Gå til innhold

Trenger råd. Lærer kom med nedsettende kommentar til sønnen min på 10


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min kom hjem i dag og fortalte at en av lærerene hadde kommet med en litt stygg kommentar. Altså hadde sønnen min sagt at han synes det var hardt å sitte på stolen. Lærer hadde da svart med at:"det er fordi du har for lite fett på kroppen". Han ble veldig lei seg da han sliter med undervekt og bruker næringsdrikker som tillegg til måltid for å spe litt på. Han har komplekser av kroppen og har fått hørt mye stygt av medelever. Men synes det er veldig korttenkt av en voksen person å si slik. 

Bør jeg ta dette opp med skolen?

Hilsen lei mor

Anonymkode: 17075...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er den eneste gangen denne læreren har vært ufin (det kan jo ha vært spøkefullt ment?) så ville jeg ikke gjort noe med det, men dersom h*n er kjent for å slenge med leppa overfor elevene så er det en annen sak. Synes jeg.

Der som det første er tilfelle bør du trygge ungen din på at han er flott som han er og at læreren bare sa noe dumt, men at det sikkert ikke var dumt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det opp med lærer/skolen. Jeg sliter med det samme selv og vet hvor sårende det kan være, men det tror jeg ikke alle tenker over. Læreren mente kanskje ikke noe vondt med det og tenkte kanskje ikke over at det kan være sårende en gang, men det kan være greit for vedkommende å få vite det og kanskje tenke seg litt mer om en annen gang. 

Anonymkode: e1a36...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar😊Hvis jeg tar det opp, gjør jeg det på en veldig fin måte. Får tenke bittelitt til.

Anonymkode: 17075...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min kom hjem i dag og fortalte at en av lærerene hadde kommet med en litt stygg kommentar. Altså hadde sønnen min sagt at han synes det var hardt å sitte på stolen. Lærer hadde da svart med at:"det er fordi du har for lite fett på kroppen". Han ble veldig lei seg da han sliter med undervekt og bruker næringsdrikker som tillegg til måltid for å spe litt på. Han har komplekser av kroppen og har fått hørt mye stygt av medelever. Men synes det er veldig korttenkt av en voksen person å si slik. 

Bør jeg ta dette opp med skolen?

Hilsen lei mor

Anonymkode: 17075...3e4

Det er flåsete og unødvendig men ikke alvorlig. Situasjonen blir en annen om dette er standarden på kommentarer fra læreren -jevnlig over tid. Å ta dette opp med skolen på bakgrunn av den ene kommentaren synes jeg blir hinsides dramatisk. Jeg ville jobbet med å bygge selvtillit hos gutten (noe du helt sikkert allerede gjør), ikke forventet at resten av verden skal ta hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på måten han sa det på,men uansett er det viktigste hvordan mottaker oppfatter en kommentar. Det var nok ikke stygt ment og læreren vet nok ikke at sønnen din sliter med at han har komplekser. Derfor ville jeg nok tatt dette opp sånn at lærer kan bli bevisst på dette.

Anonymkode: bafc6...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Curlingmødrene, som skal hindre at barna møter den minste motgang, slår til igjen.

Si til sønnen din at livet er slik at noen slenger med leppa. Det må en lære seg å tåle. I tillegg kan en være fornøyd med at en ikke er slik selv.

Anonymkode: 0d8f6...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min kom hjem i dag og fortalte at en av lærerene hadde kommet med en litt stygg kommentar. Altså hadde sønnen min sagt at han synes det var hardt å sitte på stolen. Lærer hadde da svart med at:"det er fordi du har for lite fett på kroppen". Han ble veldig lei seg da han sliter med undervekt og bruker næringsdrikker som tillegg til måltid for å spe litt på. Han har komplekser av kroppen og har fått hørt mye stygt av medelever. Men synes det er veldig korttenkt av en voksen person å si slik. 

Bør jeg ta dette opp med skolen?

Hilsen lei mor

Anonymkode: 17075...3e4

Du overtragerer. 

Jeg ville ha sagt til sønnen min at læreren  bare prøvde å være morsom, noe som sikkert også er tilfelle. 

Hvis du ønsker å gjøre sønnen din til et persilleblad, ja da kan du klage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke det var stygt ment, men det var veldig unødvendig. Hadde selv aldri kommentert kroppsvekten til noen. Men jeg kunne gjerne sagt noe annet dumt, på et område jeg ikke var så bevisst. Men men. Skjer det igjen, vil jeg ta det direkte med henne .

Tusen takk for kloke råd av dere 😊

Anonymkode: 17075...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok ikke det var stygt ment, men det var veldig unødvendig. Hadde selv aldri kommentert kroppsvekten til noen. Men jeg kunne gjerne sagt noe annet dumt, på et område jeg ikke var så bevisst. Men men. Skjer det igjen, vil jeg ta det direkte med henne .

Tusen takk for kloke råd av dere 😊

Anonymkode: 17075...3e4

Guttungen her var radmager da han var liten, man kunne telle ribbeina på ham, men han spiste godt og var frisk og aktiv. Han fikk kallenavnet Reka på skolen og var litt lei seg for det - helt til jeg sa at en av Norges bedre forballspillere ble jo kalt det! Kjetil Rekdal gikk jo under tilnavnet Reka - det syntes han var tøft. :) En og annen kommentaren fikk han på tynnheten sin, men det var ikke noe han brydde seg noe særlig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gla jeg har dette forumet 😊synes jeg får bedre råd her enn av vennene mine mange ganger😊(de er ganske alminnelige)

Anonymkode: 17075...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...