Gå til innhold

Politibil sprengt i Malmö


gråstein

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Hva kan man egentlig si om folk som bagatelliserer og bortforklarer konsekvensene av denne enorme migrasjonen? Jeg tror jeg skal slutte å diskutere med de ,det er som att de har en religion de fisker sjeler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting er "gått over alle støvleskaft "også her til lands føler jeg så det er kun spørsmål om tid tror jeg.

Anonymkode: 1cabc...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Worrysome plenty said:

Hva kan man egentlig si om folk som bagatelliserer og bortforklarer konsekvensene av denne enorme migrasjonen? Jeg tror jeg skal slutte å diskutere med de ,det er som att de har en religion de fisker sjeler for.

Det kan du si. Av en eller annen grunn så nekter de å se realitetene, selv om de blir matet med teskje, de nekter å innse at det er helt forskjellige kulturer som møtes, naiviteten og dumskapen har ingen grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forferdelig skumle tider i dag over hele verden så alle bør passe på tror jeg. Også her. Hvofor skulle det være noe bedre her.9

Anonymkode: 1cabc...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mrxx skrev:

Man skal alltid være kritisk til sine kilder, men de som ikke skjønner hvor ille det er i Sverige nå, de har fulgt dårlig med. I Berlin har de nå opprettet ei kvinnesone for å unngå det som skjedde i fjor, hvor flere ble antastet og ranet og dette var avtalt på Facebook på forhånd, det sier ganske mye faktisk. 

Da er det desto at man ikke hopper i konklusjoner før man har fakta på bordet. I Køln viste det seg å stemme. Men det er forskjell fra å konkludere med at det skulle ha skjedd selv uten at man faktisk vet dette. Det kan fort bli feil. Kun i ettertid kan man gå ut ifra at dette er riktig, fordi det viste seg å stemme. Men det er først fordi det har vist seg å være riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Hva kan man egentlig si om folk som bagatelliserer og bortforklarer konsekvensene av denne enorme migrasjonen? Jeg tror jeg skal slutte å diskutere med de ,det er som att de har en religion de fisker sjeler for.

Det er forskjell på å bortforklare og å sette ting i perspektiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, gråstein skrev:

Dette må sees i sammenheng med resten av voldsorgien i de såkate no go-zones.  Har du noen gang meninger om noe som helst, bortsett fra at en ikke skal diskutere noe som helst før det er 100% verifisert av NRK og Dagbladet? (Hint: Det finnes flere nyhetskilder i våre dager.)

 

Vet du hvor i Malmö dette skjedde og hvordan vet du at etnisk svenske også ikke er med i disse gjengene? I Groruddalen skal politiet ha avdekket at så mye som 70% av kriminelle har utenlandsk bakgrunn, men det utelot ikke at ca 30 % var etnisk norske 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Vet du hvor i Malmö dette skjedde og hvordan vet du at etnisk svenske også ikke er med i disse gjengene? I Groruddalen skal politiet ha avdekket at så mye som 70% av kriminelle har utenlandsk bakgrunn, men det utelot ikke at ca 30 % var etnisk norske 

Alt på listen på forrige side er fra innvandrertette områder i Sverige, såkalte no-go zones. Om det skulle være etnisk svenske som har vært med på dette, og dette gjelder altså ikke vanlig kriminalitet, er de garantert i mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mrxx skrev:

Vi har tendensene allerede i Norge, men i langt lavere grad enn i Sverige heldigvis, Men hvis de kreftene i Norge, som mener at vi skal ta inn masser av innvandrere og som fortsatt ikke skjønner hvor dette bærer, så går det dit her i hos oss også. Det er en utrolig naivitet rundt dette, de tror ikke på hvor ille det er, sålenge det ikke skjer rett utenfor døra di. Vi skal være så snille at vi er selvutslettende. Det er ikke ett eneste land som det fungerer med masseinnvandring, men likevel så tror altfor mange at det vil fungere i Norge, skjønn det den som kan . 

Jeg har litt vanskelig for å se at de vil ta inn for mange enn så lenge innvandringen er så lav som den er i Norge. Folk mangler emne til å se kontekst, slik det ser ut for meg, akkurat her. Og det bør sees i kontekst at enkelte europeiske land var kolonistater. Dette skapte gjestearbeidere i land som f eks Frankrike. Frankrike var kolonimakt i Algerie frem til 1962 og en rekke andre land. I tillegg har man assimillierings- politikken som enkelte mener gjør det vanskelig å skape god integrering. Og å sammenligne Norge med f eks Frankrike blir etter min mening helt feil, fordi det er en helt annen politikk og en helt annen historie i verdenssammenheng. Jeg er enig i at det høres urealistisk ut å ta inn for mange og papirer bør man selvfølgelig ha når man kommer hit. Jeg synes for all del at alle som slipper inn hit er bra. Det har vært tilfeller der krigsforbrytere har oppholdt seg i Norge og ikke har avdekket dette før etter lang tid. Det er kanskje ikke til å unngå, men dersom det avdekkes så bør de selvsagt sendes til Kriminaldomstolen og dømmes. I tillegg vet jeg heller ikke om jeg synes menneskehandlere bør være her om de blir avslørt. Jeg tenker at de kanskje bør sendes tilbake til hjemlandet og straffes der. Det samme med de som kommer hit for å begå kriminalitet. 

 

Alt tatt i betraktning, er det likevel sånn at man bør forholde seg til fakta. Står det ikke noe der om hvem som står bak, gir det ingen mening å sette igang spekulasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, gråstein skrev:

Alt på listen på forrige side er fra innvandrertette områder i Sverige, såkalte no-go zones. Om det skulle være etnisk svenske som har vært med på dette, og dette gjelder altså ikke vanlig kriminalitet, er de garantert i mindretall.

For det første så jeg ikke noen sted hvor i Malmö dette pågikk. Så vis meg gjerne hvor. 

For det andre betyr likevel ikke dette med hvem som er i mindretall eller ikke at man ikke kan spekulere. Man bør forholde seg til det man vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Å bortforklare er ikke det samme som å sette ting i perspektiv.... 

Poenget er som jeg sier at jeg forsøker å sette ting ting i perspektiv, ikke bortforklare, som du vil ha det til. Obs:  Selv om du ikke svarer meg direkte betyr ikke det at jeg ikke leser det du skriver. Bare så du vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg har litt vanskelig for å se at de vil ta inn for mange enn så lenge innvandringen er så lav som den er i Norge. Folk mangler emne til å se kontekst, slik det ser ut for meg, akkurat her. Og det bør sees i kontekst at enkelte europeiske land var kolonistater. Dette skapte gjestearbeidere i land som f eks Frankrike. Frankrike var kolonimakt i Algerie frem til 1962 og en rekke andre land. I tillegg har man assimillierings- politikken som enkelte mener gjør det vanskelig å skape god integrering. Og å sammenligne Norge med f eks Frankrike blir etter min mening helt feil, fordi det er en helt annen politikk og en helt annen historie i verdenssammenheng. Jeg er enig i at det høres urealistisk ut å ta inn for mange og papirer bør man selvfølgelig ha når man kommer hit. Jeg synes for all del at alle som slipper inn hit er bra. Det har vært tilfeller der krigsforbrytere har oppholdt seg i Norge og ikke har avdekket dette før etter lang tid. Det er kanskje ikke til å unngå, men dersom det avdekkes så bør de selvsagt sendes til Kriminaldomstolen og dømmes. I tillegg vet jeg heller ikke om jeg synes menneskehandlere bør være her om de blir avslørt. Jeg tenker at de kanskje bør sendes tilbake til hjemlandet og straffes der. Det samme med de som kommer hit for å begå kriminalitet. 

 

Alt tatt i betraktning, er det likevel sånn at man bør forholde seg til fakta. Står det ikke noe der om hvem som står bak, gir det ingen mening å sette igang spekulasjoner. 

Sverige er ingen kolonistat. Ei heller tyskland.

Anonymkode: bc325...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Mari Y skrev:

For det første så jeg ikke noen sted hvor i Malmö dette pågikk. Så vis meg gjerne hvor. 

Du har f.eks. aldri hørt om Rosengård i Malmø? Rosengård ligger forøvrig bare et par kilometer fra Sallerupsvägen hvor politibilen ble sprengt på fredag.

Her er en liste over "utsatte" områder fra svensk politi:4122480.jpg

29 minutter siden, Mari Y skrev:

For det andre betyr likevel ikke dette med hvem som er i mindretall eller ikke at man ikke kan spekulere. Man bør forholde seg til det man vet. 

Og vi VET veldig godt hvilke grupper som står bak opptøyene og angrep på myndigheter i de såkalte no-go zones. Dine bortforklaringer begynner å bli ganske latterlige nå. Det finnes nok av bilder og videoer på nettet som viser at det ikke er etniske svensker som står bak. Hva med å gjøre litt research, sjekke opp, kryssrefere og finne ut ting selv? All mulig informasjon er tilgjengelig for den som gidder å lete den frem.

Anonymkode: bc325...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mari Y skrev:

For det første så jeg ikke noen sted hvor i Malmö dette pågikk. Så vis meg gjerne hvor. 

Du har f.eks. aldri hørt om Rosengård i Malmø? Rosengård ligger forøvrig bare et par kilometer fra Sallerupsvägen hvor politibilen ble sprengt på fredag.

Her er en liste over "utsatte" områder fra svensk politi:4122480.jpg

46 minutter siden, Mari Y skrev:

For det andre betyr likevel ikke dette med hvem som er i mindretall eller ikke at man ikke kan spekulere. Man bør forholde seg til det man vet. 

Og vi VET veldig godt hvilke grupper som står bak opptøyene og angrep på myndigheter i de såkalte no-go zones. Dine bortforklaringer begynner å bli ganske latterlige nå. Det finnes nok av bilder og videoer på nettet som viser at det ikke er etniske svensker som står bak. Hva med å gjøre litt research, sjekke opp, kryssrefere og finne ut ting selv? All mulig informasjon er tilgjengelig for den som gidder å lete den frem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
6 timer siden, Mari Y skrev:

Poenget er som jeg sier at jeg forsøker å sette ting ting i perspektiv, ikke bortforklare, som du vil ha det til. Obs:  Selv om du ikke svarer meg direkte betyr ikke det at jeg ikke leser det du skriver. Bare så du vet. 

Jeg ser ikke noe grunn til å snakke direkte til deg ,du bar vrir på det jeg sier uansett. Ikke noe annet enn att jeg kommer aldri til å se ting på din måte, eller vise versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sverige er ingen kolonistat. Ei heller tyskland.

Anonymkode: bc325...94c

Ingen europeiske land er vel det pr dags dato. Jeg snakker om at Frankrike har vært en kolonistat, og dette er eksempelvis grunnlaget for innvandring til Frankrike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg ser ikke noe grunn til å snakke direkte til deg ,du bar vrir på det jeg sier uansett. Ikke noe annet enn att jeg kommer aldri til å se ting på din måte, eller vise versa.

Da er det vel heller greit å ikke  svsre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gråstein skrev:

Du har f.eks. aldri hørt om Rosengård i Malmø? Rosengård ligger forøvrig bare et par kilometer fra Sallerupsvägen hvor politibilen ble sprengt på fredag.

Her er en liste over "utsatte" områder fra svensk politi:4122480.jpg

 

Og vi VET veldig godt hvilke grupper som står bak opptøyene og angrep på myndigheter i de såkalte no-go zones. Dine bortforklaringer begynner å bli ganske latterlige nå. Det finnes nok av bilder og videoer på nettet som viser at det ikke er etniske svensker som står bak. Hva med å gjøre litt research, sjekke opp, kryssrefere og finne ut ting selv? All mulig informasjon er tilgjengelig for den som gidder å lete den frem.

 

Men det gjør vi ikke nødvendigvis her. Det er forskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har f.eks. aldri hørt om Rosengård i Malmø? Rosengård ligger forøvrig bare et par kilometer fra Sallerupsvägen hvor politibilen ble sprengt på fredag.

Her er en liste over "utsatte" områder fra svensk politi:4122480.jpg

Og vi VET veldig godt hvilke grupper som står bak opptøyene og angrep på myndigheter i de såkalte no-go zones. Dine bortforklaringer begynner å bli ganske latterlige nå. Det finnes nok av bilder og videoer på nettet som viser at det ikke er etniske svensker som står bak. Hva med å gjøre litt research, sjekke opp, kryssrefere og finne ut ting selv? All mulig informasjon er tilgjengelig for den som gidder å lete den frem.

Anonymkode: bc325...94c

Jo, det har jeg. Jeg har til og med lest Hege Storhaug sin bok 'men størst av alt er friheten'. Rosengård er ikke hele Malmö 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...