Gå til innhold

Politibil sprengt i Malmö


gråstein

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Mari Y skrev:

Men det var nettopp det som ble insinuert av en eller flere her. Når jeg da påpeker at man skal være forsiktig med å hoppe i konklusjoner uten sikre bevis, så nytter det ikke å gå forsvarsposisjon. Man må tåle å høre at man ikke kan ha rett. 

Du var den første i denne tråden som nevnte ordet innvandrer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Trine skrev:

Du var den første i denne tråden som nevnte ordet innvandrer! 

Ikke det jeg kan komme på nei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mari Y skrev:

Ikke det jeg kan komme på nei 

Trenger ikke komme på det, kan bare lese de første innleggene, så ser du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Trine skrev:

Trenger ikke komme på det, kan bare lese de første innleggene, så ser du det.

Isåfall har det ingenting å gjøre med at man ikke skal hoppe i konklusjoner, det heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mari Y skrev:

Isåfall har det ingenting å gjøre med at man ikke skal hoppe i konklusjoner, det heller 

Det har jo det. Du hoppet til konklusjoner, og du sier selv at man ikke skal det. Hvorfor får du hoppe til konklusjoner, mens andre ikke får lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Trine skrev:

Det har jo det. Du hoppet til konklusjoner, og du sier selv at man ikke skal det. Hvorfor får du hoppe til konklusjoner, mens andre ikke får lov til det?

Nei. Jeg påpekte bare at man skal være forsiktig  med å trekke konklusjoner, og det var fordi at Gråstein i første omgang nevnte asylsøkere som potensielle gjerningsmenn. Det er også relevant å trekke dette frem, fordi folk hopper lett i konklusjoner om at innvandrere står bak, selv der det ikke finnes dekkende bevis for slike påstander 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei. Jeg påpekte bare at man skal være forsiktig  med å trekke konklusjoner, og det var fordi at Gråstein i første omgang nevnte asylsøkere som potensielle gjerningsmenn. Det er også relevant å trekke dette frem, fordi folk hopper lett i konklusjoner om at innvandrere står bak, selv der det ikke finnes dekkende bevis for slike påstander 

Løgn har aldri vært et sjarmerende trekk. Jeg har ikke sjekket alle sidene siden du allerede på første siden nevner innvandrere. Det er ingen som har skrevet ordet "asylsøker" på første side i denne tråden. Så det er fortsatt du som har hoppet i konklusjon. Ordet innvandrer nevnes i noen linker som Gråstein har lagt ut, men det er først etter at den siktede er kjent. Disse linkene var uansett bare for å vise deg hvordan tilstandene faktisk er i Sverige. Han har ikke nevnt noe om innvandrere. tegningen av to som søker asyl, er "flyktninger" fra Malmö.

Ok, man skal være forsiktig med å trekke konklusjoner, gjelder ikke det deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Trine skrev:

Løgn har aldri vært et sjarmerende trekk. Jeg har ikke sjekket alle sidene siden du allerede på første siden nevner innvandrere. Det er ingen som har skrevet ordet "asylsøker" på første side i denne tråden. Så det er fortsatt du som har hoppet i konklusjon. Ordet innvandrer nevnes i noen linker som Gråstein har lagt ut, men det er først etter at den siktede er kjent. Disse linkene var uansett bare for å vise deg hvordan tilstandene faktisk er i Sverige. Han har ikke nevnt noe om innvandrere. tegningen av to som søker asyl, er "flyktninger" fra Malmö.

Ok, man skal være forsiktig med å trekke konklusjoner, gjelder ikke det deg også?

Men da kan jeg forsikre deg om at det var Gråbein som hevdet dette i første omgang. Personlig har jeg glemt hvorfor jeg gjorde det, men kjenner jeg meg selv riktig var det mest sannsynlig derfor. Litt interessant at du mener jeg lyver uten å sjekke først i alle fall 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Men da kan jeg forsikre deg om at det var Gråbein som hevdet dette i første omgang. Personlig har jeg glemt hvorfor jeg gjorde det, men kjenner jeg meg selv riktig var det mest sannsynlig derfor. Litt interessant at du mener jeg lyver uten å sjekke først i alle fall 😂

Jeg har jo sjekket! Jeg driver da ikke og påstår at folk lyver, uten å være sikker. Det var ikke Gråstein som hevdet dette i første omgang. Du nevnte det uten at noen andre hadde skrevet noe om at en innvandrer sto bak. Altså, du antok at vi mente det var en innvandrer som sto bak. Den antagelsen var selvfølgelig korrekt, men det var like fullt bare en antagelse og du hoppet i konklusjon, noe du gjentatte ganger har sagt man skal være forsiktig med. Er jeg nødt til å sitere hele første side for at du skal se? Ikke for det, det hjelper jo fint lite å gjøre det så lenge du uansett ikke leser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Jeg har jo sjekket! Jeg driver da ikke og påstår at folk lyver, uten å være sikker. Det var ikke Gråstein som hevdet dette i første omgang. Du nevnte det uten at noen andre hadde skrevet noe om at en innvandrer sto bak. Altså, du antok at vi mente det var en innvandrer som sto bak. Den antagelsen var selvfølgelig korrekt, men det var like fullt bare en antagelse og du hoppet i konklusjon, noe du gjentatte ganger har sagt man skal være forsiktig med. Er jeg nødt til å sitere hele første side for at du skal se? Ikke for det, det hjelper jo fint lite å gjøre det så lenge du uansett ikke leser det.

Trine, ærlig talt. Dette blir rett og slett på grensen til tragikomisk. For det første er det ikke snakk om å lyve, men det er snakk om å folk til å tenke. for det andre så tar du faktisk feil.  Dersom du hadde gått til førstesiden, så hadde du sett at Gråbein var den som la ut en tegning som insinuerte at det hadde noe med asylsøkere p gjøre. Dermed påpekte jeg at det er viktig å ikke hoppe i konklusjoner om hvem som står bak. Det er ingen som lyver her, kjære deg, men det er noen som ignorerer det vesentlige av hva artikkelen ikke nevner. Sånn kan man da ikke forholde seg til fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Trine, ærlig talt. Dette blir rett og slett på grensen til tragikomisk. For det første er det ikke snakk om å lyve, men det er snakk om å folk til å tenke. for det andre så tar du faktisk feil.  Dersom du hadde gått til førstesiden, så hadde du sett at Gråbein var den som la ut en tegning som insinuerte at det hadde noe med asylsøkere p gjøre. Dermed påpekte jeg at det er viktig å ikke hoppe i konklusjoner om hvem som står bak. Det er ingen som lyver her, kjære deg, men det er noen som ignorerer det vesentlige av hva artikkelen ikke nevner. Sånn kan man da ikke forholde seg til fakta. 

Den tegningen har jeg allerede kommentert. Poenget med den er jo at folk må flykte fra Malmö pga tilstandene der, og ingen kan vel nekte for at de tilstandene er ganske ekstreme. Men det er fortsatt ingen som nevnte innvandrere før du gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Trine, ærlig talt. Dette blir rett og slett på grensen til tragikomisk. For det første er det ikke snakk om å lyve, men det er snakk om å folk til å tenke. for det andre så tar du faktisk feil.  Dersom du hadde gått til førstesiden, så hadde du sett at Gråbein var den som la ut en tegning som insinuerte at det hadde noe med asylsøkere p gjøre. 

Den tegningen misforstod du totalt.

Og jeg kaller meg fortsatt Gråstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

Den tegningen har jeg allerede kommentert. Poenget med den er jo at folk må flykte fra Malmö pga tilstandene der, og ingen kan vel nekte for at de tilstandene er ganske ekstreme. Men det er fortsatt ingen som nevnte innvandrere før du gjorde det.

Den tegningen snakker jo om asylsøkere. Da jeg først påpekte at det er viktig å ikke hoppe i konklusjoner- som det tross alt er- så insinuerte jo til og med selv at denne saken hadde med innvandrere eller asylsøkere å gjøre. Uten å ha sikre bevis, så gikk man ut ifra at det ikke kunne være en etnisk svenske. Dette er jo ikke logisk. Det er ikke sånn at etnisk svenske ikke kan være kriminelle selv om innvandrere og asylsøkere kan være i flertall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, gråstein skrev:

Den tegningen misforstod du totalt.

Og jeg kaller meg fortsatt Gråstein.

Forklar meg gjerne da hva jeg ikke forstod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mari Y skrev:

Forklar meg gjerne da hva jeg ikke forstod. 

Det gjorde Trine fire poster over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, gråstein skrev:

Det gjorde Trine fire poster over her.

Slik jeg skjønte det var det slik At Trine mente at jeg var den som startet med å  dra inn innvandrere. Jeg ser egentlig bare at den blir nevnt, men ikke at hun oppgir noen grunndig forklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mari Y skrev:

Den tegningen snakker jo om asylsøkere.

Asylsøkere som flykter fra Malmö pga "de svenske" tilstandene der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mari Y skrev:

Den tegningen snakker jo om asylsøkere. Da jeg først påpekte at det er viktig å ikke hoppe i konklusjoner- som det tross alt er- så insinuerte jo til og med selv at denne saken hadde med innvandrere eller asylsøkere å gjøre. Uten å ha sikre bevis, så gikk man ut ifra at det ikke kunne være en etnisk svenske. Dette er jo ikke logisk. Det er ikke sånn at etnisk svenske ikke kan være kriminelle selv om innvandrere og asylsøkere kan være i flertall. 

Vet ikke om du mener "insinuerte jo til og med du at denne saken hadde med innvandrere å gjøre", men jeg antar det, selv om man skal være forsiktig med å anta. Det er ikke ofte jeg behøver å sitere meg selv, men nå må jeg tydeligvis det, for du leser jo ikke hva som blir skrevet. 

På ‎30‎.‎12‎.‎2017 den 17.31, Trine skrev:

På tide å sette inn forsvaret. Jeg skjønner ikke hvordan en stat kan akseptere at slike ting skjer. Og det er nok bare et tidsspørsmål før det er like ille i Norge.

Hvor nevnte jeg innvandrere?

 

4 timer siden, Mari Y skrev:

Slik jeg skjønte det var det slik At Trine mente at jeg var den som startet med å  dra inn innvandrere. Jeg ser egentlig bare at den blir nevnt, men ikke at hun oppgir noen grunndig forklaring. 

 

Ja, det var du som først nevnte innvandrere. Jeg ga deg en forklaring 2 ganger på den tegningen. 

8 timer siden, Trine skrev:

tegningen av to som søker asyl, er "flyktninger" fra Malmö.

 

6 timer siden, Trine skrev:

Den tegningen har jeg allerede kommentert. Poenget med den er jo at folk må flykte fra Malmö pga tilstandene der,

Dette bekrefter egentlig bare det jeg hele tiden har mistenkt. Du leser det du vil lese og lukker øynene for resten. Da blir det i grunn håpløst å diskutere noe som helst med deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På Wednesday, January 10, 2018 den 21.25, gråstein skrev:

Asylsøkere som flykter fra Malmö pga "de svenske" tilstandene der. 

Så lenge man vet hvor det være r hen, så spiller det ingen rolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...