdeles forlange samvær! Og det er vel sånn at foreldrene må dele 50/50 på reisekostandene? Det blir jo helt urimelig for mange.

Regelen må da gjelde begge foreldre tenker jeg.  Noe annet ville jo være veldig rart og ikke minst, urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BamseLiten skrev:

Regelen må da gjelde begge foreldre tenker jeg.  Noe annet ville jo være veldig rart og ikke minst, urettferdig.

Ifølge Dorthe gjelder det kun den forelderen som har hovedansvaret, ikke den som har "kun" samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius
4 timer siden, Lillemus skrev:

Ifølge Dorthe gjelder det kun den forelderen som har hovedansvaret, ikke den som har "kun" samvær.

Ohoi. Ja du vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg er blitt mer klar over med årene hvor mye feil læring vi nok alle bærer med oss som ord og holdninger. Vi har alle feil og mangler. Jeg føler veldig mye at skolen må ta mye ansvar. Det gir stor grunn til ettertanke. Men alle har ikke like stort støtteapparat rundt seg  kanskje mye autoritetsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ting som ikke er lette å forstå. Men politikere og anna styresmakter og akademikere og kunstnere av ymse slag vil nok rope det inni øra våre i neste bolken.

Enkelte av oss prøver bare å glemme at vi noensinde " møtte" dem. Skolene og universitetene deres er det god grunn til å unngå eller bare spyle ned i do med kristendommenseres og det hele. Legene likeså . Alle bare interessert i å utbytte andre. Skål.😊

Anonymkode: b5b38...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare at alt er ikke så lett når alt tydeligvis svikter på en gang. Det behøver ikke være alkohol i bildet som med enkelte. Noen slutter jo bare å spise og drikke også i ren fortvilelse. Alt er ikke så lett.Man må bare aldri gi opp som det så fint heter. Kanskje der er lys i tunnelen.

Anonymkode: b5b38...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror politikerene får mere og mer problemer. Vi er så mange nå som snart ikke vil lenger Nytter ikke lenger hva nav eller noe truer med snart Avmakt er det hva det kalles. Satt på spissen selvsagt. Men sånn tror jeg mye henger sammen. Man hører og leser media. Men blir man klokere.  Skulle tro mange ikke fikk ei krone betalt om det er meg de spør. Vi deler ikke samme tro om at alt går veien tror jeg bare.

Anonymkode: b5b38...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...