Gå til innhold

Hvilket yrke er det merkeligste?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg synes presteyrket er en anakronisme. Tenk å ta en lang utdanning for å fungere i ett yrke, som kreve att man tror. Dersom jeg hadde tatt teologiutdannelse for mange år siden, så ville jeg ikke kunne arbeidet som prest i dag. Da det krever tro. Det er ett ganske dedikert valg å jobbe med noe som er svært usannsynlig. Spesielt i dag hvor tro viker på alle fronter. Ettersom vitenskapen tilbyr bedre svar enn bibel og kristen tradisjon. Jeg synes det er veldig rart att noen i. det hele tatt tar prester på alvor.....

 

 

Hvilket yrke synes du er det merkeligste? Evt mest utdaterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde synes det hadde vært litt pinlig å jobbe på kondomeriet for eksempel. Men det er meg... Noen må jo jobbe der også. Og sex er jo en naturlig ting. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coach da dette jo er av og for akademikere som burde kunne tenke selv. 

Alle yrkesgrupper er det ikke like synd på iallefall såsom det er på sjåfører av buss eller bil . Eller flyvere. Akkurat det siste hadde allikevel ikke vært meg imot. Men da skal man visst ikke være farveblind.

Merkelige er også disse politiske og upolitiske " tankesmiene".

Anonymkode: 122b3...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg synes presteyrket er en anakronisme. Tenk å ta en lang utdanning for å fungere i ett yrke, som kreve att man tror. Dersom jeg hadde tatt teologiutdannelse for mange år siden, så ville jeg ikke kunne arbeidet som prest i dag. Da det krever tro. Det er ett ganske dedikert valg å jobbe med noe som er svært usannsynlig. Spesielt i dag hvor tro viker på alle fronter. Ettersom vitenskapen tilbyr bedre svar enn bibel og kristen tradisjon. Jeg synes det er veldig rart att noen i. det hele tatt tar prester på alvor.....

 

 

Hvilket yrke synes du er det merkeligste? Evt mest utdaterte?

Da det er 2,3 milliarder kristne i verden i dag er det vel ikke så rart at man trenger prester?. 

Anonymkode: 19bf5...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholdsopperatør syns jeg er merkelig. Skjønner liksom ikke at det skal være nødvendig med 4 års utdanning for å vaske. Burde vel holde med et kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I visse land har de profesjonelle kosere. Hvor du kan betale for å bli strøket på håret eller kilt bak øret. Det synes jeg er en noe sær jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

I visse land har de profesjonelle kosere. Hvor du kan betale for å bli strøket på håret eller kilt bak øret. Det synes jeg er en noe sær jobb. 

Jeg trenger en slik😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da det er 2,3 milliarder kristne i verden i dag er det vel ikke så rart at man trenger prester?. 

Anonymkode: 19bf5...a33

Jo, men å ta opp studielån på bakgrunn av tro ,høres Riski ut. Jeg var kristen før. Hadde jeg blitt prest ,hadde jeg kastet bort mange år av mitt liv, og endt opp som arbeidsløs allikevel, bare med studielån. Jeg tipper det finnes endel ateister blant prestene. Ikke flesteparten, men en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Man kan leie profesjonelle "venner" i Japan (hvor ellers). Da får man en grei kompis å spille Nintendo eller gå i parken med.

Historisk må vel hoffsnarr være et sært yrke. Tenk å drive klein gjøgling for å underholde kongen når han er gretten eller kjeder seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gargamel skrev:

Man kan leie profesjonelle "venner" i Japan (hvor ellers). Da får man en grei kompis å spille Nintendo eller gå i parken med.

Blir vel omtrent som en støttekontakt her i landet det.

Anonymkode: 6c9ce...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jo, men å ta opp studielån på bakgrunn av tro ,høres Riski ut. Jeg var kristen før. Hadde jeg blitt prest ,hadde jeg kastet bort mange år av mitt liv, og endt opp som arbeidsløs allikevel, bare med studielån. Jeg tipper det finnes endel ateister blant prestene. Ikke flesteparten, men en del. 

Jeg har satt Gud « på vent» en stund for å se om medisiner og terapeuter kunne løse mine problemer. Jeg har aldri følt at livet har vært så meningsløst og uten mål som nå. Jeg vil tilbake til Gud uansett hva ateister eller vitenskapsmenn måtte mene. 

Anonymkode: 19bf5...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sin måte å leve på. Man bør prøve å ha naturlighet god respekt for andre mennesker uansett yrke eller ikke yrke synes jeg.😊

At enkelte yrker bare går ut på dato med tiden er kanskje bare bra.😊

Anonymkode: 122b3...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spion er jo et yrke som burde vært gått ut på dato. Eller bøddel. Noe er mere merkelige anakronismer. Noe burde kanskje gå ut på dato innimellom også fordi det er umenneskelige arbeidsoppgaver i seg selv som ingen skulle behøve å beskjeftige seg med. Eller barnearbeid som jo også har vært også her i landet. Men folk vier livet sitt til så mye også i dag . Narkotikapushere burde folk slippe å være.Det er så mye mer enn merkelig.

Anonymkode: 122b3...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del kunstneryrker kan jo også nevnes uten å gå dypere i materien. Hva vier ikke folk livet sitt til i dag . Å kaller det kunst.

Anonymkode: 122b3...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2017 den 18.02, Worrysome plenty skrev:

Jeg synes presteyrket er en anakronisme. Tenk å ta en lang utdanning for å fungere i ett yrke, som kreve att man tror. Dersom jeg hadde tatt teologiutdannelse for mange år siden, så ville jeg ikke kunne arbeidet som prest i dag. Da det krever tro. Det er ett ganske dedikert valg å jobbe med noe som er svært usannsynlig. Spesielt i dag hvor tro viker på alle fronter. Ettersom vitenskapen tilbyr bedre svar enn bibel og kristen tradisjon. Jeg synes det er veldig rart att noen i. det hele tatt tar prester på alvor.....

 

 

Hvilket yrke synes du er det merkeligste? Evt mest utdaterte?

Synes i grunnen det blir som en som er utdannet revisor, men ikke jobber som revisor. Bortkastet utdanning og skolegang det også da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
15 minutter siden, Jada skrev:

Synes i grunnen det blir som en som er utdannet revisor, men ikke jobber som revisor. Bortkastet utdanning og skolegang det også da. 

En revisor slipper å miste troen. Han satser ikke alt på noe som er feilaktig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2017 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Da det er 2,3 milliarder kristne i verden i dag er det vel ikke så rart at man trenger prester?. 

Anonymkode: 19bf5...a33

Hvorfor trenger vi prester? Religion er for svake sjeler.

Anonymkode: 6c9ce...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

En revisor slipper å miste troen. Han satser ikke alt på noe som er feilaktig i utgangspunktet.

Kan bli lei av regnskap og tall, da.

Anonymkode: 6c9ce...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bli lei av regnskap og tall, da.

Anonymkode: 6c9ce...a70

Jo selvfølgelig. Alle kan bli lei sitt yrke. Men for å være prest så skal man i utgangspunktet tro på att en gud skapte verden selv om det er en tro man kan miste helt. Altså en av få yrker man kan helt miste kvalifikasjonene for, da det krever noe så flyktig som tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...