Gå til innhold

Blødninger etter orgasme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått smerter(moderate) og blødninger etter sex og orgasme. Dette Har pågått de siste 3 mnd. Mensen er regelmessig, men er plaget med kviser/sår på kjønnsleppene. I tillegg er det 2 mnd siden jeg fikk en Urinveisinfeksjon. Hadde blødninger da også. Jeg ble behandlet for gardinella for 2 år siden, etter bytte av partner. Lurer på om jeg kan ha bli smittet av noe, av partneren hvis han har vært utro?

Anonymkode: 4452d...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Kan du fortelle din alder og om du bruker prevensjon? Hilsen Mette

Jeg er 40 år, må også presisere at blødningene kommer 10-12 dager før mens. Bruker ikke prevensjon, hadde en utskraping av livmoren for      2 år siden, grunnet sterke blødninger. Samme partner i 2 år. 

Anonymkode: 4452d...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du har sannsynligvis en skjør slimhinne på livmorhalsen som lett blør ved berøring, det som betegnes ‘ektopi’ hvor det er rikelig med blodkar som lett brister ved trykk under samleie eller evt ved hard avføring. Det er helt normalt, men lurt å få sjekket hos legen og evt få tatt en celleprøve. Hvis blødningen bare kommer i noen dager som du beskriver, så kan det være blødning i forb. med eggløsning. Det er absolutt ingen grunn til å tro at du er påført smitte. Forekomst av bakterien Gardnerella er ganske vanlig og krever ikke behandling. Den kan være til stede ved tilstanden bakteriell vaginose (BV) hvor det er unormal sammensetting av bakterier i skjeden. BV er ikke en seksuelt overført sykdom, men ses hos de som er seksuelt aktive.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...