Gå til innhold

Politibil sprengt i Malmö


gråstein

Anbefalte innlegg

1 time siden, Trine skrev:

Nå er vel ikke du den rette til å snakke om nonolog og at jeg kun hører meg selv, du hører jo ikke hva andre sier du heller. Men vet du, jeg har faktisk lest hva du skriver og alt du klarer å komme med er at vi ikke kan sammenligne oss med andre og at man ikke kan ta ting ut av kontekst. Det er faktisk det eneste du klarer å komme med. Men selv har du ikke satt deg inn i noe av all den informasjonen og de faktaopplysningene du har fått i denne tråden. 

Jeg er så skrådikker fordi vi allerede har tendensen her. Hvor mange ganger må du få den informasjonen før den faktisk fester seg i hodet ditt? Du har fått fakta i denne tråden, men du nekter å forholde deg til det. Men uansett, om man kun skal forholde seg til fakta går man til slutt på en smell. Fakta er at vi har tendensen i Norge, så kan vi enten velge å stoppe det mens vi enda kan, eller risikere at det blir som i Sverige. I de aller fleste tilfeller er det bedre å være skeptisk enn naiv. Skal man vente til skaden har skjedd blir det mye vanskeligere å rette den opp, enn om man forebygger slik at man unngår skaden. På så alvorlige ting som det det er snakk om her, er det bare idioti og galskap å vente til problemet er så stort at det ikke lar seg rette opp. Og hva angår hovedinnlegget, har du allerede fått fakta, men du nekter likevel å akseptere det.

Alt tyder jo på det, fordi du ser det du vil se. Personangrep er ofte et tap i seg selv. Og å tillegge folk meninger man ikke har blir også feil. Det er ikke  slik at jeg hevder det du vil ha det til at jeg hevder. Noe jeg også har sett tidligere. Du viser ganske tydelig at du har problemer med å ta inn det folk skriver. 

Det er veldig mange som avkrefter akkurat det at vi har det. Poenget er likevel at om noen skriver en artikkel om hva det enn måtte være så bør man som en generell regel være forsiktig med å hoppe i konklusjoner. Det gjelder ikke bare innvandringsdebatten, det gjelder så å si alt. det håper jeg også du og Gråbein skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Alt tyder jo på det, fordi du ser det du vil se. Personangrep er ofte et tap i seg selv. Og å tillegge folk meninger man ikke har blir også feil. Det er ikke  slik at jeg hevder det du vil ha det til at jeg hevder.

Problemet er at du jo egentlig ikke MENER noe som helst.

Sitat

Noe jeg også har sett tidligere. Du viser ganske tydelig at du har problemer med å ta inn det folk skriver. 

Det er du som nekter å ta inn over deg informasjon og fakta.

Sitat

Det er veldig mange som avkrefter akkurat det at vi har det. Poenget er likevel at om noen skriver en artikkel om hva det enn måtte være så bør man som en generell regel være forsiktig med å hoppe i konklusjoner. Det gjelder ikke bare innvandringsdebatten, det gjelder så å si alt. 

Det forklarer jo hvorfor du har så vanskelig med å klare og konkludere noe som helst.

Sitat

det håper jeg også du og Gråbein skjønner. 

Hvem pokker er Gråbein?

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gråstein skrev:

Problemet er at du jo egentlig ikke MENER noe som helst.

Det er du som nekter å ta inn over deg informasjon og fakta.

Det forklarer jo hvorfor du har så vanskelig med å klare og konkludere noe som helst.

Hvem pokker er Gråbein?

Det kan du gjenta i det kjedsommelige, men det vet du like godt som jeg at bare er noe du sier

 

Problemet her er at det dreier seg mindre om statistikker, men om bekreftelses- bias. Jeg tar det ikke innover meg, fordi det handler mer om å ikke hoppe rett inn i konklusjoner. 

 

Det stemmer faktisk. Både politikere som Hareide i KrF og andre har avvist Listhaugs påstander om at Norge er på vei mot 'svenske tilstander'. 

 

Det var jo deg, det, men litt feilsitert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Mari Y skrev:

Alt tyder jo på det, fordi du ser det du vil se. Personangrep er ofte et tap i seg selv. Og å tillegge folk meninger man ikke har blir også feil. Det er ikke  slik at jeg hevder det du vil ha det til at jeg hevder. Noe jeg også har sett tidligere. Du viser ganske tydelig at du har problemer med å ta inn det folk skriver. 

Det er veldig mange som avkrefter akkurat det at vi har det. Poenget er likevel at om noen skriver en artikkel om hva det enn måtte være så bør man som en generell regel være forsiktig med å hoppe i konklusjoner. Det gjelder ikke bare innvandringsdebatten, det gjelder så å si alt. det håper jeg også du og Gråbein skjønner. 

Nå er det vel strengt tatt du som kommer med personangrep her da, i den grad noe her kan kalles personangrep. Så da har du vel tapt da, siden du mener det. Jeg har ikke tillagt deg en eneste mening jeg. Jeg stiller spørsmål til meningene dine, og du svarer ikke på dem. Det er ikke så mye å ta inn da, du gjentar jo bare deg selv, uten å egentlig komme med noe som helst saklig. Og jeg evner faktisk i større grad enn deg, å ta inn det folk sier, jeg forholder meg til fakta og ikke hva en naiv person på nett skriver. Du må bare akseptere at verken jeg eller gråstein er enig med deg. Og det er nok en fordel at du aksepterer det uten å beskylde oss for å ha problemer av noe som helst slag. 

Hvem er disse veldig mange da? Ser du skriver Hareide. Vel, Hareide er vel omtrent like naiv som deg. Jeg velger heller å forholde meg til det politiet selv mener. Det er tross alt de som har erfaring med dette. Politikere har jo aldri vært kjent for å være særlig nøytrale i sine uttalelser. Jada, man skal være forsiktig med å hoppe i konklusjoner, men her er jo konklusjonen klar, så det er ingen som hopper. Annet enn du da, som hopper elegant over hele konklusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Trine skrev:

Nå er det vel strengt tatt du som kommer med personangrep her da, i den grad noe her kan kalles personangrep. Så da har du vel tapt da, siden du mener det. Jeg har ikke tillagt deg en eneste mening jeg. Jeg stiller spørsmål til meningene dine, og du svarer ikke på dem. Det er ikke så mye å ta inn da, du gjentar jo bare deg selv, uten å egentlig komme med noe som helst saklig. Og jeg evner faktisk i større grad enn deg, å ta inn det folk sier, jeg forholder meg til fakta og ikke hva en naiv person på nett skriver. Du må bare akseptere at verken jeg eller gråstein er enig med deg. Og det er nok en fordel at du aksepterer det uten å beskylde oss for å ha problemer av noe som helst slag. 

Hvem er disse veldig mange da? Ser du skriver Hareide. Vel, Hareide er vel omtrent like naiv som deg. Jeg velger heller å forholde meg til det politiet selv mener. Det er tross alt de som har erfaring med dette. Politikere har jo aldri vært kjent for å være særlig nøytrale i sine uttalelser. Jada, man skal være forsiktig med å hoppe i konklusjoner, men her er jo konklusjonen klar, så det er ingen som hopper. Annet enn du da, som hopper elegant over hele konklusjonen. 

Som hvordan da? Jeg synes da det er du som går til personangrep bare fordi vi er uenige her? . Hva,med å holde seg til sak og ikke person? 

 

Det var langt flere enn bare Hareide som kritiserte Listhaug på sine uttalelser men det finner du fort ut på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mari Y skrev:

Som hvordan da? Jeg synes da det er du som går til personangrep bare fordi vi er uenige her? . Hva,med å holde seg til sak og ikke person? 

 

Det var langt flere enn bare Hareide som kritiserte Listhaug på sine uttalelser men det finner du fort ut på nett. 

Jeg mener at ingen av oss har gått til personangrep, i hvert fall ikke i en grad jeg ser det nødvendig å henge seg opp i. Men dette er jo ikke første gangen du tyr til "personangrep" i mangel på bedre ting å komme med. Disse utsagnene er ikke på noen som helst måte et mindre personangrep enn hva jeg har skrevet til deg: "For meg virker det som at du kun hører deg selv og dine egne argumenter.", "Alt tyder jo på det, fordi du ser det du vil se." og "Du viser ganske tydelig at du har problemer med å ta inn det folk skriver." Så ja, hva med å holde seg til sak og ikke person? 

Det har seg sånn at politikere har et ståsted som de tviholder på uansett. De fleste av dem er også altfor opptatt av å være PK. Jeg stoler langt mer på de som faktisk er ute og ser hva som skjer, enn de som sitter på et kontor og ser det de vil se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Mari Y skrev:

Som hvordan da? Jeg synes da det er du som går til personangrep bare fordi vi er uenige her? . Hva,med å holde seg til sak og ikke person? 

 

Det var langt flere enn bare Hareide som kritiserte Listhaug på sine uttalelser men det finner du fort ut på nett. 

Godhetstyrraniet ser alltid sitt snitt til å kritisere Listhaug.

Anonymkode: bc325...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godhetstyrraniet ser alltid sitt snitt til å kritisere Listhaug.

Anonymkode: bc325...94c

Og det er galt? Det er jo det politikere må tåle uansett om de er høyre eller venstre eller ingen av delene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Trine skrev:

Jeg mener at ingen av oss har gått til personangrep, i hvert fall ikke i en grad jeg ser det nødvendig å henge seg opp i. Men dette er jo ikke første gangen du tyr til "personangrep" i mangel på bedre ting å komme med. Disse utsagnene er ikke på noen som helst måte et mindre personangrep enn hva jeg har skrevet til deg: "For meg virker det som at du kun hører deg selv og dine egne argumenter.", "Alt tyder jo på det, fordi du ser det du vil se." og "Du viser ganske tydelig at du har problemer med å ta inn det folk skriver." Så ja, hva med å holde seg til sak og ikke person? 

Det har seg sånn at politikere har et ståsted som de tviholder på uansett. De fleste av dem er også altfor opptatt av å være PK. Jeg stoler langt mer på de som faktisk er ute og ser hva som skjer, enn de som sitter på et kontor og ser det de vil se. 

Jeg synes at det å ikke å snakke om sak, men person er personangrep. 

Det kan godt være, men jeg tror at isåfall gjelder det alle. Faktisk er det også slik at mange av de som bor i innvandrertette områder ser mye annet enn de som har liten eller ingen erfaring med innvandrere. Men likevel er det viktig at fakta teller når en legger ut en artikkel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Mari Y skrev:

Og det er galt? Det er jo det politikere må tåle uansett om de er høyre eller venstre eller ingen av delene? 

Det er galt at alle alltid er ute etter å ta Listhaug, bare av prinsipp, selv om det hun sier er helt korrekt og helt faktabasert.

Anonymkode: bc325...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg synes at det å ikke å snakke om sak, men person er personangrep. 

Det kan godt være, men jeg tror at isåfall gjelder det alle. Faktisk er det også slik at mange av de som bor i innvandrertette områder ser mye annet enn de som har liten eller ingen erfaring med innvandrere. Men likevel er det viktig at fakta teller når en legger ut en artikkel 

Her diskuteres det på gruppenivå, ikke individ nivå. Da er det statistikk og fakta fra SSB som gjelder, ikke personlige erfaringer.

Anonymkode: bc325...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er galt at alle alltid er ute etter å ta Listhaug, bare av prinsipp, selv om det hun sier er helt korrekt og helt faktabasert.

Anonymkode: bc325...94c

Ingen er da ute etter å 'ta' Listhaug, såvidt jeg vet? Inntrykket jeg sitter på er heller at støttespillerbe hennes liker kritikken dårlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her diskuteres det på gruppenivå, ikke individ nivå. Da er det statistikk og fakta fra SSB som gjelder, ikke personlige erfaringer.

Anonymkode: bc325...94c

Nei, problemet er at folk hopper i konklusjoner ut ifra en artikkel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, Mari Y skrev:

Ingen er da ute etter å 'ta' Listhaug, såvidt jeg vet?

Det var dagens!

Anonymkode: bc325...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, problemet er at folk hopper i konklusjoner ut ifra en artikkel 

Og du hopper i konklusjoner utifra personlige erfaringer med innvandrer naboer?

Anonymkode: bc325...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du hopper i konklusjoner utifra personlige erfaringer med innvandrer naboer?

Anonymkode: bc325...94c

Nei. Jeg påpeker bare at å bo i innvandrertette områder ikke trenger å være noe problem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var dagens!

Anonymkode: bc325...94c

Man må jo regne med kritikk når man er integreringsminister, som alle andre. Det må også innvandringsmotstandere tåle å høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg synes at det å ikke å snakke om sak, men person er personangrep. 

Det kan godt være, men jeg tror at isåfall gjelder det alle. Faktisk er det også slik at mange av de som bor i innvandrertette områder ser mye annet enn de som har liten eller ingen erfaring med innvandrere. Men likevel er det viktig at fakta teller når en legger ut en artikkel 

Jaha, men i så fall har jo du kommet med veldig mange personangrep, og bør da ikke komme med uttalelser som at en som kommer med personangrep har tapt diskusjonen. Da har jo du tapt for lenge siden.

Og fakta har kommet fram, det er bare du som nekter å forholde deg til det. Jeg har jobbet på Grønland, jeg har bodd i Oslo, nå har jeg et asylmottak like i nærheten, innvandrere er ikke noe fremmed for meg. Snakk med politiet i Oslo, så får du realiteten fra en nøytral part som sitter med fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trine skrev:

Jaha, men i så fall har jo du kommet med veldig mange personangrep, og bør da ikke komme med uttalelser som at en som kommer med personangrep har tapt diskusjonen. Da har jo du tapt for lenge siden.

Og fakta har kommet fram, det er bare du som nekter å forholde deg til det. Jeg har jobbet på Grønland, jeg har bodd i Oslo, nå har jeg et asylmottak like i nærheten, innvandrere er ikke noe fremmed for meg. Snakk med politiet i Oslo, så får du realiteten fra en nøytral part som sitter med fakta.

Jeg synes det tåpelig at du påstår dette, da dette ikke er tilfellet. Du bruker all din tid på å snakke om meg, mens dette egentlig dreier seg om selve artikkelen. 

 

Fakta ift denne artikkelen har ikke det. Det er det som er problemet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Nei. Jeg påpeker bare at å bo i innvandrertette områder ikke trenger å være noe problem 

Og den konklusjonen trekker du av personliger erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...