Gå til innhold

Flere som er stressa?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei, jeg er overhode ikke stresset. Er syk med feber og forkjølelse, og har mer enn nok med å la kroppen hvile og prøve å bli frisk. Jeg kjørte i 11 timer i går i striregn og uvær og var helt gåen da vi kom frem.

Pinnekjøttet ligger i vann, vi har fått pyntet litt til jul og kjøpt inn juleblomster. Juletreet må vi pynte i morgen. 

Ikke noe julestress her nei. Men nok av ting som skal ordnes i løpet av uka etter 1. Juledag :rolleyes::) Håper jeg blir frisk så jeg kan hjelpe til!

God bedring! Var ikke du syk nylig? Tror det er mye virus/bakterier ute og går nå😷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Nei, jeg er overhode ikke stresset. Er syk med feber og forkjølelse, og har mer enn nok med å la kroppen hvile og prøve å bli frisk. Jeg kjørte i 11 timer i går i striregn og uvær og var helt gåen da vi kom frem.

Pinnekjøttet ligger i vann, vi har fått pyntet litt til jul og kjøpt inn juleblomster. Juletreet må vi pynte i morgen. 

Ikke noe julestress her nei. Men nok av ting som skal ordnes i løpet av uka etter 1. Juledag :rolleyes::) Håper jeg blir frisk så jeg kan hjelpe til!

God bedring :) og God Jul :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke stressa jeg. :) Er vertskap og det skal være klart til middag om 4-4,5 time. Vi har sett ferdig et par adventskalendere nå og nå skal jeg ta juledusjen før jeg stryker duken og jentungen hjelper meg å dekke bordet. Går så fint at. Skjønner ikke hva folk stresser så voldsomt med - om det er noen som klager på en og annen hybelkanin (jeg har støvsuget og vasket golv altså!) så kan de dra hjem til seg selv med hvit-hanskene sine. :) Men det er bare kjære familiemedlemmer som kommer så det blir lave skuldre og høy kosefaktor. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Finnes ikke stressa jeg. :) Er vertskap og det skal være klart til middag om 4-4,5 time. Vi har sett ferdig et par adventskalendere nå og nå skal jeg ta juledusjen før jeg stryker duken og jentungen hjelper meg å dekke bordet. Går så fint at. Skjønner ikke hva folk stresser så voldsomt med - om det er noen som klager på en og annen hybelkanin (jeg har støvsuget og vasket golv altså!) så kan de dra hjem til seg selv med hvit-hanskene sine. :) Men det er bare kjære familiemedlemmer som kommer så det blir lave skuldre og høy kosefaktor. :wub:

Pynter du deg nå også? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Lillemus skrev:

Finnes ikke stressa jeg. :) Er vertskap og det skal være klart til middag om 4-4,5 time. Vi har sett ferdig et par adventskalendere nå og nå skal jeg ta juledusjen før jeg stryker duken og jentungen hjelper meg å dekke bordet. Går så fint at. Skjønner ikke hva folk stresser så voldsomt med - om det er noen som klager på en og annen hybelkanin (jeg har støvsuget og vasket golv altså!) så kan de dra hjem til seg selv med hvit-hanskene sine. :) Men det er bare kjære familiemedlemmer som kommer så det blir lave skuldre og høy kosefaktor. :wub:

Noen av oss blir bare stressa og slitne av alt utenom det vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er desserten laget, den ble nok litt lite pisket, men god på smak. Det får bli som det blir. Nå er det bare juledusjen igjen og å pakke bilen, har med et lass med pakker (er ikke bare fra meg altså..)

Ønsker alle på Dol en riktig fin og fredfull Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Pynter du deg nå også? 

Klokka er nå 13:35 og gjestene kommer om rundt halvannen time så jeg skal pynte meg om en times tid. Det er ikke før nå jeg har bestemt hvilken kjole jeg skal ha på meg - det blir rimelig varmt her i kveld så det blir en knekort uten ermer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lillemus skrev:

Klokka er nå 13:35 og gjestene kommer om rundt halvannen time så jeg skal pynte meg om en times tid. Det er ikke før nå jeg har bestemt hvilken kjole jeg skal ha på meg - det blir rimelig varmt her i kveld så det blir en knekort uten ermer. :) 

Åja da blir du nok fin :) Jeg tok på meg en kjole jeg. Strømpebuksen hadde selvfølgelig sprukket, men kan ikke se det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2017 den 18.53, stjernestøv skrev:

Nå er de nålene i hode der igjen og is i hjernen. Hadde bare et lite besøk av svigers, lurer på hvordan det går i morgen. Jeg skal være vert. Flere som slier?

Jeg var skikkelig stresset i morges.. Jeg har jobbet mye i det siste... Og jeg har vært så aktiv at jeg har ikke lagt frem klærne jeg skulle gå i. Går i skapet mitt... finner bare treningstøy, og ingen kjoler..... leter og leter..... Kommer på at jeg kastet mye tøy foleden fordi jeg tenkte å skifte litt ut enkelte kjoler osv.. fornye meg litt.. og da jeg kom på det blir jeg så sint på meg selv, og prater sint .. : hvor er kjolen min ... åeee sier jeg til meg selv.... hva er det du driver på med... kaster kjoler... og nå har du bare treningstøy å gå med på julaften i besøket.... hmmmmmmm .... Plutselig finner jeg kjolen men ikke strømpebukse til... og da blir jeg frustrert og leter videre i boden etter noe tøy... plutselig hopper det frem noen tøy med julefarger... og jeg tar dem på meg... yesssss ! takk og pris dagen reddet.. et tilfeldig antrekk.... men yess det ble fint ! . 

Haha snakk om julestress du ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mina1 skrev:

Haha snakk om julestress du ;) 

*hahahaha* Jeg sendte guttungen inn på rommet deres sent i går kveld med beskjed om å grave frem gjestesengen som skulle ligge under køyesengen deres. Han kom ut igjen - "Mamma, det er bare lego under sengen vår..." Ehm. Heldigvis lå gjestesengen under dobbeltsengen til meg og kjæresten, ellers hadde det blitt hardt å ligge i natt for overnattingsgjesten. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg var skikkelig stresset i morges.. Jeg har jobbet mye i det siste... Og jeg har vært så aktiv at jeg har ikke lagt frem klærne jeg skulle gå i. Går i skapet mitt... finner bare treningstøy, og ingen kjoler..... leter og leter..... Kommer på at jeg kastet mye tøy foleden fordi jeg tenkte å skifte litt ut enkelte kjoler osv.. fornye meg litt.. og da jeg kom på det blir jeg så sint på meg selv, og prater sint .. : hvor er kjolen min ... åeee sier jeg til meg selv.... hva er det du driver på med... kaster kjoler... og nå har du bare treningstøy å gå med på julaften i besøket.... hmmmmmmm .... Plutselig finner jeg kjolen men ikke strømpebukse til... og da blir jeg frustrert og leter videre i boden etter noe tøy... plutselig hopper det frem noen tøy med julefarger... og jeg tar dem på meg... yesssss ! takk og pris dagen reddet.. et tilfeldig antrekk.... men yess det ble fint ! . 

Haha snakk om julestress du ;) 

Du og du, det var stress ja. Her ble det en rolig julaften med tre vival ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du og du, det var stress ja. Her ble det en rolig julaften med tre vival ;) 

Hehe, kun stress da jeg skulle finne klærne. Fant ut at jeg hadde mye å rydde når det gjaldt i klesskapet mitt, for å få en bedre oversikt ;) 

 

2 timer siden, Lillemus skrev:

*hahahaha* Jeg sendte guttungen inn på rommet deres sent i går kveld med beskjed om å grave frem gjestesengen som skulle ligge under køyesengen deres. Han kom ut igjen - "Mamma, det er bare lego under sengen vår..." Ehm. Heldigvis lå gjestesengen under dobbeltsengen til meg og kjæresten, ellers hadde det blitt hardt å ligge i natt for overnattingsgjesten. :D 

;) hahahaa

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2017 den 22.51, cilie skrev:

God bedring! Var ikke du syk nylig? Tror det er mye virus/bakterier ute og går nå😷

Jo, var syk noen dager for noen uker siden, men det var ingenting smittsomt.  Uansett - nå er jeg frisk igjen! Var helt mede for telling torsdag- lørdag. Så snudde det i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ja. Jeg føler at mange sikkert helst hadde sett at min ikke lenger sytten år gamle mor og jeg var  "langt under torva " for lenge siden. Men jeg prøver å ta en dag av gangen og ikke bekymre meg mer enn nødvendig. Og prøver å realitetsorintere meg selv ved å fortelle meg selv at hver dag har ofte nok med sine plager for alle mennesker. Det er angsten for enda mer akutt sykdom og problemet med å bli trodd på det og forferdelig angst så jeg selv må bare ty til  sist " anbefalt dose" medisin for meg selv. Samtidig tenker jeg på unge mennesker som kanskje må gjennomgå store operasjoner og kanskje i mer grisgrendte strøk må på sykehjem og jeg vet hvordan ungdom kan være mot hverandre. De er ofte ikke bare snille og omtenksomme.

Men bildet er blandet. Jeg er også "glad" at jeg stadig våkner opp "om morgenen "etter å ha sovet og er så heldig å ikke ha fått slag eller infarkt eller annet som jeg nå bekymrer meg for. Er også blitt sørpe forkjølet som vanlig når noe som vekker angst og uro skjer rundt meg. Akkurat nå stri regnet det og ingen lett atmosfære. Snart også nyttårsaften og fyrverkeri. Mye ligger i luften bare så langt.

Tenker på min mor som fryser så lett og er så redd  og falt så sammen ( hendene hennes er bare skrumpet inntil små flis)etter å ha satt seg til kraftig til motverge mot medisinene mot smerter som de sier er dilerium og håper hun begynner å spise og drikke litt igjen. Hadde ikke jeg dukket opp på besøk tror jeg hun hadde ligget avstengt uten vått eller tørt. Der er vi visst bare i dagens virkelighet. Sendte en epost ellers hadde de kanskje gått løs på meg også. Hun var bekymret for at jeg skulle gli på det glatteføret. Det var is på vannpyttene ennå når jeg gikk og jeg sa at imorgentar jeg med godt humør og er ikke irritert og sinna over verdens tildrageligheter i sin hellige alminnelighet.

Man må bare ta en ting av gangen så går alt bra forteller jeg meg selv og håper på iallefall kanskje litt bedring i været."Noe skal man bare ha "som folk sier.

Anonymkode: 805c9...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk det samme til dere😊

(Alt er normalt med andre ord. Vi står som vanlig til langt over livet alle sammen. Hundreårsflommen pluss en meter som når de bygger ute i vannet så mange veldig fine boliger. Så mye man aldri vil skjønne også i dag)😊

Anonymkode: 805c9...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...