Gå til innhold

Vokser føttene hele livet?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har økt i skostørrelse det siste året... fra 38 til 38.5 og så til 39... Og nå føler jeg at størrelse 39 også begynner å bli lite. Noen som har hatt det på samme måte? Mulig føttene vokser hele livet...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Nei, ikke for min del. Har vært 43/44 hele tiden. Faktisk har jeg for første gang i år opplevd at 42,5 har vært passe, men det er nok fordi sko er forskjellige i størrelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Nei, ikke for min del. Har vært 43/44 hele tiden. Faktisk har jeg for første gang i år opplevd at 42,5 har vært passe, men det er nok fordi sko er forskjellige i størrelsen. 

Jeg bruker normalt str 40, men har også sko i 39 og 41. Størrelsene varierer på sko som på klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine føtter hadde stabil størrelse fra ca 14 års alderen til ca 35. Da hadde jeg 39/40. Så økte jeg til 41 og 42 -  varierer litt mellom størrelsene. Tror faktisk fjelkskoene mine er i 43!

Dattera mi har 42 allerede. Håper ikke føttene hennes vokser ytterligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller til xtras forklaring om at spensten i foten forsvinner og at foten flater mer ut av den grunn. Er ganske stabil selv og håper ikke jentunge på 17 får større føtter, hun bruker str. 41-42...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg heller til xtras forklaring om at spensten i foten forsvinner og at foten flater mer ut av den grunn. Er ganske stabil selv og håper ikke jentunge på 17 får større føtter, hun bruker str. 41-42...

Jeg spurte ortopeden om dette da jeg trodde at føttene mine hadde vokst og fikk samme forklaring av han. Føttene vokser ikke, men spensten i fotbuen forandrer seg og da kan føttene bli ørlite lengre. Det er dessuten stor forskjell på størrelser på sko.

Jeg bruker str. 42-43 og det er ikke morsomt, kan være vanskelig å finne forskjellige sko/støvletter. Det har blitt vesentlig bedre enn det var før, da var det nesten umulig å finne  pene sko/støvletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Fotstørrelse korellerer litt med kroppsvekt. Tror ikke føttene nødvendigvis vokser hele livet, men de vokser hvis man legger på seg.

Hehe jeg får låne min mor og fars badevekt på julaften og sjekke vekten. Tror ikke at jeg har lagt på meg. :D .

Men men liker ikke at føttene vokser (om de gjør ... vil ha små føtter..;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Hehe jeg får låne min mor og fars badevekt på julaften og sjekke vekten. Tror ikke at jeg har lagt på meg. :D .

Men men liker ikke at føttene vokser (om de gjør ... vil ha små føtter..;) )

Jeg vil også ha små føtter!!!! Urettferdig at jeg har så store, brede føtter :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Fotstørrelse korellerer litt med kroppsvekt. Tror ikke føttene nødvendigvis vokser hele livet, men de vokser hvis man legger på seg.

Tror du har rett! Nok en grunn til å skjerpe seg kraftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, cilie skrev:

Tror du har rett! Nok en grunn til å skjerpe seg kraftig...

Hehe huffda... Jeg får passe på vekten ;). Jeg har trent mer enn jeg pleier i år til gjengjeld ;).

Mulig føttene vokser på grunn av muskler haha. Ja jeg kan drømme. ;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 37, noen ganger 36 og noen ganger 38. Men når jeg måler de i 38 mot noen i 37, er de like lange. Skiskoa er kanskje litt lenger. De er romslige sånn at jeg får plass til skikkelig tykke sokker i dem. Jeg har ganske brede føtter da, i tillegg har jeg innleggsåler som bygger endel, så det er oftere det som er problemet, enn at de blir for korte. Men jeg har gått ned i størrelse etter at jeg begynte å handle sko selv. Mamma var nemlig overbevist om at jeg kom til å vokse mer i føttene, så jeg fikk sko jeg aldri vokste inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke akkurat vokser så endres. Alt avhenger bare av hvor gamle de får lov til å bli i dag og hvor godt man steller med dem har jeg inntrykk av.😊

Anonymkode: 721af...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2017 den 1.56, Kanuttius skrev:

Men ørene vokser hele livet. Jeg trodde det var tull helt til jeg fikk jobb på sykehjem.

Nesen vokser hele livet også sies det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
6 timer siden, Mina1 skrev:

Nesen vokser hele livet også sies det ;) 

Ja det har jeg også hørt men prøver å ignorere det. Store ben og ører kan jeg skjule men nesa huff nei :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...