Gå til innhold

Jeg tenker hele tidden på å skade andre eller meg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å finne ut hvordan jeg blir kvitt tanker om å skade andre eller meg selv, det ødelegger mye for meg, jeg blir redd vær gang jeg ser en kniv, eller noe annet farlig fordi jeg føler at jeg kommer til å bruke det som et våpen til å skade noen jeg er glad i ...  det er virkelig vondt, fordi jeg ville aldri gjort noe så grusomt.... men alike vel føles det som at det holder på å skje.... jeg vil heller dø enn å være en trussel for fami,ien og vennene mine... 

Jeg er en jente på 19 

Anonymkode: 42498...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du trenger profesjonell hjelp til dette her. Har du snakket med noen om det? Hvis ikke: ta en tur til fastlegen din og be om psykologhjelp. Hvis du er student har de gjerne en gratis psykolog på studiestedet som kan kontaktes uten henvisning fra lege. 

Anonymkode: f1273...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mye lesestoff om aggressive tvangstanker på nett.

Tvangstanker føles veldig ekte, men trøsten er at det aldri har skjedd at noen har handlet etter aggressive tvangstanker. Tanker er heldigvis helt ufarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd pykolog og lege, de gir meg bare medisiner som gjør meg sliten eller saken verre....

Anonymkode: 42498...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd pykolog og lege, de gir meg bare medisiner som gjør meg sliten eller saken verre....

Anonymkode: 42498...2c4

Be om henvisning til et OCD-team.Nå kjenner jeg deg ikke godt nok til å vite om du har OCD men det kan evt et slik team finne ut av. Hvis du googler feks Bjarne Hansen som startet disse teamene kan du finne historier om mennesker som har lignende erfaringer som deg og har blitt frisk. 

Anonymkode: 3ee7d...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Du finner mye lesestoff om aggressive tvangstanker på nett.

Tvangstanker føles veldig ekte, men trøsten er at det aldri har skjedd at noen har handlet etter aggressive tvangstanker. Tanker er heldigvis helt ufarlige.

Aggressive tvangstanker opplever de fleste å få en eller annen gang, så det er ganske vanlig. Men noen er langt mer rammet av dette. Leser at det som oftest er de mest empatiske mennesker som blir rammet av det. En trøst er som du skriver: at tankene er heldigvis helt ufarlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gjest låste denne emne
Gjest Notabenus

Kjære trådstarter

Jeg må dessverre stenge denne tråden av frykt for at du skal få skadelige råd i en sårbar situasjon. Vi ønsker ikke å tabubelegge vanskelige følelser, men anbefaler råd og veiledning av fagpersoner, noe vi ikke har her Doktor Onlines psykiatriforum. 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, vil vi oppfordre til å ta kontakt med legevakt på 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du ta kontakt med en hjelpetelefon, der du kan snakke med mennesker som ønsker å hjelpe deg og som kan gi deg råd .

Mental Helse: 116 123
Røde Kors: 800 33 321
Kirkens SOS: 22 40 00 40

Lykke til!

Notabenus admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...