Gå til innhold

Dotter i ørene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom hjem fra ferie på fredagen som var 15 des,jeg ble tett i ørene etter en flytur,er i tillegg forkjølet. Dottene vil ikke gå bort,jeg føler meg helt døvhørt,jeg har prøvd alle triks som blåse i nesa,gjespe,tygge på noe,nesespray. Hva i all verden skal jeg foreta meg? vil jo ikke sitte hele julaften å si HÆ til alle :( ønsker alle en god jul. 

Anonymkode: d65e6...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom hjem fra ferie på fredagen som var 15 des,jeg ble tett i ørene etter en flytur,er i tillegg forkjølet. Dottene vil ikke gå bort,jeg føler meg helt døvhørt,jeg har prøvd alle triks som blåse i nesa,gjespe,tygge på noe,nesespray. Hva i all verden skal jeg foreta meg? vil jo ikke sitte hele julaften å si HÆ til alle :( ønsker alle en god jul. 

Anonymkode: d65e6...79d

Du kan forsøke å skylle ørene dine. Utstyr finnes på apoteket.

Anonymkode: 561cb...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan forsøke å skylle ørene dine. Utstyr finnes på apoteket.

Anonymkode: 561cb...01b

Aha så det kan hjelpe altså,de på apoteket sa at visst det ikke var snakk om ørevoks hadde de ikke noe,men takk for tips. Skal sjekke opp :)

Anonymkode: d65e6...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom hjem fra ferie på fredagen som var 15 des,jeg ble tett i ørene etter en flytur,er i tillegg forkjølet. Dottene vil ikke gå bort,jeg føler meg helt døvhørt,jeg har prøvd alle triks som blåse i nesa,gjespe,tygge på noe,nesespray. Hva i all verden skal jeg foreta meg? vil jo ikke sitte hele julaften å si HÆ til alle :( ønsker alle en god jul. 

Anonymkode: d65e6...79d

Blåse i nesa? Har du prøvd å knipe igjen nesa med fingrene og så prøve å puste hardt ut "gjennom ørene"? Det kan utligne trykket som antagelig har satt seg i ørene hos deg.  Kan gjøre vondt når du blåser, men for meg betyr det bare at det hjelper, det gjør ikke vondt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillemus skrev:

Blåse i nesa? Har du prøvd å knipe igjen nesa med fingrene og så prøve å puste hardt ut "gjennom ørene"? Det kan utligne trykket som antagelig har satt seg i ørene hos deg.  Kan gjøre vondt når du blåser, men for meg betyr det bare at det hjelper, det gjør ikke vondt etterpå.

Jepp prøvd alt,er potte tett!

Anonymkode: d65e6...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som tette øretrompeter. Når man utsettes for trykkforskjell, som når man flyr, vil ikke trykket utlignes fordi kanalen mellom øre og hals er tett. Det blir vakuum i mellomøret. Rinexin funket på meg, men det må du få på resept. Rinexin er tabletter som fungerer på samme måte som mesespray, men på de slimhinnene som nesesprayen ikke kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Trine skrev:

Høres ut som tette øretrompeter. Når man utsettes for trykkforskjell, som når man flyr, vil ikke trykket utlignes fordi kanalen mellom øre og hals er tett. Det blir vakuum i mellomøret. Rinexin funket på meg, men det må du få på resept. Rinexin er tabletter som fungerer på samme måte som mesespray, men på de slimhinnene som nesesprayen ikke kommer til.

Takk for tipset,fikk det av legen i dag,så får jeg håpe det beste :) 

Anonymkode: d65e6...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.12.2017 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Aha så det kan hjelpe altså,de på apoteket sa at visst det ikke var snakk om ørevoks hadde de ikke noe,men takk for tips. Skal sjekke opp :)

Anonymkode: d65e6...79d

Jeg hadde også slike propper og kjøpte revaxør på apoteket uten resept, fungerte som bare det :-) 

Anonymkode: 561cb...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2017 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også slike propper og kjøpte revaxør på apoteket uten resept, fungerte som bare det :-) 

Anonymkode: 561cb...01b

Funker det på luft i ørene? jeg har ikke ørevoks,er ikke det som er problemet :)

Anonymkode: d65e6...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Funker det på luft i ørene? jeg har ikke ørevoks,er ikke det som er problemet :)

Anonymkode: d65e6...79d

På meg funket det veldig bra. Jeg gikk med dott i ca 2 måneder, holdt på å bli gal. Skylte med revaxør, men bruk full dose: 20 dråper eller hva det er, så fulter du en bomullsdott med revaxør og teiper fast over øret slik at ikke væsken renner ut. Ligg med dette over natta (ta på en lue eller noe så sitter alt litt bedre, høres ut som et styr men det fungerer veldig greit). Og så skyller du med lunka vann neste morgen. Funker ikke dette ville jeg sjekket ut rådet til Trine.

Anonymkode: 561cb...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På meg funket det veldig bra. Jeg gikk med dott i ca 2 måneder, holdt på å bli gal. Skylte med revaxør, men bruk full dose: 20 dråper eller hva det er, så fulter du en bomullsdott med revaxør og teiper fast over øret slik at ikke væsken renner ut. Ligg med dette over natta (ta på en lue eller noe så sitter alt litt bedre, høres ut som et styr men det fungerer veldig greit). Og så skyller du med lunka vann neste morgen. Funker ikke dette ville jeg sjekket ut rådet til Trine.

Anonymkode: 561cb...01b

fulter = fukter ;) 

Anonymkode: 561cb...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2017 den 13.58, AnonymBruker skrev:

Rinexin har ikke funket,så får prøve revaxør da :) 

Anonymkode: d65e6...79d

Hjalp ikke det heller :( blir legetime på nyåret nå.....fælt å ikke høre noe :( 

Anonymkode: d65e6...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjalp ikke det heller :( blir legetime på nyåret nå.....fælt å ikke høre noe :( 

Anonymkode: d65e6...79d

Så pyton, ja da bør du komme deg til legen. :-/ 

Anonymkode: 561cb...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Fikk bare nazonex å prøve frem til torsdag,potte tett ennå,blir gaaaaal. Jeg har væske i begge ørene,er det ikke noe en får gjort med dette da??? 

Anonymkode: d65e6...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...