Gå til innhold

Musikk


Gondor

Anbefalte innlegg

Musikk er sjelsbevegende. Jeg oppdaget Bruce Springsteen da jeg var 15 år gammel og han har vært med meg siden da. Jeg har nettopp sett et program om ham og jeg føler plutselig at sjelen min kan fly. Jeg har også lyst til å skape!

Greit med psykiatri altså, men kunsten overgår det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yellow ledbetter

Ja, musikk er en viktig del av mitt liv også, på mange måter.

Når hodet mitt var fullt av kaos etter en fæl dag på jobben før i tida, hjalp det å sette meg ved PCen med headset og spille Motörhead veldig høyt og spille et eller annet klikkespill (Snoods eller bobler eller det spillet der du skal plaffe ned høns, Moorhuhn tror jeg det het) når jeg kom hjem. Da fikk jeg liksom nullstilt hjernen. :) Og å gå en lang tur helt alene med Muse på øret når jeg var sliten og lei var også veldig fint. Eller kjøre bil på landeveien og høre på skatepunk (Green Day eller Offspring) eller powermetal (Dragonforce, for eksempel) når jeg var sur og smådeppa. Det var humørterapi. 

Men musikkvalget er selvsagt individuelt. Jeg er klar over at musikken min neppe hadde hatt samme effekt på alle i en tilsvarende situasjon. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jo det er mye som har gjort stort inntrykk i mitt liv også. Rart men hva som  har betydd mest er ikke det mest " prisbelønte" av kunst men det har talet til minperson der jeg var i livet. Skal jeg nevne en må det være C.H.Hill og hans bilder til tross for så mye motgang. De kastet til ham noe dopapir for å lage bilder på har jeg lest på en stor utstilling l Oslo i min ungdom.

Det er veldig vanskelig å mene så mye om kunst , film og spesielt musikk synes jeg. Kanskje derfor vi har kunstkritikere. Men man kan høre for " slavisk" på dem også og ikke tørre å gå utenom allfarvei kanskje. Eller bli for opphengt av " vaskeseddelen" på baksida av bøkene. Det blir som før i gamle dager . Når man var i utlandet var det ofte " ønskebrønner". Det var fontener ofte ved kjente steder hvor folk hev ut en slant eller et kronestykke. Og ønsket i vei. Eller når man så en regnbue eller stjerneskudd. Da hadde man tre ønsker til rådighet. Husker jeg som liten prioriterte og hvor vanskelig det var.😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Marche slave får meg alltid full av energi. Da spiller jeg alle stemmene selv og dirigerer og står i. Har spilt den i korps og det var heftig å lære den men fantastisk når vi kunne spille hele feilfritt på konsert.

Nå som det er jul går det mye i O helga natt med Jan Werner, fantastisk sang. Har en god julesang til Walking om the air sunget av ett guttekor  (Nightwish har en mere rocka utgave).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg tenker at all kunst, musikk og bøker du har glede av er bra, uansett hva kritikere og eksperter mener. Jeg liker mye rart, både såkalte "viktige" bøker og "musikk av høy kvalitet", men gleder meg også over enkle og banale ting. Blir en for snobbete og opphengt i normer går en kanskje glipp av mye. Og nybakt grovbrød med brunost er like godt som en fancy middag, hvis det er det du har lyst på der og da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...