Gå til innhold

Gravid men ingen økt utflod


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er det normalt å omtrent ikke ha noe utflod når man er gravid i uke 5? Er liksom helt tørt..Leser at økt utflod er vanlig når man er gravid, og blir litt bekymret siden jeg ikke har det. Eneste symptomet jeg har er ømme pupper, noe jeg fikk allerede i uke 3.

Anonymkode: 3499b...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye som er normalt og vanlig når man er gravid, men som ikke gir grunn til bekymring hvis man slipper.

Jeg har vært gravid tre ganger. Det ene svangerskapet endte med spontanabort etter 11 uker, de to andre ble det barn av. Her er noen vanlige symptomer jeg slapp helt unna: Kvalme, halsbrann, bekkenløsning, økt utflod eller vannlating, strekkmerker, "fødselsstripe" på magen og sug etter bestemte matvarer.

Helt i starten merket jeg større forandringer i brystene enn i magen, akkurat som du. Men du kan fortsatt rekke å få mange typiske symptomer, det er mange uker igjen.

Det er veldig kjekt å være gravid når man slipper mange av de slitsomme plagene ;) Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg hadde også en spontanabort i uke 11, så er vel kanskje derfor jeg blir litt bekymret når jeg ikke har fått de symptomene som "alle" har.  Hadde du ikke økt utflod eller noen av de andre symptomene i de svangerskapene som gikk bra? Husker at da det endte med SA hos meg så hadde jeg en del utflod, men den var spor av blod i helt fra positiv test og til jeg mistet. 

Anonymkode: 3499b...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du ikke økt utflod eller noen av de andre symptomene i de svangerskapene som gikk bra? Husker at da det endte med SA hos meg så hadde jeg en del utflod, men den var spor av blod i helt fra positiv test og til jeg mistet. 

Jeg har aldri hatt noen av de symptomene jeg ramset opp, i nevneverdig grad.

I de to siste svangerskapene hadde jeg tidlige småblødninger. Så jeg var selvfølgelig redd for å miste på nytt tredje gangen. Men de bare stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er store variasjoner på endringer i underlivet hos gravide, noen får mer utflod og er bekymret for det. Du får ingen utflod og er bekymret for det. Blødning er faktisk det eneste du skal bekymre deg over, og selv det kan være normalt.

Lykke til videre. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...