Gå til innhold

Noen som trener på fitness-senter?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å trene på fitness senter nå når været er så dårlig. Er litt i stuss på hvor mange ganger i uken det er greit å trene på slikt senter? Nå tenker jeg på musklaturen. Jeg forsøker å få strammere mage / rompe og kropp generelt. Veldig fin måte å få trent på om vinteren :). 

Noen som har trent eller trener på slikt senter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha lagt inn én hviledag mellom hver treningsøkt. Det er viktig at musklene får restituere seg mellom hver økt, hvis ikke får du ikke maksimal effekt ut av treningen.

Anonymkode: bd462...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva fitness-senter er, men om SATS Elixia er et fitness-senter, så trener jeg på et ;).

 

Uten å være noen treningsekspert vil jeg tro det er greit med en hviledag mellom øktene om man presser seg hardt. Om man har relativt "grei" trening uten å presse seg noe særlig går det sikkert bra å trene hver dag.

 

De gangene jeg trener to dager etterhverandre pleier jeg å velge litt ulike øvelser, slik at det ikke er nøyaktig samme musklene som får kjørt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Usikker på hva fitness-senter er, men om SATS Elixia er et fitness-senter, så trener jeg på et ;).

 

Uten å være noen treningsekspert vil jeg tro det er greit med en hviledag mellom øktene om man presser seg hardt. Om man har relativt "grei" trening uten å presse seg noe særlig går det sikkert bra å trene hver dag.

 

De gangene jeg trener to dager etterhverandre pleier jeg å velge litt ulike øvelser, slik at det ikke er nøyaktig samme musklene som får kjørt seg.

Jeg trener etter arbeid eller på dager jeg har fri. Orker ikke før arbeid siden jeg har en litt fysisk krevende jobb.  Kommer nok til å trene ca 2 ganger i uken på treningssenter gjennom vinteren. SATS Elexia er et fitness-senter det og tror jeg. Apparatene er sikkert de samme : trimsykler, tredemølle, og trening for mage, rompe , bein og lår osv. Veldig grei trening når været er dårlig :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg tror du kan trene hver dag for den saks skyld hvis halvparten av øktene er kondis.

Styrketrening bør du variere hvilke muskler du trener.

Går du på "timer" eller trener du bare selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror du kan trene hver dag for den saks skyld hvis halvparten av øktene er kondis.

Styrketrening bør du variere hvilke muskler du trener.

Går du på "timer" eller trener du bare selv? 

Jeg har begynt å trene selv, uten instruktør inntil videre. Et av barna mine lærte meg hvordan jeg skulle bruke de ulike apparatene. Begge barna har trent på treningssenteret en stund. 

Veldig bra trening istedet for å bare være ensformig. Får trent de ulike musklene. Og det er lurt å variere hvilke muskler man trener. 

Jeg liker å løpe på tredemøllen. Min favoritt. Men det er lettere å løpe ute på veien. Jeg følte at jeg skulle ramle på møllen hele tiden men satte den på en fart på minst 14.6 km i timen så mulig ikke så rart :D . Måtte holde meg fast. Treningsstudio anbefales!!! Var gøy! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...