Gå til innhold

Kanskje litt på kanten, men jeg prøver.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Urinen min har luktet vondt de fleste ganger jeg har tisset i 2017. Den gjorde ikke det før.

Jeg er ikke dehydrert. Ikke mørk farge på urinen. Drikker mye.

Det lukter egentlig ikke urin. Det lukter merkelig og ekkelt. Og sterkt.

I blant utbryter andre at det lukter fælt etter at jeg har vært på do. De sier "æsj".

Legen har testet meg for mange ting. Det er ikke en UVI. Ingen funn i urinen.

Var nylig innlagt på sykehus for noe helt annet. Da reagerte sykepleier på at urinen min luktet vondt, og tok en test. Ikke UVI, igjen.

Jeg har ikke smerter i blæra. Men i blant får jeg veldig vondt inne i urinrøret. Sterkt ubehag, som gir seg etter "en skikkelig gjennomskylling". Dette skjer noen ganger i uka. Varer 1 time +.

Forstår ikke hva dette er, eller hva jeg kan gjøre med det. Det virker jo som om noe ikke er som det skal. Det må da finnes flere årsaker til vond urinlukt enn UVI, da?

Jeg drikker forresten ikke kaffe, alkohol, spiser ikke kjøtt og ikke melkeprodukter. Tror derfor ikke kosthold eller drikke er årsaken. 

Kvinne, 29. 




 

Anonymkode: eda2f...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du er grundig utredet mht urinveisinfeksjon. Har legen sjekket at du ikke har bakteriell vaginose (BV) hvor det er en unormal sammensetting av bakterier i skjeden? Det medfører ofte 'fiskelukt'. Diagnosen stilles ved mikroskopi av utflod fra skjeden og ved at pH er unormal høy.

Ellers kan det være noe ved kosten som nedbrytes og utskilles i urinen, asparges kan spesielt gi lukt.

Litt på kanten kanskje, men det er ubehagelig å gå med noe slikt.

Jeg håper at man kan finne en forklaring.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...