Gå til innhold

PCOS og graviditetsønske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 28 år gammel, og fikk i mars i år konstatert PCOS pga uteblitt menstruasjon etter P pille slutt. Jeg hadde noen cyster på hver eggstokk, og lett forhøyede verdier av hormonprøvene. Jeg fikk beskjed om at det kunne være lurt å gå ned noe i vekt. Har nå gått ned 16 kg. Fra mars til mai gikk jeg på en Provera kur som jeg fikk av gynekologen.

I sept,okt og nov har jeg hatt mensen(ca 35 dager sykluslengde). Det har ikke vart mer en ca 4 dager.

Mitt spm. er om siden jeg har hatt mensen siste tre mnd, om det da er sannsynlig at jeg har hatt eggløsning og? Er det aktuelt å bruke eggløsningstester ved PCOS eller gir ikke det riktig resultat?

På forhånd, takk!

 

 

Anonymkode: f80b0...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Så flott at du har gått så mye ned i vekt, det har tydeligvis gitt resultat med regelmessig syklus. Har du intervall på 35 dager har du mest sannsynlig eggløsning. Jeg vil anbefale deg å få målt progesteron en uke før ventet menstruasjon. Det er den sikreste test på at det har vært eggløsning. Du kan bruke eggløsningtester, men det er mer usikkert,

Lykke til med å bli gravid.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...