Gå til innhold

Støre legger ansvaret for 22/7 på Fremskrittspartiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dn.no/nyheter/2017/12/25/1657/Politikk/kanskje-var-det-feil-a-si-at-22-juli-rammet-oss-alle

Midt i romjulsfreden velger Jonas Gahr Støre å fyre opp om det mest betente temaet i nyere norsk historie. Akkurat når partiet ligner en forvirret høne i en lummer skammekrok, skal ørnen i norsk politikk reise seg ved å peke på FrP og si: Dere skapte Anders Behring Breivik!

Jonas Gahr Støre mener Anders Behring Breiviks Frp-engasjement bevisst ble underspilt (...):

– Det var noen temaer som vi bevisst skar unna, som at Anders Behring Breivik hadde vært medlem av Fremskrittspartiet og hatt tillitsverv i ungdomsorganisasjonen. Det husker jeg godt at vi i dagene etter 22. juli var opptatt av å ikke gjøre til et tema. Det mener jeg var riktig der og da, sier Støre."

– Jeg tror vi hadde berøringsangst for å si det som det var. Det ble en fortelling om at han hadde vært medlem, men så ble han rar og forsvant ut. Det som er vondere og dypere er hva det er i et ideologisk landskap på høyresiden som trekker et ungt menneske på søken. Og hva han tok med seg derfra på veien videre mot terrordagen.

 

Anonymkode: d1cbc...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...