Gå til innhold

Gruer meg til å gå på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg fryktelig til å gå på jobb hver eneste gang fordi jeg vet hva som venter meg. Det er fælt, og ingen forstår hvor vanskelig det er. 

Jeg har vært der i 6 uker nå (50% stilling). Når jeg fortsatt gruer meg og det blir bare verre for hver gang betyr vel det at det beste er å slutte når det ikke finnes andre løsninger? 

Anonymkode: a2200...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg fryktelig til å gå på jobb hver eneste gang fordi jeg vet hva som venter meg. Det er fælt, og ingen forstår hvor vanskelig det er. 

Jeg har vært der i 6 uker nå (50% stilling). Når jeg fortsatt gruer meg og det blir bare verre for hver gang betyr vel det at det beste er å slutte når det ikke finnes andre løsninger? 

Anonymkode: a2200...94f

Hva er årsaken til at du gruer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fionys skrev:

Hva er årsaken til at du gruer deg?

Jeg klarer ikke å lære alt jeg må kunne i jobben min, jeg har ikke hjernekapasitet til det.

Mine kolleger er utålmodige med meg og står nærmest med pisken for å få meg til å skynde meg og jobbe raskere (men jeg klarer ikke å jobbe raskere uansett hvor hardt jeg prøver).

Jeg gråter hver gang jeg kommer hjem fra jobb. 

Jeg vil kveles. Takler ikke alt stresset. 

Anonymkode: a2200...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det på min siste jobb også. Jeg hadde ikke hjernekapasitet til å lære meg alt og alle ble utålmodige med meg. Det var så fælt! Jeg gjemte meg bak smil og latter og var det rene muntrasjonsråd. Men en gang brøt jeg sammen i gråt og gjemte meg i et kontor. Enden på visa ble at lederen ba meg om å slutte etter ni måneder. Det var et sviende nederlag det! Det var dråpen som fikk begeret til å flyte over og mitt siste forsøk på jobbmarkedet. Hvis jeg bare hadde klart å lære meg alle arbeidsoppgavene hadde det vært en fin jobb.

Har du fått grundig nok opplæring? Hvor lang tid regner man som nok for å lære alt på din arbeidsplass? Er det deler av jobben du klarer bra? Har du en grei leder du kan snakke med?

Jeg føler med deg. Den situasjonen du er i er ikke videre morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Finnes det en sympatisk sjel på jobben du kan snakke med? Det kan hjelpe mye det. Har møtt veggen totalt selv i en 50%. Gråt mye og gråter fortsatt pga det 1, 5 år etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og for at noen forstår. 

Jeg klarer ikke å snakke med sjefen om det, har ikke styrke til det. Sjefen kunne jo dessuten fulgt opp og spurt hvordan det går osv også, men jeg hører svært lite den kanten. Det eneste jeg har hørt fra den kanten er at hn har snakket med øvrige ansatte om at de må være tålmodige med meg en stund til og ikke bli sint på meg (det var uka etter opplæringsuka). Jeg har allerede fått en negativ tilbakemelding fra en øvrig ansatt hvor jeg måtte si at jeg ikke kunne utføre oppgaven (hun snudde seg bare surt og gikk - jeg sa beklager og alt men fikk ikke noe svar). 

Fikk en uke grundig opplæring. Klarer vel halve jobben. 

Har i tillegg aldri følt meg så dum før, jeg dummer meg ut hver eneste gang. Jeg blir psyket ned hver gang av mine kolleger og av meg selv. 

Jeg vet ikke hvor lang tid man regner, men i følge det jeg hører forventes det at jeg må kunne det jeg må kunne nå. 

Har allerde en dag med fravær hvor jeg var syk, jeg hadde klart å ha styrke nok tll å gå på jobb den dagen til tross for sykdom om det ikke var for all energien jeg bruker pga situasjonen. 

Anonymkode: a2200...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Gargamel skrev:

Du bør kanskje begynne å se etter en annen jobb. Det beste er om du klarer å holde ut til du har noe nytt.

Jeg skal søke på en annen stilling hos samme arbeidsgiver. Det er en jobb jeg vet jeg klarer. Jeg har i følge en lederkollega der som er aktiv i organisasjonen som sier jeg har krav på stillingen fordi jeg er fast ansatt i deltid. 

Den stillingen er mye kjedeligere og dårligere for helsa på sikt, men slik situasjonen er med nåværende jobb går den på helsa løs den også (den psykiske helsa). I tillegg har vi ikke vikarer der jeg jobber nå, og når noen er borte blir det dobbelt så mye stress. 

Jeg har forsøkt å finne løsnlnger for å kunne være der jeg er nå, men det finnes ingen god løsning på det. Jeg har kjempet i 6 uker. Får bare krysse fingrene for at jeg får jobben. 

Anonymkode: a2200...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dete gadd å lese tråden min. Det gjorde godt å møte litt forståelse, selv om ingen kunne hjelpe med råd. Det er ingen som kan hjelpe med råd i RL heller. 

Anonymkode: a2200...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 18.12.2017 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg fryktelig til å gå på jobb hver eneste gang fordi jeg vet hva som venter meg. Det er fælt, og ingen forstår hvor vanskelig det er. 

Jeg har vært der i 6 uker nå (50% stilling). Når jeg fortsatt gruer meg og det blir bare verre for hver gang betyr vel det at det beste er å slutte når det ikke finnes andre løsninger? 

Anonymkode: a2200...94f

Jeg tenker at 6 uker er ingenting, men kommer sikkert an på hva du jobber med. 

Jeg har vært i den nye jobben i 2,5 år og jeg er « ny» og langt i fra utlært. Jeg er konstant under opplæring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Jeg skal søke på en annen stilling hos samme arbeidsgiver. Det er en jobb jeg vet jeg klarer. Jeg har i følge en lederkollega der som er aktiv i organisasjonen som sier jeg har krav på stillingen fordi jeg er fast ansatt i deltid. 

Den stillingen er mye kjedeligere og dårligere for helsa på sikt, men slik situasjonen er med nåværende jobb går den på helsa løs den også (den psykiske helsa). I tillegg har vi ikke vikarer der jeg jobber nå, og når noen er borte blir det dobbelt så mye stress. 

Jeg har forsøkt å finne løsnlnger for å kunne være der jeg er nå, men det finnes ingen god løsning på det. Jeg har kjempet i 6 uker. Får bare krysse fingrene for at jeg får jobben. 

Anonymkode: a2200...94f

6 uker er ingenting. Jeg tenker det fort tar ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, BamseLiten skrev:

Håper det går bedre nå. 

Jeg snakket med en vettug kollega. Bestemte meg for å åpne meg og si alt. Det hjalp. Min opplevelse er helt korrekt - de hever seg selv ved å trykke meg ned. De tror de er best på alt (alltid), og de går og maser på meg HELE tiden, pirker på alt mulig.  Fikk noen råd som jeg skal teste ut. Men jeg er sliten, de har klart å psyke meg ned. 

Anonymkode: a2200...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 18.12.2017 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Jeg gruer meg fryktelig til å gå på jobb hver eneste gang fordi jeg vet hva som venter meg. Det er fælt, og ingen forstår hvor vanskelig det er. 

Jeg har vært der i 6 uker nå (50% stilling). Når jeg fortsatt gruer meg og det blir bare verre for hver gang betyr vel det at det beste er å slutte når det ikke finnes andre løsninger? 

Anonymkode: a2200...94f

Jeg forstår hvordan du har det tror jeg. Jeg har møtt veggen kraftig og hadde noen måneder der jeg bare lå på sofaen. Hadde ikke energi til noe. Har også hatt utfordringer i forhold til helse og ekteskap. Jeg har kommet meg delvis tilbake på jobb men gruer meg veldig hver dag. Jeg har tatt en prat med sjefen for å se om det er andre løsninger for meg. Har du muligheter til å snakke med din sjef om hvordan du føler det på jobb? Du skriver at ingen forstår hvor vanskelig det er. Betyr det at du har snakket med noen om det? Det spørs selvsagt også hva på jobb som er vanskelig. Kan du få andre arbeidsoppgaver? Det er ikke bra å grue seg for jobb og føle at det blir verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...