Gå til innhold

Giskesaken


Gjest Xtra

Anbefalte innlegg

Var ikke overrasket da jeg først leste om saken i avisen, det passet til mitt inntrykk av ham, men også til den poitiske verden; jeg tenkte det kunne være formålstjenlig for noen å plante en "drittpakke" om Giske. Senere har det, heller ikke overraskende, kommet frem stadig mer og flere som har vært utsatt for hans uønskede oppmerksomhet. Samtidig er slike beskyldninger vanskelige å imøtegå for den det gjelder.

 

Det jeg overraskes mest over er Aps måte å takle situasjonen på, ikke minst at de lar Giske selv fronte saken i mediene (i går kveld), slik at fokuset blir flyttet fra handlingene til hans unnskyldning. Han er god på mediehåndtering, så det må ha passet ham perfekt, og redder ham kanskje.

 

Blir spennende å å følge saken i fortsettelsen, antakelig kommer det frem mer og flere historier. En kan lure på hvor mange det er der ute som har historier å fortelle, og hvor mange som kanskje ikke går ut med historien fordi de var med på notene.

 

Ingen spørsmål fra meg her, visst, men hører gjerne andres syn på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Xtra skrev:

Var ikke overrasket da jeg først leste om saken i avisen, det passet til mitt inntrykk av ham, men også til den poitiske verden; jeg tenkte det kunne være formålstjenlig for noen å plante en "drittpakke" om Giske. Senere har det, heller ikke overraskende, kommet frem stadig mer og flere som har vært utsatt for hans uønskede oppmerksomhet. Samtidig er slike beskyldninger vanskelige å imøtegå for den det gjelder.

 

Det jeg overraskes mest over er Aps måte å takle situasjonen på, ikke minst at de lar Giske selv fronte saken i mediene (i går kveld), slik at fokuset blir flyttet fra handlingene til hans unnskyldning. Han er god på mediehåndtering, så det må ha passet ham perfekt, og redder ham kanskje.

 

Blir spennende å å følge saken i fortsettelsen, antakelig kommer det frem mer og flere historier. En kan lure på hvor mange det er der ute som har historier å fortelle, og hvor mange som kanskje ikke går ut med historien fordi de var med på notene.

 

Ingen spørsmål fra meg her, visst, men hører gjerne andres syn på saken.

Det har gått rykter i mange år om dette. Først nå gjør ledelsen i AP noe med det. Skammelig.

Anonymkode: 77b08...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg ble overrasket. Han slår meg mer som en keitete type, enn en selvsikker "mannsgris". Men så feil kan man ta. På den ene siden er nå engang menn sjekkere. Så så lenge han slutter med det og ikke har gjort noe som er kriminelt så regner jeg med att han fortsetter i politikken. Men han blir nok neppe statsminister. 

 

Han derre fra Os som jeg har glemt navnet på, var jo kanskje verre og etter noen år så har han gjort "comeback". Men jeg stiller meg kvalm til att voksne menn sjekker opp 16 åringer, selv om det er lovlig er det jo kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er snakk om å plante en "drittpakke" på Giske i det hele tatt.

Han gikk fra ekskona i beste 40-årskriseånd som 39 åring og byttet henne med 13 år yngre Haddy N'jie, så det sier vel sitt om at det mest sannsynlig er hold i at Giske legger seg etter yngre damer. 

Anonymkode: 93fbd...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

 

Han derre fra Os som jeg har glemt navnet på, var jo kanskje verre og etter noen år så har han gjort "comeback". Men jeg stiller meg kvalm til att voksne menn sjekker opp 16 åringer, selv om det er lovlig er det jo kvalmt.

Når det gjalt Søviknes dreide det seg om sex med en sekstenåring som han hadde sjenket full på et partiarrangement, så det var hakket verre i - hvertfall i forhold til hva som har kommet frem så langt.

 

Forøvrig mener jeg det var særlig maktforholdet og ikke alderen på jentene som var relevant i Giskesaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det er snakk om å plante en "drittpakke" på Giske i det hele tatt.

 

Nei, det er jo klart med alt som nå er kommet frem, jeg sier hva jeg tenkte da jeg leste første artikkelen da det dreide seg om to mindre saker. Senere har det jo kommet frem langt mer, og ikke minst Aps vinglete behandling av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Xtra skrev:

Nei, det er jo klart med alt som nå er kommet frem, jeg sier hva jeg tenkte da jeg leste første artikkelen da det dreide seg om to mindre saker. Senere har det jo kommet frem langt mer, og ikke minst Aps vinglete behandling av saken.

At AP vingler er vel ingen nyhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Nei, det er jo klart med alt som nå er kommet frem, jeg sier hva jeg tenkte da jeg leste første artikkelen da det dreide seg om to mindre saker. Senere har det jo kommet frem langt mer, og ikke minst Aps vinglete behandling av saken.

Tror ikke det handler om politikk i særlig stor grad. Bare nok et tilfelle av ekkel mann som ikke forstår at han blir eldre og legger seg etter kvinner han kunne vært faren til, der de på sin side ikke tørr be han dra til helvete fordi han er 1. Mye eldre, 2. Er i en maktposisjon og kan gjøre livet deres surt. Hun som sa fra først trakk seg jo fra ungdompolitikken og risikerte ingenting på å legge seg ut med han.

Anonymkode: 93fbd...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, slabbedask skrev:

At AP vingler er vel ingen nyhet?

Blir vel litt tåkeprat nå og "jeg tar fullt ansvar, ved å bli sittende", typisk AP strategi

Men men, forventer ikke mindre fra den gjengen der

Anonymkode: 189bf...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Så mange av oss kjenner oss bare ganske "forfæla"tror jeg og håper bare at det ikke er ting som ikke kan "glattes "over da de jo alle er på samme parti som jeg skjønner og sikkert enig i de politiske grunntrekkene. Nei jeg er ikke enig i at jeg hadde et dårlig inntrykk av mannen. Tvert om. Jeg hadde inntrykkVeldig at han hadde lært mye av behandlingen den gang skogbruket trengte hjelp men dessverre ikke fikk hva de trengte da. Er det ikke han også som har en så fantastisk og kjekk kone og barn? Håper alt er bra med dem og at dette gir rom for alle de det angår. Er det ikke henne som har gledet oss med fine sommerprogrammet i TV og sin helt spesielle og forståelsesfulle lederstil. Et eksempel for oss alle som medmenneske og personlige kvaliteter. Jeg håper bare dette er fjæra som ble til høns samtidig er det veldig ugreit dersom kvinners meninger ikke høres og gis tid for. Det gir ris til egen bak på lang sikt for kanskje landets største og tranisjonsrike parti som strekker seg lenger enn de har ressurser for så ofte tror jeg. Håper kunstnerstanden til arbeiderne gjør sitt til hi partiet ny glød.

Jeg husker selvsagt spilleautomatene og Giske og hvor mange ofre for spillegalskap er der ikke med " devestating" konsekvenser. Håper ikke han er offer selv og er blitt syk av alt selv også. Enda værre for hans egne partifeller som han da har sekstrakkasert for å sitte selv  som " kongen på haugen"

Eller er det reven som rasker over isen på vei til nye karrieremuligheter. Man sa jo alltid at Ap og Håkom Lie var ingen søndagskole. Virker som han ikke vet helt hva han vil. Hvordan klekker man politikkender igården egentlig. Virker som man tar for lite tak i " de nære ting" for folk såsom luvetseres i videre betydning.

Om man er kristen tror man kanskje på historien om " gjøkallen" At Gud synes best om den som har syndet mest og at det er noe vi mennesker bør strekkes iss etter i vår praksis. Tror man er inne på noe der. Giske har kanskje selv en leder som kan ta litt mer ansvar for coaching o.l

Det er krise og mange verdivalg som tyter ut i alle ender og som synliggjøres for nye velgere kanskje.

Det trygge og det vante. Arbeid for all er hva fokus bør være etter min mening. Mulig jeg er en uhelbredelig "trygghetsnarkoman "stakkar men det mener jeg og prøver å stå for innimellom.

Men man kan bare gjøre så godt man kan og det gjør de sikkert. Jeg har uansett lagt politikk på hattehylla. Bare eventyr. Ikke for barn engang.

Men det blir bare spekulasjoner man sikkert burde holde seg for god til da vi kjenner jo saken bare fra media og må ta alt med en klype salt. Men inntrykket mitt av Giske er tvert om meget godt selv om jeg sikkert er uenig i mangt og mye. Bare ikke Ap raser helt utfor " skalaen" Ille for landet. Man kan bare krysse fingrene. Det er nå det gjelder.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Vi vet ikke så mye konkret, men det virker som om han har vært vel pågående på sjekkefronten. Så vidt jeg vet handler det om unge, voksne kvinner. Problemet er blant annet at han ikke har gitt seg, men sendt sms o.l selv om de har signalisert at de ikke var interessert. 

Jeg er litt redd for en kultur hvor det ikke er noe slakk og tilgivelse. Synes kjøret mot Støre (og Syse for mange år siden) bare var tull.

Søviknes burde ikke få komme tilbake. Jeg synes det han gjorde (skjenke en mindreårig og ha sex med henne)  blir altfor drøyt. Tror faktisk han ikke hadde sluppet så billig unna hvis det hadde skjedd i dag. Ikke Clinton heller, som hadde sex med en ung underordnet. Fokuset den gang var bare om han løy om det.

Har ikke gjort meg opp noen mening om Giske enda. Får se hvor ille det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

 Problemet er blant annet at han ikke har gitt seg, men sendt sms o.l selv om de har signalisert at de ikke var interessert. 

 

Problemet er i mine øyne først og fremst det ujevne maktforholdet overfor jentene i politikken, som både føler lojalitetsforpliktelse og en viss underdanighet og beundering for en som har kommet så langt. Om han holder på slik overfor tilfeldige jenter på byen er det også noe han bør holde seg for god til, men det blir noe ganske annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Er et poeng som han der Davy fremholdt at følseslivet er noe som liksom kommer sigende etter og at unge kanskje ikke er " der" i livet vi tror sett utenifra ofte. De kan bære på mye tristhet og sorg på sine skuldre og det bør ikke bli mere med politisk engasjement. Det burde ikke måles slik.

Uansett man kan bare føle med alle de impliserte og håpe at ikke noe uopprettelig har funnet sted for noen. Håper ikke flere " lik" i skapet ettersom alt rulles ut. Det kan ikke være bare bare å " være slik oppi det" Skulle tro vi alle var presidenter i våre dager." Come what may " ( Shakspare ??? ( alle klassisk dannede?? Hjelp )

Håper det ennå er håp og læring i oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Xtra skrev:

Problemet er i mine øyne først og fremst det ujevne maktforholdet overfor jentene i politikken, som både føler lojalitetsforpliktelse og en viss underdanighet og beundering for en som har kommet så langt. Om han holder på slik overfor tilfeldige jenter på byen er det også noe han bør holde seg for god til, men det blir noe ganske annet.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du legger så mye politikk i det og ikke bare ser det som et sosialt problem som gjelder alle kvinner i alle samfunnslag og posisjoner der det heller er rimelig tilfeldig at det oppstår i forbindelse med jobb.

Mange finner faktisk partner i jobbsammnenheng. Det er i og for seg naturlig fordi folk bruker mye tid på jobb og jobben er en dermed en viktig sosial arena for de fleste og kan være gunstige rammer fordi folk f.eks ikke er drita stort sett. 

Så om en mann legger seg etter yngre kvinner på jobb eller på en bar er faktisk akkurat like lite ok. Det er aldersforskjellen som er motbydelig, ikke settingen..

Anonymkode: 93fbd...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du legger så mye politikk i det og ikke bare ser det som et sosialt problem som gjelder alle kvinner i alle samfunnslag og posisjoner der det heller er rimelig tilfeldig at det oppstår i forbindelse med jobb.

Mange finner faktisk partner i jobbsammnenheng. Det er i og for seg naturlig fordi folk bruker mye tid på jobb og jobben er en dermed en viktig sosial arena for de fleste og kan være gunstige rammer fordi folk f.eks ikke er drita stort sett. 

Så om en mann legger seg etter yngre kvinner på jobb eller på en bar er faktisk akkurat like lite ok. Det er aldersforskjellen som er motbydelig, ikke settingen..

Anonymkode: 93fbd...0b5

Ja, da ser vi nok ganske ulikt på dette. Jeg vil ikke sammeligne dette med det å flørte med kollegaer og kanskje finne seg kjæreste på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du legger så mye politikk i det og ikke bare ser det som et sosialt problem som gjelder alle kvinner i alle samfunnslag og posisjoner der det heller er rimelig tilfeldig at det oppstår i forbindelse med jobb.

Mange finner faktisk partner i jobbsammnenheng. Det er i og for seg naturlig fordi folk bruker mye tid på jobb og jobben er en dermed en viktig sosial arena for de fleste og kan være gunstige rammer fordi folk f.eks ikke er drita stort sett. 

Så om en mann legger seg etter yngre kvinner på jobb eller på en bar er faktisk akkurat like lite ok. Det er aldersforskjellen som er motbydelig, ikke settingen..

Anonymkode: 93fbd...0b5

Hvorfor er aldersforskjellen motbydlig?

Anonymkode: 77b08...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Sant eksempel på at været og politikkens irreganger styrer ingen synes jeg mye det høres ut som. Håper alt går bra for dem. Alt er blitt butikk også politikk kanskje er det hva som er i veien. Før i tida spiste man bare sin hatt og ferdig med det. Det er blitt for mye nostalgi kanskje for alle. Ikke bare oss " rikssynsere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er aldersforskjellen motbydlig?

Anonymkode: 77b08...717

Fordi stor alderforskjell i seg selv setter rammer for en svært skjev maktfordeling. Det spiller ikke så stor rolle om den som er eldst er lagerarbeider eller kjent politiker. De utnytter den yngre parten i akkurat like stor grad. 

Anonymkode: 93fbd...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, da ser vi nok ganske ulikt på dette. Jeg vil ikke sammeligne dette med det å flørte med kollegaer og kanskje finne seg kjæreste på jobb.

Ikke jeg heller. Men  jeg tror mange menn ser på det sånn.

De ser rett og slett ikke at det er noe galt i at de legger an på mye yngre kvinner og følger en tanke om at "alt som er lovlig er greit". Men det er det jo ikke. Bare å sende meldinger til kidsa på 19 om "hvor er det fest?" når man er mann langt over sin middagshøyde selv er inmari kvalmt..

Anonymkode: 93fbd...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi stor alderforskjell i seg selv setter rammer for en svært skjev maktfordeling. Det spiller ikke så stor rolle om den som er eldst er lagerarbeider eller kjent politiker. De utnytter den yngre parten i akkurat like stor grad. 

Voksne mennesker må få gjøre som de vil. Å kalle det motbydelig er forkastlig.

Anonymkode: 77b08...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...