Gå til innhold

Giskesaken


Gjest Xtra

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det hører med til diagnosen vedkommende har, at det kan være vanskelig å gjøre seg forstått. 

Det stemmer nok - men det er uansett lurt å lese over hva autokorrekturen skriver og ikke la mobilen styre teksten fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
8 timer siden, laban skrev:

Det stemmer nok - men det er uansett lurt å lese over hva autokorrekturen skriver og ikke la mobilen styre teksten fullstendig.

Ja, sant det . Godt nytt år 😀🎉🍾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Hva som gjør at man går så i kjelleren av skuffelse  når politikere mislykkes sånn uansett politisk avskygning er at politikerene på en måte er "ankerfestet "eller " siste skanse " i et samfunn . De er hva som ikke skal ryke. Man håper jo alltid at iallefall noen gjør jobben sin om dere skjønner hva jeg vil si. Håper bare at man nå  begynner å ta vare på hverandre.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har svart en masse og tenkt en masse på denne tråden ettersom jeg har lest om den på nett. Det er ikke så lurt tror jeg av hensyn til alle parter i så alvorlige saker og behandle dem på nett liksom en " folkedomstol". Det er jo dypt urettferdig og hvor lett blir man ikke selv med på det." Ofrene som blir liggende igjen på marken er der jo lenger ingen som bryr seg om."

Det er dypt urovekkende hvis dette er blitt eneste måte å fremsette kritiske påstander basert på egen erfaring på.  Det er vel det mest uforståelige synes jeg.

Og skjedde dette i arbeidstiden eller var det i privatlivet.

Anonymkode: 1ed39...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, gråstein skrev:

Trond Giske fritas fra nestledervervet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/arbeiderpartiet/trond-giske-fritas-fra-nestledervervet/a/24221208/

«fritas» var et pussig ord å bruke.

 

Partitopper fritas vel for å bli kastet på dør eller måtte gå med luen i hånden. Enten "fritas" de for vervet eller de trekker seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo politiske verv som man oppnevnes indirekte via valg. Kanskje derfor ordet " fritak" Det er noe felleskapet " løfter" deg ut av. 

Som fra et brennende hus.

Jeg synes det var mere rart når jeg så ordet" løst" fra stillingen ved oppsigelser.

Synes bare oppriktig synd på dem alle og håper de beholder helsa s oppi alt dette.

 

Det er mye som skjer språklig og ikke lett å få med seg alt synes jeg.

Jo mer jeg leser om ting jo mere tror jeg alt har med helse å gjøre for oss alle.

Det veldig vondt for alle berørte føler jeg hva det måtte være som har skjedd. Jeg er helt sikkert ikke enig med dette partiet heller i ett og alt men det er veldig leit da iallefall jeg har oppfattet Arbeiderpartiet som grunnmuren i norsk partiflora. Det kan vel vanskelig komme noe godt ut av dette. Hvor kommer egentlig en slik forestilling fra at aldri så galt at det ikke er godt for noe. At man lærer av alt.? Noe i ex.phil kanskje?

Anonymkode: 1ed39...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
35 minutter siden, Xtra skrev:

Partitopper fritas vel for å bli kastet på dør eller måtte gå med luen i hånden. Enten "fritas" de for vervet eller de trekker seg selv.

Ja. Det er kanskje ikke så fort gjort å avsette ham formelt mot hans vilje. I alle fall når han ikke er dømt for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja. Det er kanskje ikke så fort gjort å avsette ham formelt mot hans vilje. I alle fall når han ikke er dømt for noe.

Jeg synes det virker åpenbart at dette "fritaket" ikke var helt frivillig, selv om han fremstiller det slik.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg synes det virker åpenbart at dette "fritaket" ikke var helt frivillig, selv om han fremstiller det slik.

Det var nok "frivillig tvang", eller rettere sagt "tvunget frivillighet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man tok jo hva Giske sa på TV den 22des som en tilståelse. Han kan ikke blitt presset til å tilstå for å redde partiet? At det er noe i hva han sa om strukturelle organiserte ting mot ham. Han virker liksom snill og veldig velmenende og med antenne sine mot det beste i partiet og sterkt knyttet til andre. Vært av generasjoner som har bydd på seg selv i media. Veldig leit. Man farer for hardt med også politikere tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Xtra skrev:

Partitopper fritas vel for å bli kastet på dør eller måtte gå med luen i hånden. Enten "fritas" de for vervet eller de trekker seg selv.

Giske er jo formelt valgt av landsmøtet som nestleder, og sentralstyret kan avsette han dersom han har gjort noe lovstridig. Giske har imidlertid selv gått til sentralstyrets ledelse og bedt om å fritas fra sitt verv dagen før sentralstyret skulle behandle saken. Ønsket om å fritak er innfridd, og dermed er dette helt korrekt språkbruk. Begrepet «fritas» gjør det tydelig hvordan prosessen forut har vært, dvs han er ikke avsatt, men har selv bedt om å gå til side (for en periode- i første omgang).

Jeg blir ikke noe overrasket om det har vært en heftig uformell dialog, drøfting og rådgiving mellom Giske og sentrale personer i sentralstyret forut hans formelle henvendelse der han ber om midlertidig fritak... ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Giske er formelt valgt av landsmøtet som nestleder, og sentralstyret kan avsette han dersom han har gjort noe lovstridig. Giske har imidlertid selv gått til sentralstyrets ledelse og bedt om å fritas fra sitt verv dagen før sentralstyret skulle behandle saken. Ønsket om å fritas er innfridd, og dermed er dette helt korrekt språkbruk. Begrepet «fritas» gjør det tydelig hvordan prosessen forut har vært, DVD han er ikke avsatt, men har selv bedt om å gå til side for en periode.

Jeg blir imidlertid ikke overrasket om det har vært uformell dialog, drøfting og rådgiving mellom Giske og sentrale personer i sentralstyret forut hans formelle henvendelse der han ber om å fritas...

Jeg sier ikke at språkbruken er feil, jeg sier som sagt bare at det neppe var helt frivillig.

Om han nå i løpet av prosessen mot formodning skulle trekke seg helt fra vervet er det neppe helt frivillig heller, selv om han utad antakelig vil bli fritatt etter egen anmodning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Jeg sier ikke at språkbruken er feil, jeg sier som sagt bare at det neppe var helt frivillig.

Om han nå i løpet av prosessen mot formodning skulle trekke seg helt fra vervet er det neppe helt frivillig heller, selv om han utad antakelig vil bli fritatt etter egen anmodning.

Helt klart ikke frivillig. Tror det finnes svært få frivillige avganger fra toppledelsen politikken i det hele tatt, og dette er def ikke en av dem... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Helt klart ikke frivillig. Tror det finnes svært få frivillige avganger fra toppledelsen politikken i det hele tatt, og dette er def ikke en av dem... ;) 

Spennende å følge saken. Ser at Tajik leste høyt fra varslene, tydeligvis uten at mange var klar over det på forhånd. Mon om Huitfelt har uttalt seg ennå? Har mistanke om at hun kommer med spikerne til kista.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Kayia skrev:

Helt klart ikke frivillig. Tror det finnes svært få frivillige avganger fra toppledelsen politikken i det hele tatt, og dette er def ikke en av dem... ;) 

Han har "fått sparken", men politikere kan aldrti si det som det er. Hyklere.

Anonymkode: ea5ea...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Xtra skrev:

Spennende å følge saken. Ser at Tajik leste høyt fra varslene, tydeligvis uten at mange var klar over det på forhånd. Mon om Huitfelt har uttalt seg ennå? Har mistanke om at hun kommer med spikerne til kista.

Huitfelt bør også sparkes. Hun er en skam for kvinenne i partiet.

Anonymkode: ea5ea...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huitfelt bør også sparkes. Hun er en skam for kvinenne i partiet.

Anonymkode: ea5ea...581

Som så mange andre i politikken kan det synes som også hun snur kappen etter vinden. Har ellers hatt stor tillit til henne tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...