Gå til innhold

Er psykiatere maktmennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Jeg mener bare at man kan treffe på " kvakksalvere" i alle faggrener og i alle yrker og i alle relasjoner. I privatlivet kaller noen det falskhet. Grensen mellom privat og fag kan også være vanskelig Du går ofte å handler brød eller melk et bestemt sted ofte og tror de kjenner deg sånn passe , men det behøver ikke stemme om du forstår.

Ingenting er enkelt. Det er ofte så mye som skal klaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Ofte veldig fine mennesker. Man må bare prøve å formulere motforestillinger bedre kanskje. På den annen side er dette ofte mennesker man møter når man er i fullstendig krise så de burde ikke være maktmennesker. Føler ikke at det er slik det burde være for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Maggie55 skrev:

Ofte veldig fine mennesker. Man må bare prøve å formulere motforestillinger bedre kanskje. På den annen side er dette ofte mennesker man møter når man er i fullstendig krise så de burde ikke være maktmennesker. Føler ikke at det er slik det burde være for min del.

Neida de er ikke maktmennesker. Men det er noen som styrer dem også, de har jo lover og regler i helsevesenet. Sikkert firkantet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Enkelte er kun simple voldsutøvere av verste sort som bare burde fjernes fra sånne jobber hvor de kan komme i kontakt med de mest sårbare blant oss. Det svever mye overtro over vannene også i dag og dette burde man bare slippe.

Ikke rart selvmordsraten er høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykiatere (som andre legespesialister) er overleger og har ganske mye autoritet i form av sin stilling og kompetanse.

Så er det sikkert individuelt hvordan dette benyttes, både hva angår personalhåndtering og i livet for øvrig. Med så stort innblikk i psykologi tror jeg ikke det er psykiatere som i størst grad misbruker sin makt som ledere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...