Gå til innhold

Er det turnoff når du er på date med en mann ,og får vite at han er ufør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg tror bare responsen KG viser hvordan folk flest ser på uføre som en pariakaste.

Anonymkode: fe8b2...d29

Jeg tror ikke et øyeblikk på at den tråden uttrykker holdningen til "folk flest".

Jeg synes ikke det blir helt riktig å sammenlikne de to trådene, når bare den ene inneholder opplysningen om at den uføre mannen er 22 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror ikke et øyeblikk på at den tråden uttrykker holdningen til "folk flest".

Jeg synes ikke det blir helt riktig å sammenlikne de to trådene, når bare den ene inneholder opplysningen om at den uføre mannen er 22 år.

Hjelper ikke mannen på 22 år og DOL-damene på 60 mener noe annet.

Anonymkode: fe8b2...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper ikke mannen på 22 år og DOL-damene på 60 mener noe annet.

Anonymkode: fe8b2...d29

Trenger ikke være 60 får å observere at kombo KG+ufør=texas uansett sammenheng ufør nevnes i;)

Anonymkode: a630c...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være 60 får å observere at kombo KG+ufør=texas uansett sammenheng ufør nevnes i;)

Anonymkode: a630c...930

Men det er da ikke noe spesielt med KG. Samme på VGD, Diskusjon.no, Klikk.no og Hegnar.no. Alle de store forumene. Det er DOL som skille seg ut.

Anonymkode: fe8b2...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er da ikke noe spesielt med KG. Samme på VGD, Diskusjon.no, Klikk.no og Hegnar.no. Alle de store forumene. Det er DOL som skille seg ut.

Anonymkode: fe8b2...d29

Enig i at DOL skiller seg ut. Tror likevel DOL representerer et mer realistisk tverrsnitt av befolkningen enn øvrige nevnte forum. 

Anonymkode: 88488...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er da ikke noe spesielt med KG. Samme på VGD, Diskusjon.no, Klikk.no og Hegnar.no. Alle de store forumene. Det er DOL som skille seg ut.

Anonymkode: fe8b2...d29

Du vet DOL= Doktoronline. Her vil det nok være høyere andel som enten er uføre selv eller kan bli det, enn andre steder. Så sånn sett får du gjerne ikke et helt allmenngyldig svar på problemstillingen din. Men jeg vil påstå at KG peker seg ut som et spesielt giftig sted for spesielt spørmål rundt uførhet. Jeg har bare kjennskap til Diskusjon.no av foraene du nevner og har aldri sett tråder om det samme utvikle seg på samme måte der. På KG utvikler enhver diskusjon om uførhet seg til en heksebrenningsfest der en sitter med et inntrykk av at folk flest helst skulle sett folk henrettet den første dagen de ikke kan jobbe 100% aller helst for da har de ingen samfunnsverdi mer. Og jeg nekter å tro at det gir et reellt bilde av folks holdninger til kronisk syke folk som ikke kan jobbe.

Anonymkode: a630c...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at DOL skiller seg ut. Tror likevel DOL representerer et mer realistisk tverrsnitt av befolkningen enn øvrige nevnte forum. 

Anonymkode: 88488...938

Jeg tror også at DOL representerer mer et allmenn syn på hva befolkningen mener enn hva kvinneguiden gjør. Synes svarene her er mer typisk slike svar som jeg vil tro de fleste jeg prater med eller de fleste jeg vet om ville svart på ting og tang. Kvinneguiden er veldig overfladisk derimot. Veldig mange lite voksne mennesker der inne som sitter å skriver hetsende utsagn og frekke ting.  Og virker til å ikke ha begreper å leve seg inn i andre menneskers følelser osv. Så jeg vil tro at jeg er på et bedre forum enn jeg var tidligere, selv om jeg ikke helt liker navnet på dette forumet. Men kvinneguiden har jo ikke noe bedre navn, når det er representert med både menn som er der inne for å flørte med damene også. ;)  . På kvinneguiden er de veldig flink å dramatisere den minste ting og blåse det opp, for så å danne et hat over et menneske bare de ser at brukeren er pålogget. Så for min del burde vel kvinneguiden hete dramaguiden :D . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville det vært avgjørende hvorfor vedkommende ikke jobbet, ikke det økonomiske aspektet rundt uføretrygd.

Altså hva grunnlidelsen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2017 den 18.43, Xtra skrev:

Jeg må innrømme at jeg hadde vært skeptisk til å gå på første date med en som var 100 % ufør, med mindre jeg kjente ham fra før. Fordomsfull? Ja, kanskje litt, men jeg vet også at yrkeslivet er så stor del av mitt liv at det ville være rart å date en som stod helt utenfor.

Om en jeg allerede var sammem med ble ufør hadde selvfølgelig vært en helt annen sak.

Akkurat sånn tenker jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2017 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Min påstand er at den gruppen i Norge som er mest utsatt for neglisjering, hat og utstøting de neste 10 årene, er hvite menn med helseplager - uansett alder og personlighet. Hatet mot innvandrere lever fortsatt, men er ikke akseptert i offentligheten og dør gradvis ut. Hatet mot hvite menn med lav sosioøkonomisk status derimot, er økende og blir tilogmed oppmuntret til i offentligheten. Det er trist å være vitne til.

Anonymkode: fe8b2...d29

Hah! Nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, gråstein skrev:

Jo, sånn det nok.

Ja, du har nok rett. Det er ikke mye som er vanskeligere i denne verdenen enn å være en hvit mann i et av verdens rikeste land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en verden av politisk korrekthet er det faktisk en utfordring å være hvit mann. Jeg mener den omvendte rasismen begynner å bli et absolutt like reelt problem som den "ordinære" rasismen.

Og til og med kortere peniser har vi, enn de svarte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, NyKonto skrev:

Ja, du har nok rett. Det er ikke mye som er vanskeligere i denne verdenen enn å være en hvit mann i et av verdens rikeste land.

Her snakker vi om hvite menn med lav sosioøkonomisk status. Det er snart den eneste gruppen det er greit å hetse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
31 minutter siden, gråstein skrev:

Her snakker vi om hvite menn med lav sosioøkonomisk status. Det er snart den eneste gruppen det er greit å hetse.

Det er vel enda mer lovlig å hetse hvite menn med høy inntekt og mye makt. Med mindre de er homofile da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det er vel enda mer lovlig å hetse hvite menn med høy inntekt og mye makt. Med mindre de er homofile da.

 

 

Sparking oppover er nå en gang noe litt annet å sparke nedover. Betegnelsen hets brukes vel primært om sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Xtra skrev:

Sparking oppover er nå en gang noe litt annet å sparke nedover. Betegnelsen hets brukes vel primært om sistnevnte.

Jeg synes ikke all sparking oppover skal være legitimt. Synes f.eks ikke det er greit å tegne Erna Solberg som en feit gris.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Jeg synes ikke all sparking oppover skal være legitimt. Synes f.eks ikke det er greit å tegne Erna Solberg som en feit gris.. 

Enig der. Å harselere over en persons svake punkt er aldri ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
57 minutter siden, Xtra skrev:

Sparking oppover er nå en gang noe litt annet å sparke nedover. Betegnelsen hets brukes vel primært om sistnevnte.

Det er da hets uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...