Gå til innhold

intense påtrengende følelser av at de vet hva jeg EGENTLIG tenker. hva kalles dette?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

jeg hater den følelsesopplevelsen. de rundt meg som jeg holder en stor hemmelighet for, føler jeg ser gjennom tankene mine og at de vet hemmelighetene jeg skjuler, ved at jeg viser sympati istedefor å vise interesse og ikke viser det jeg egentlig skjuler, og at jeg liker å se når en person på dagtilbudet som er naboen min, får anfall. det gir meg et sabla kick i magen min når hun får epilepsi anfall. ikke gledeskick, men sån adrenalinkick, fordi det er så spennende. det går alltid bra med henne etter anfallene hennes. hun er så utviklingshemmet at hun ikke virker å bry seg psykisk om de anfallene sine, untat når hun får dem, da blur hun redd. jeg godter meg ikke av de anfallene, for de ser grusomme ut. personalet sier de ikke skjuler henne vekk fra meg når jeg spør dem, men jeg har denne intense følelsen at personalene gjemmer henne fra meg hver dag, selvom jeg ikke har fortalt at jeg får adrenalinkick av anfallene hennes, og jeg sitter bare i sysalen på dagtilbudet helt iro om hun får annfallene.

 

hva heter disse gripende følelsene om at personalet vet hva jeg tenker og skjuler sannheten og lyger om at de ikke syns jeg er påtrengende og ufin og at jeg er snill med naboen?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du opplever en frykt for en form for tankelesning. Sannsynligvis har det å gjøre med at du skammer deg og føler skyld over det du føler i forbindelse med anfallene til naboen din. For det første høres ikke det du føler spesielt rart ut. For det andre kan man ikke styre hva man føler. Følelser kommer og går av seg selv, og man kan ikke kontrollere dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Sånn opplevelse er tung og trist og personlig tror jeg det er behandling som kan bevirke forstyrret hjerterytme eller sånt for mange personer som har slike disposisjoner i sin kropp. Det tror jeg. 

Selv tenker jeg inni meg at det kan jo være greit at man ikke trenger å forklare så mye. Man er ingen overraskelse. Riktig ord er kanskje " kjøpepress"?

Alt trenger man heldigvis ikke. Mange ting har jeg drevet med for å hjelpe de nærmeste bare.Så kanskje jeg får færre sånne opplevelser ettersom tida går. Den som lever får se.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Maggie55 skrev:

Sånn opplevelse er tung og trist og personlig tror jeg det er behandling som kan bevirke forstyrret hjerterytme eller sånt for mange personer som har slike disposisjoner i sin kropp. Det tror jeg. 

Selv tenker jeg inni meg at det kan jo være greit at man ikke trenger å forklare så mye. Man er ingen overraskelse. Riktig ord er kanskje " kjøpepress"?

Alt trenger man heldigvis ikke. Mange ting har jeg drevet med for å hjelpe de nærmeste bare.Så kanskje jeg får færre sånne opplevelser ettersom tida går. Den som lever får se.😊

hva har hjerterytme med de tankene jeg beskrev å gjøre? svaret ditt forstod jeg ikke. jeg har ikke kjøpepress, kan det hende du svarte på en annen tråd, men så kom svaret her istedet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nei. Det var sånn jeg har opplevet som jeg kanskje trodde var hva du var inne på i din opplevelse. En slags manglende grense i en samtale med en annen person som jeg opplever frykt og angst. Nå er det vanskelig å forstå en annen person og jeg er veldig lei for det om jeg bommet så totalt på hva du beskriver. Min opplevelse føles som en bevisst krenkelse fra den andre personen fordi vedkommende føler vedkommende har makt i situasjonen til å agere på vegne av et uspesifisert fellesskap. Hvor mye man behøver å godta slikt avhenger kanskje om man er i offentligrettslig rom eller privatrettslig rom helt fysisk og konkret. Et apotek er kanskje apotekerens eget ? Gata er alles?

Bekalger hvis bare enda mer feil.

Det er så mye uforståelig i dag. Så en som syklet av sted på speilglatt føre i full fart nedover veldig trafikkert vei tidligere i dag? Det er så mye jeg ikke forstår så jegvilbare si unnskyld at jeg ikke leser bra nok. Vi forstår ikke alle like mye.

Synd dette kvinnemennesket er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maggie55 skrev:

Nei. Det var sånn jeg har opplevet som jeg kanskje trodde var hva du var inne på i din opplevelse. En slags manglende grense i en samtale med en annen person som jeg opplever frykt og angst. Nå er det vanskelig å forstå en annen person og jeg er veldig lei for det om jeg bommet så totalt på hva du beskriver. Min opplevelse føles som en bevisst krenkelse fra den andre personen fordi vedkommende føler vedkommende har makt i situasjonen til å agere på vegne av et uspesifisert fellesskap. Hvor mye man behøver å godta slikt avhenger kanskje om man er i offentligrettslig rom eller privatrettslig rom helt fysisk og konkret. Et apotek er kanskje apotekerens eget ? Gata er alles?

Bekalger hvis bare enda mer feil.

Det er så mye uforståelig i dag. Så en som syklet av sted på speilglatt føre i full fart nedover veldig trafikkert vei tidligere i dag? Det er så mye jeg ikke forstår så jegvilbare si unnskyld at jeg ikke leser bra nok. Vi forstår ikke alle like mye.

Synd dette kvinnemennesket er sånn.

det går bra. jeg var ikke sinna. bare forvirret fordi jeg ikke forstod svaret. i dag kom naboen med downs syndrom busende inn til meg sinna som fy, fordi han ikke fant personalet han lette etter. dette var 5 gangen på et halvt år han kommer sånt inn i stua mi. i dag ba jeg ham gå ut, og han slamret døra i stua mi og gryntet forbanna som fy. han ble jeg sint på, for han var sint må meg først. jeg er bare sinte på de som er sinte eller frekke med meg først. du var jo ikke frekk med ditt svar. det var et bra svar du gav, selvom jeg ikke forstod det helt med det hjerterytmegreiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du mistolker personalet sine intensjoner med å prøve å skjerme denne pasienten litt. Tipper de bare har 2 grunner:

1: å skjerme denne pasienten i en forsvarløs og ubevisst situasjon. Ufrivillig vannlating, at det kommer fråde og gjerne blod fra munnen om en biter seg og ellers mye annet rart i tillegg til krampene, kan være ydmykende for pasienten etterpå.

2. å skjerme dere andre pasienter, da mange reagerer med panikk og redsel av å se et epilepsianfall, spesielt om de er kraftige. 

Anonymkode: bb09a...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hjerterytme er en opplevelse jeg kan få fordi det kjennes av og til for meg som at vi alle blir manipulert med og styrt utenifra. Jeg vet at jeg har min vilje og at følelsen kommer kanskje  fordi jeg kanskje har lyst til å gi opp å forstå mer.

Disse bandittene går altså " løs" på hjerterytmen vår og noen rammes enormt hardt. Men virkeligheten er jo heldigvis ikke sånn selv om det er mye stress ofte og man kan føle seg veldig invadert av omgivelsene.

Det forstår jeg iallefall.

 

 

Anonymkode: 6d447...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du mistolker personalet sine intensjoner med å prøve å skjerme denne pasienten litt. Tipper de bare har 2 grunner:

1: å skjerme denne pasienten i en forsvarløs og ubevisst situasjon. Ufrivillig vannlating, at det kommer fråde og gjerne blod fra munnen om en biter seg og ellers mye annet rart i tillegg til krampene, kan være ydmykende for pasienten etterpå.

2. å skjerme dere andre pasienter, da mange reagerer med panikk og redsel av å se et epilepsianfall, spesielt om de er kraftige. 

Anonymkode: bb09a...114

ok. det er så vanskelig å ha det sån, at jeg følet sterkt at personalet vet alt jeg tenker på. tillogmed naboene her med utviklingshemming, vet hva jeg tenker. i dag tengte jeg at naboen med downs ville smelle med atuedøra mi når han gikk ut, etter at jeg hadde bedt ham om å gå ut når han buste inn i leiligheten for 5 gang i år. og jammen smellte han igjenn døra. det er første gang han smellte igjen døra denne 5 gangen han har bust inn i år.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med hjerterytme er en opplevelse jeg kan få fordi det kjennes av og til for meg som at vi alle blir manipulert med og styrt utenifra. Jeg vet at jeg har min vilje og at følelsen kommer kanskje  fordi jeg kanskje har lyst til å gi opp å forstå mer.

Disse bandittene går altså " løs" på hjerterytmen vår og noen rammes enormt hardt. Men virkeligheten er jo heldigvis ikke sånn selv om det er mye stress ofte og man kan føle seg veldig invadert av omgivelsene.

Det forstår jeg iallefall.

 

 

Anonymkode: 6d447...af9

ok. jeg tenkte ikke svaret på den måten. jeg er ikke imot det svaret. jeg dømmer ingen. beklager hviss jeg dømmet noen her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...