Gå til innhold

Lurer på hvorfor jeg blir dårlig.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Hvert eneste år det nærmer seg jul og er jul blir jeg dårlig, lurer jo på hvorfor det er sånn? Det vet vel ikke dere, men kan det være noe jeg har fortrengt? Min bror drakk mye når jeg vokste opp, julen var vel intet unntak. Og nå liker jeg ikke alkohol lenger, blir dårlig av det rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi du blir stresset? Jeg feirer bevist ikke jul fordi jeg blir stresset av å skulle møte folk jeg nærmest aldri treffer ellers og liksom skal kose meg sammen med dem. Det blir et helt sært konsept for meg. Jeg blir utrygg og oppjaget av folk jeg ikke er vant til, jul eller ei, og jeg syns hverken det eller at alle normale rutiner blir brutt av sene, store middager, alkohol og "festligheter" og alt det der er noe som hest behagelig eller hyggelig. Så jeg lar bare være og har heller helt vanlige dager med de tingene jeg liker med jul: dårlige julefilmer og smultringer ;)

Anonymkode: 80da3...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Underbar skrev:

Fordi da forventes det at man skal være glad?

Ja kan være det spiller inn, føler meg ikke noe glad akkurat nå. Får vel klistre på et smil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi du blir stresset? Jeg feirer bevist ikke jul fordi jeg blir stresset av å skulle møte folk jeg nærmest aldri treffer ellers og liksom skal kose meg sammen med dem. Det blir et helt sært konsept for meg. Jeg blir utrygg og oppjaget av folk jeg ikke er vant til, jul eller ei, og jeg syns hverken det eller at alle normale rutiner blir brutt av sene, store middager, alkohol og "festligheter" og alt det der er noe som hest behagelig eller hyggelig. Så jeg lar bare være og har heller helt vanlige dager med de tingene jeg liker med jul: dårlige julefilmer og smultringer ;)

Anonymkode: 80da3...79f

Ja jeg blir stresset av det, og blir jo utslitt etter en time med folk...blir lenger i julen. Misunner deg litt som slipper unna, jeg har jo barn og barnebarn. Så er det det med pynting og, det er et styr med alt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Så er det det med pynting og, det er et styr med alt sammen. 

Jeg forstår at det er slitsomt for deg å være sosial.  Men å sette fram litt julepynt hver dag - man har nesten en måned på seg, hvis man ønsker å fordele det  - tror jeg de aller fleste kan klare uten å klage.  Det er jo ikke nødvendig å fylle huset med pynt, bare såpass at juletiden blir bittelitt annerledes enn alle de andre hverdagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvert eneste år det nærmer seg jul og er jul blir jeg dårlig, lurer jo på hvorfor det er sånn? Det vet vel ikke dere, men kan det være noe jeg har fortrengt? Min bror drakk mye når jeg vokste opp, julen var vel intet unntak. Og nå liker jeg ikke alkohol lenger, blir dårlig av det rett og slett. 

Dårlig? Kan du utdype litt? Har du vondt i magen?

Anonymkode: 50ea4...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du har en hang til å slutte med medisin på høsten, og mater deg selv med tanken om at «denne gangen skal jeg takle det». Men så gjør du ikke det, og forventningene til hvordan jul burde vært stresser deg ytterligere og gjør det ekstra tungt for deg i førjulstiden. 

Etter nyttår pleier du å være så sliten at du begynner med medisin igjen, og da virker det som du gradvis går det bedrevigjen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, laban skrev:

Jeg forstår at det er slitsomt for deg å være sosial.  Men å sette fram litt julepynt hver dag - man har nesten en måned på seg, hvis man ønsker å fordele det  - tror jeg de aller fleste kan klare uten å klage.  Det er jo ikke nødvendig å fylle huset med pynt, bare såpass at juletiden blir bittelitt annerledes enn alle de andre hverdagene?

Jo vi har pyntet huset for lenge siden, snakket om pynting av meg selv jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig? Kan du utdype litt? Har du vondt i magen?

Anonymkode: 50ea4...0bf

Har vondt i hele kroppen, og er sliten og fjern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kayia skrev:

Fordi du har en hang til å slutte med medisin på høsten, og mater deg selv med tanken om at «denne gangen skal jeg takle det». Men så gjør du ikke det, og forventningene til hvordan jul burde vært stresser deg ytterligere og gjør det ekstra tungt for deg i førjulstiden. 

Etter nyttår pleier du å være så sliten at du begynner med medisin igjen, og da virker det som du gradvis går det bedrevigjen. 

Men hver jul blir jeg dårlig med eller uten medisiner. Men det kan jo ha noe med det å gjøre kanskje,føler meg bare ikke bra nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo vi har pyntet huset for lenge siden, snakket om pynting av meg selv jeg da. 

Aha - det er ikke så lystbetont for meg heller.  Men jeg synes det hører med, derfor gjør jeg det.  Og så er det ekstra deilig å ta på seg "koseklær" om kvelden når selskapeligheten er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, laban skrev:

Aha - det er ikke så lystbetont for meg heller.  Men jeg synes det hører med, derfor gjør jeg det.  Og så er det ekstra deilig å ta på seg "koseklær" om kvelden når selskapeligheten er over. 

Ja godt å skifte til vanlige klær når kvelden er over, må vel sminke meg og da? Det er det lenge siden jeg har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Aha - det er ikke så lystbetont for meg heller.  Men jeg synes det hører med, derfor gjør jeg det.  Og så er det ekstra deilig å ta på seg "koseklær" om kvelden når selskapeligheten er over. 

Dessuten er det fint å velge behagelige klær også når man skal pynte seg. Har selv en tynn, elastisk rød ulljkole til julaften - skjønner bare ikke at noen orker å stille i bunad den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja godt å skifte til vanlige klær når kvelden er over, må vel sminke meg og da? Det er det lenge siden jeg har gjort. 

Det er ingen lov som sier at man må sminke seg på julaften.  Det bestemmer man helt selv.  Jeg synes du skal gjøre det du føler deg mest vel med. 

(Hvis du alltid pleier å gjøre det i selskap, slik at noen kan ta manglende sminke som et tegn på at du er veldig ute av form, kan du jo ta det med i vurderingen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Det er ingen lov som sier at man må sminke seg på julaften.  Det bestemmer man helt selv.  Jeg synes du skal gjøre det du føler deg mest vel med. 

(Hvis du alltid pleier å gjøre det i selskap, slik at noen kan ta manglende sminke som et tegn på at du er veldig ute av form, kan du jo ta det med i vurderingen.)

Ok. Får se om jeg dropper det, den sminken må være utgått på dato. Har vært til frisøren nå, trodde jeg skulle stryke med i stolen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja godt å skifte til vanlige klær når kvelden er over, må vel sminke meg og da? Det er det lenge siden jeg har gjort. 

Jeg bruker aldri sminke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Men hver jul blir jeg dårlig med eller uten medisiner. Men det kan jo ha noe med det å gjøre kanskje,føler meg bare ikke bra nå. 

Jeg blir også dårligere i desember. For meg henger det sammen med barndommen min, jeg gruet meg alltid til juleferien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...