Gå til innhold

Hva gir livet deres mening?


ellen propellen

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg har også tenkt mye på dette. Ta vare på og bruke energien på de jeg vet jeg betyr mye for og som betyr mye for meg. Jeg orker ikke å bruke energi på andre som ikke bryr seg lenger. Dagen i går viste meg hvem jeg betyr noe for og hvem/hva jeg skal bruke energi på. 

Slike sår er ekstremt vondt og sårt. De vil aldri gro skikkelig, men  vi kommer oss gjennom det med tiden til hjelp. 

Ja, for dem som har opplevd å bli sviket så er det sånn. De fleste kan si at de har blitt sviket før, men noen har opplevd vanskeligere svik/ mer svik enn andre, og for dem som har opplevd ganske mye av det/ gjentagelser blir nok mer sårbar for hvem de våger å gi tilliten sin/ elske/ forelske seg i/ blir glad i/ tilbringe tiden med. 

 

 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Ja, for dem som har opplevd å bli sviket så er det sånn. De fleste kan si at de har blitt sviket før, men noen har opplevd vanskeligere svik/ mer svik enn andre, og for dem som har opplevd mye av det blir nok mer sårbar for hvem de våger å gi tilliten sin/ elske/ forelske seg i/ blir glad i/ tilbringe tiden med. 

 

 

Du må bare sende meg pm om du vil snakke mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2017 den 8.56, ellen propellen skrev:

Ja, hva får dere til å komme gjennom hverdagen? 

Barna mine. Når alle har flyttet hjemme ifra vet jeg søren ikke hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Gondor skrev:

Barna mine. Når alle har flyttet hjemme ifra vet jeg søren ikke hva jeg gjør.

Gruer meg til den tid.... 

Det er viktig å ha noen hobbyer/ interesser å pleie... Mulig skaffe seg kjæledyr... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet... er å bety noe for andre, slippe andre mennesker innpå meg selv, og at jeg kan gjøre noe for andre gjennom jobb og tjenester. Vil gjerne dele gode opplevelser med andre. Ønsker også mest mulig av naturopplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske mye som gir livet mitt mening og det viktigste er nok barn, familie og venner. Så kommer kjæledyrene, arbeid, fritidsaktiviteter osv. 

I sykdomsperioder så kan det føles som om ingenting gir livet en mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunnen blir det mindre og mindre men det er kanskje en naturlig følge av så høy alder. Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å forstå hva i huleste folk snakker om. Ender vel i beste fall opp med et sånn stort hørerør som i gamle Knoll og Tott.

Anonymkode: 75eac...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt er det at man husker som regel bare hva som var bra og ikke hva som var dårlig. Det har jeg lagt merke til også med mennesker som har vært på flukt også. Veldig rart. Ofte fra diktatur.

Se bare hvordan folk elsker kommune-Norge og samtidig hvor mange er ikke "ofre"for det samme kommune- Norge vil jeg påstår med de store politiske spenningene der mange steder er i dag som før.

Anonymkode: 75eac...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man ikke nettopp bare huske det positive og bare søke å glemme resten. Det tror jeg for min del.😊

Anonymkode: 75eac...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...