Gå til innhold

Hvor mye får dere utbetalt i måneden? Lønn/ uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mellom 16 og 17 når skatten er trukket. 

Noen bæres på " gullstol" hele livet derfor blir det så store forskjeller. Vi vil ha det slik.

Anonymkode: efb59...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Halv skatt i november og da fikk jeg utbetalt  33. 000 og noe. 

I desember tjente jeg netto 28.500 ca. Det varierer litt, men stort sett ligger jeg der. 

Får altså litt mer en de uføretrygdede. Ja ja, jeg får være glad jeg er frisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ca 45.000 netto utbetalt pr mnd. I tillegg kommer det ca 35.000 netto i styrehonnorar på slutten av året. 

Anonymkode: 17add...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mellom 16 og 17 når skatten er trukket. 

Noen bæres på " gullstol" hele livet derfor blir det så store forskjeller. Vi vil ha det slik.

Anonymkode: efb59...6ba

Det b;r v're forskjell p[ folk.

Anonymkode: 3586b...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen bæres på "gullstol" hele livet derfor blir det så store forskjeller. Vi vil ha det slik.

Anonymkode: efb59...6ba

Det er vel en litt enkel forklaring? 

Jeg har ikke blitt "båret" av noe annet enn det som de fleste her i landet kan benytte seg av, nemlig Statens lånekasse for utdanning. Årsakene til at jeg har hatt god økonomi er en kombinasjon av valg (våget å ta en utdanning som den gangen var dominert av gutter, levde svært sparsommelig som student, jobbet nesten hele sommeren) og flaks (har trukket et heldig lodd i helselotteriet).

Ingen har "båret" meg. Jeg synes ikke det er urettferdig at jeg tjener litt mer etter 35 år i arbeidslivet (i full jobb, bortsett fra noen mnd med 80% mens vi var avhengige av dagmamma) enn de som aldri har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Jeg synes ikke det er urettferdig at jeg tjener litt mer etter 35 år i arbeidslivet (i full jobb, bortsett fra noen mnd med 80% mens vi var avhengige av dagmamma) enn de som aldri har vært der.

Du tjener vel ikke "litt" mer enn de uføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, gråstein skrev:

Du tjener vel ikke "litt" mer enn de uføre?

Det kommer an på hvem du sammenlikner med. Jeg tjener mye mer enn de som aldri har jobbet, så du har rett i at den siste setningen ble litt upresis. I forhold til mine studievenner som har blitt uføre etter mange år i jobb, er ikke forskjellen så stor. 

Jeg er ikke misfornøyd med noe som helst, jeg reagerer bare på at forskjellene skyldes at noen "bæres på gullstol".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Det kommer an på hvem du sammenlikner med. Jeg tjener mye mer enn de som aldri har jobbet, så du har rett i at den siste setningen ble litt upresis. I forhold til mine studievenner som har blitt uføre etter mange år i jobb, er ikke forskjellen så stor. 

Da regner med at de får ekstra utenom Folketrygden?

6 minutter siden, laban skrev:

Jeg er ikke misfornøyd med noe som helst, jeg reagerer bare på at forskjellene skyldes at noen "bæres på gullstol".

Nei, "gullstol" blir feil. Det skal lønne seg å være flittig og stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, gråstein skrev:

Da regner med at de får ekstra utenom Folketrygden?

Ja, det gjør jeg også.

Selv har jeg brukt masse penger på en svindyr forsikring som dekker uførhet også når årsaken er sykdom, for å være sikker på at vi slapp å selge boligen hvis en av oss måtte slutte å jobbe. Men det var heldigvis bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg klarer meg bra på min uføretrygd. Men jeg skjønner de som er unge uføre i dag, altså unge med uføretrygd, att de sliter. Du får ikke bostøtte lengre, slik min generasjon med uføre fikk. Samtidig er prisene både på kjøpt og leid bolig blitt mye høyere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2017 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Wow det var mye. Med min unge uføre får jeg 19000. Hva er grunnen til at du får så mye? Er det ung ufør du har eller hadde du høy lønn viss du har jobbet mye før du ble ufrø?

Anonymkode: da4c1...0eb

Er det 19000 i mnd, eller for 4 uker? Jeg går enda på AAP, men uføretrygden vil bli omtrent det samme. Jeg hadde ikke spesielt høy inntekt før. Jeg lå på litt over 37000 brutto pr. mnd. Husker ikke akkurat hva jeg fikk utbetalt. Jeg vil ikke få noe ung uføre tillegg for jeg har tjent for mye til å få det. Mulig jeg har noe lavere skatt enn deg for jeg har boliglån og studielån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Halv skatt i november og da fikk jeg utbetalt  33. 000 og noe. 

I desember tjente jeg netto 28.500 ca. Det varierer litt, men stort sett ligger jeg der. 

Får altså litt mer en de uføretrygdede. Ja ja, jeg får være glad jeg er frisk :D

Jeg vet ikke om farsbidrag og barnebidrag går under "tjener", men i så fall får jeg 4.700 mer i måneden enn det jeg oppga her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
54 minutter siden, elina777 skrev:

12.000kr i mnd utbetalt 

ung ufør

Da trekkes du veldig mye i skatt.

Anonymkode: 3586b...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, elina777 skrev:

Riktig

Så da har du en pen inntekt likevel da?

Anonymkode: 3586b...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...