Gå til innhold

Munntørrhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed av tannlegen at jeg led av munntørrhet. Jeg vet ikke helt hvorfor for jeg er jo ikke gammel ennå. Spurte tannlegen om hvorfor jeg kunne ha det men de kunne ikke gi et svar. Får derfor reduksjon i prisen hos tannlegen. 

Noen som vet litt om munntørrhet? Og hva som kan få det til å bli helt bra igjen? 

Anonymkode: fb017...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av tannlegen at jeg led av munntørrhet. Jeg vet ikke helt hvorfor for jeg er jo ikke gammel ennå. Spurte tannlegen om hvorfor jeg kunne ha det men de kunne ikke gi et svar. Får derfor reduksjon i prisen hos tannlegen. 

Noen som vet litt om munntørrhet? Og hva som kan få det til å bli helt bra igjen? 

Anonymkode: fb017...d07

 

Går du på medisiner? I så fall kan det skyldes dette.

Det kan være lurt å kjøpe Xerodent på apoteket (sukkerfri sugetablett) som finnes i sitron- og lakrissmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av tannlegen at jeg led av munntørrhet. Jeg vet ikke helt hvorfor for jeg er jo ikke gammel ennå. Spurte tannlegen om hvorfor jeg kunne ha det men de kunne ikke gi et svar. Får derfor reduksjon i prisen hos tannlegen. 

Noen som vet litt om munntørrhet? Og hva som kan få det til å bli helt bra igjen? 

Anonymkode: fb017...d07

Går du på noen medisiner som kan gi deg munntørrheten?  Mange medisiner kan gi munntørrhet nemlig. 

Det du skal gjøre er å gå på apoteket og be om å få munnskyllevann med desidert mest fluor i. Det er en hvit avlang flaske med grønn skrift. Ikke alle apotek fører denne, men let til du finner den. De andre munnskyllevannene er ikke bra nok. Bruk den morgen og kveld. Det hjelper veldig, det kan jeg love deg. Tannlegen min anbefalte meg dette da jeg har det samme problemet som deg. Det finnes også tannpasta med mer fluor i på resept som du kan bruke, men den er dyr, nesten hundre kroner, så hvis du bruker munnskyllevannet så skal det holde.

Der er også sugetabletter du kan kjøpe, som du kan suge på innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på medisiner.... derfor rart. Men jeg stresser lett og mye... mulig derfor ? Sliter litt med angst. 

Anonymkode: fb017...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke på medisiner.... derfor rart. Men jeg stresser lett og mye... mulig derfor ? Sliter litt med angst. 

Anonymkode: fb017...d07

Ja angst kan gi munntørrhet, men følger du rådene mine(tannlegen min sine) får du i hvert fall mindre tannlegeregninger. Det kan jeg garantere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...