Gå til innhold

Føler bare tomhet


Gondor

Anbefalte innlegg

Nå er det "verste" ved julen over. Bare ett familieselskap igjen pluss nyttårsaften og jeg begynner å føle på tomheten igjen. Jeg har vært  engasjert i juleforberedelser, matlaging, tilrettelegging osv og nå kommer jeg snart til en helt ny tom måned. Siden jeg ikke har jobb kommer ikke oppgaver som blir gitt meg eller andre menneskers krav til å engasjere meg. Alt er opp til meg selv. Bare jeg ikke faller ned, ned, ned!

Men jeg har det jo veldig bra. Det vet jeg. Luksusproblem kanskje å føle seg nede og helt død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Gondor skrev:

Nå er det "verste" ved julen over. Bare ett familieselskap igjen pluss nyttårsaften og jeg begynner å føle på tomheten igjen. Jeg har vært  engasjert i juleforberedelser, matlaging, tilrettelegging osv og nå kommer jeg snart til en helt ny tom måned. Siden jeg ikke har jobb kommer ikke oppgaver som blir gitt meg eller andre menneskers krav til å engasjere meg. Alt er opp til meg selv. Bare jeg ikke faller ned, ned, ned!

Men jeg har det jo veldig bra. Det vet jeg. Luksusproblem kanskje å føle seg nede og helt død.

Jeg synes ikke det går under betegnelsen luksusproblemer og jeg liker at du tenker fremover. Bruk erfaringene dine fra tidligere: hva hjelper, hvordan kan du forebygge. 

Jeg håper på et godt nytt år for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes ikke det går under betegnelsen luksusproblemer og jeg liker at du tenker fremover. Bruk erfaringene dine fra tidligere: hva hjelper, hvordan kan du forebygge. 

Jeg håper på et godt nytt år for deg.

Tusen takk for gode ord, kjære deg! Håper på et godt nyttår for deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med frivillig arbeid eller lønnet sosialt arbeid? Veldig mange mennesker som kunne hatt bruk for en person som har de egenskapene du har brukt i det siste?

Anonymkode: 03236...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gondor skrev:

Nå er det "verste" ved julen over. Bare ett familieselskap igjen pluss nyttårsaften og jeg begynner å føle på tomheten igjen. Jeg har vært  engasjert i juleforberedelser, matlaging, tilrettelegging osv og nå kommer jeg snart til en helt ny tom måned. Siden jeg ikke har jobb kommer ikke oppgaver som blir gitt meg eller andre menneskers krav til å engasjere meg. Alt er opp til meg selv. Bare jeg ikke faller ned, ned, ned!

Men jeg har det jo veldig bra. Det vet jeg. Luksusproblem kanskje å føle seg nede og helt død.

Kunsten er å ikke falle ned. Denne årstiden er tung for meg på mange måter og jeg har aldri likt nyttårsaften. Melankolien tar meg helt. Gode ønsker til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med frivillig arbeid eller lønnet sosialt arbeid? Veldig mange mennesker som kunne hatt bruk for en person som har de egenskapene du har brukt i det siste?

Anonymkode: 03236...ff9

Jo da, jeg har kontaktet den lokale frivillighetssentralen, men ennå ikke fått svar. Vi får se hva det blir til. Får kanskje gjøre et nytt fremstøt i januar. Mye avhenger av hvor frisk jeg er. Jeg begynner et nytt medisinregime på mandag så jeg er veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...