Gå til innhold

Har dere planer om å drikke alkohol nyttårsaften?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Typisk tid hvor man føler at mange drikker.. og det er nyttårsaften. Mange drikker altfor mye også... Hva er deres holdning til alkohol og nyttårsaften? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Typisk tid hvor man føler at mange drikker.. og det er nyttårsaften. Mange drikker altfor mye også... Hva er deres holdning til alkohol og nyttårsaften? 

 

Spretter en flaske vin, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gråstein skrev:

Spretter en flaske vin, tenker jeg.

Jeg har kjøpt inn to bokser øl som jeg tenkte å ha å kose meg med. Men kommer ikke til å drikke mer enn det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ei flaske med Prosecco som vi skal ha klokka tolv :)

Er forøvrig ikke vant med alkohol nyttårsaften, i alle fall ikke til maten. Bare litt når vi kommer inn igjen etter å ha sett på rakettene.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til alkohol gjennom hele kvelden - bobler og/el vin. - Men orker ikke «dagen der på» 1/1-18, da jeg starter m et brak på jobb 2/1, så kommer til å være forsiktig i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det blir nok minimalt i år siden vi feirer med noen som praktisk talt er avholds. Det blir nok litt vin til maten og kanskje litt sprudlegreier kl 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Mina1 skrev:

Typisk tid hvor man føler at mange drikker.. og det er nyttårsaften. Mange drikker altfor mye også... Hva er deres holdning til alkohol og nyttårsaften? 

 

 

Nei, ikke da og ikke ellers - for min del.

Jeg synes at måtehold også der bør være stikkordet. Fulle mannfolk som leker seg med rakettoppskyting hører ikke hjemme... Men ellers må folk få gjøre som de selv vil.

Godt nytt år!

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke åpne en flaske vin for å ta et glass og la resten stå i kjøleskapet til den blir dårlig, så jeg skal ikke drikke på nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Trine skrev:

Jeg gidder ikke åpne en flaske vin for å ta et glass og la resten stå i kjøleskapet til den blir dårlig, så jeg skal ikke drikke på nyttårsaften.

Man må drikke alt, når flasken først er åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mina1 skrev:

Typisk tid hvor man føler at mange drikker.. og det er nyttårsaften. Mange drikker altfor mye også... Hva er deres holdning til alkohol og nyttårsaften? 

Så lenge det ikke er barn til stede og vedkommende som er beruset også er den som står for fyrverkeriet så er det ett fett for meg.

Her i huset blir det bare som en hvilken som helst annen kveld, med litt ekstra god middag kanskje. Har ikke akkurat planlagt å drikke noe, men det står vel noen halvflasker vin her, kanskje jeg skal sette en i kjøleskapet så den er god og avkjølt? Det kan jeg gjøre. :) Men noe fyll er det ikke snakk om nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg blir det ikke noe alkohol, er fortsatt syk så jeg skal være hjemme for meg selv. Det er stor sjans for at jeg legger meg før 24.00.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, emilie321 skrev:

Hos meg blir det ikke noe alkohol, er fortsatt syk så jeg skal være hjemme for meg selv. Det er stor sjans for at jeg legger meg før 24.00.

 

Da blir vi to, ser det ut til... Jeg har blitt hjemme fra fjellet og orker ikke dra opp. Er bedt et sted til her hjemme, men tror ikke jeg orker det heller.

Jaja, alene på nyttårsaften blir i så fall noe nytt😛 

Jeg synes det egentlig er helt greit, bortsett fra at det er litt flaut overfor naboen - i tillegg til at familien min kommer til å stresse m det😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, cilie skrev:

Da blir vi to, ser det ut til... Jeg har blitt hjemme fra fjellet og orker ikke dra opp. Er bedt et sted til her hjemme, men tror ikke jeg orker det heller.

Jaja, alene på nyttårsaften blir i så fall noe nytt😛 

Jeg synes det egentlig er helt greit, bortsett fra at det er litt flaut overfor naboen - i tillegg til at familien min kommer til å stresse m det😐

Jeg skulle til Oslo, men har ikke sjans.  Har også et sted her jeg bor hvor jeg kunne vært, men orker ikke. Har det best i sofaen/senga. 

Har vært alene et par ganger før, så tror det går helt greit. Har spist opp det godteriet jeg skulle ha til nyttårsaften :P så for meg blir det som en helt vanlig kveld:) 

Du må ha riktig god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg skulle til Oslo, men har ikke sjans.  Har også et sted her jeg bor hvor jeg kunne vært, men orker ikke. Har det best i sofaen/senga. 

Har vært alene et par ganger før, så tror det går helt greit. Har spist opp det godteriet jeg skulle ha til nyttårsaften :P så for meg blir det som en helt vanlig kveld:) 

Du må ha riktig god bedring:)

Takk det samme! Det sitter nok mest i hodet her nå, selv om jeg har vondt i halsen  og føler meg dårlig hver morgen. Jeg orker bare ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mina1 skrev:

Typisk tid hvor man føler at mange drikker.. og det er nyttårsaften. Mange drikker altfor mye også... Hva er deres holdning til alkohol og nyttårsaften? 

 

Nei jeg skal ikke drikke alkohol, må ta både smertestillende og vival. De får drikke de som vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, på nyttårsaften blir det nok gjerne både det ene og det andre, og topper seg med champagne eller lignende kl 12/00. Roer nok ned etter det for å redde dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, gråstein skrev:

Man må drikke alt, når flasken først er åpnet.

Ja, og det orker jeg ikke, så da lar jeg heller være å drikke. Vet ikke helt om det er så lurt av meg å drikke en hel flaske med de medisinene jeg går på heller. Også blir jeg så lett dårlig og da blir hele dagen etter ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Trine skrev:

Ja, og det orker jeg ikke, så da lar jeg heller være å drikke.

De har "porsjonspakninger" på polet, både svært små flasker og svært små kartonger. Hvis du har lyst på litt en annen gang altså, jeg mener ikke at du burde drikke vin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...