Gå til innhold

2018 ... hva kan vi gjøre for å la alt bli bra


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Vi er heldige som bor i Norge og jeg skal gjøre i år som i fjor og forsøke å få mest mulig ut av alle årstider. Jeg liker de skiftende årstider vi har. Nå er det vinter og da er det bortoverski og nedoverski som gjelder for meg.  Noen treningsturer på Evo som ellers i året. 

Riktig balanse mellom jobb og fritid. Bruke marka mye, både i helger og etter jobb. 

Ha et fortsatt godt kjæresteforhold. 

Pleie forholdet til venner. Venner er viktige nå som ungene lever sitt eget liv. 

Håper at ungene fortsetter å ha det bra. 

2017 ble ett et veldig bra år etter noen utfordringer i starten av året med psykdom i nærmeste familie. Det er tilbakelagt nå. Jeg ble samboer med kjæresten og jeg skal gjøre mitt for at vi skal ha det like fint også i 2018 :)

Ingen store endringer planlegges. Jeg vil bare ha det slik jeg har det nå. Jeg har vært heldig med livet mitt, men det vil alltid dukke opp problemer/ utfordringer som skal løses. Da skal jeg se på dem som forbigående og tenke fremover. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Skaffe oss lokal tilknytning hvis vi ikke alt har. Sitter å ser på den lokale kalenderen kjøpt for en hundrings av det lokale historielaget  i et av i nærsupermarkedene. Gamle bilder fra nærmiljø jeg selv også husker. Tilhørighet både på godt og vondt fordi alle lokalsamfunn har sitt og sine " vendettaer"tror jeg. Arbeidsledighet er ofte det styrende spøkelset for ens liv og kanskje også sykdom.

Men tilhørighet til noe unevnelig som egentlig betyr så mye uansett stilling eller stand eller kunnskaper eller barn eller ikke.

Hurra for historielagene landet på kryss og tvers.!😊

Ville bare dele.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har aldri lest så mye jeg burde. Men føler sterkt at " vår felles lhistorie banker på døra" i våre dager. Ingen blir noe yngre med årene. Kanskje er det nettopp det som gjør at den følelsen melder seg så sterkt.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
13 timer siden, Maggie55 skrev:

Skaffe oss lokal tilknytning hvis vi ikke alt har. Sitter å ser på den lokale kalenderen kjøpt for en hundrings av det lokale historielaget  i et av i nærsupermarkedene. Gamle bilder fra nærmiljø jeg selv også husker. Tilhørighet både på godt og vondt fordi alle lokalsamfunn har sitt og sine " vendettaer"tror jeg. Arbeidsledighet er ofte det styrende spøkelset for ens liv og kanskje også sykdom.

Men tilhørighet til noe unevnelig som egentlig betyr så mye uansett stilling eller stand eller kunnskaper eller barn eller ikke.

Hurra for historielagene landet på kryss og tvers.!😊

Ville bare dele.😊

Lokalhistorie er interessant. Jeg henger med på noen grupper på Facebook, både her hvor jeg bor nå og ikke minst der jeg kommer fra. Og slekstforskning også, for den del, om jeg hadde hatt tid til sånt. Jeg har bladd litt i gamle kirkebøker, men det tar jo utrolig masse tid som jeg ikke har. Kanskje når jeg blir pensjonist. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er ofte så veldig mye man ikke vet ja. Jeg vil prøve å lese meg litt opp straks vi får mindre sykdom å bale med.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Depressa skrev:

Jeg prøver å vinkle ting positivt. Det beste for meg er å ta små skritt når jeg er deprimert. Dele dagen/døgnet inn i små perioder der det eneste målet er å komme seg fra en periode til den neste. Ikke tenke stort og ikke tenke langt frem. 

Det er hva du må gjøre. Du må forsøke å vinkle ting positivt. Om noe føles vanskelig, så er et lite skritt fremover i riktig retning bedre enn å stå på samme sted. Og selv om veien føles tung og lang å gå, så er det mye mer sannsynlig at man kommer frem tilslutt om man vinkler ting positivt. 

Det er ikke lett å se det positive i alt. Det vet jeg alt om. Men man må forsøke så godt man kan å gjøre positive ting, for det hjelper en til å bli sterkere.

Jeg holder på med full husopprydniing. Har nettopp vært å løpt 3 kilometer på tredemølle på 14 minutter. Har hatt styrketrening. Vært på posten og hentet en ny treningsbukse jeg bestillte på nettet. Vært å handlet inn litt rengjøringsmidler.  Og nå skal jeg fortsette med husopprydningen. Jeg mener at det jeg gjør er positive ting. Jeg fungerer tross at jeg føler på en del vonde sår i meg. Og det betyr at jeg forsøker på fremgang og forbedring :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Vil følge hjertet mitt og tenke positivt hver dag, det finnes jo alltid iallefall noe å glede seg over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stjernestøv skrev:

Vil følge hjertet mitt og tenke positivt hver dag, det finnes jo alltid iallefall noe å glede seg over. 

Det er lurt. Følg hjertet ditt, se på det som er positivt, og vær glad i hver dag, nyt! Vi har mye å glede oss over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Mina1 skrev:

Det er lurt. Følg hjertet ditt, se på det som er positivt, og vær glad i hver dag, nyt! Vi har mye å glede oss over :) 

Ja det har vi <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det har vi <3 

Jeg tenker på at i år .. samme om jeg sliter med litt problemer og tanker, så skal jeg faktisk fortsette med det jeg startet i desember med... : altså forsøke å gjøre positive ting og endringer for livet mitt. Det er viktig å fokusere positivt og gjøre det man har sunt av i livet sitt. Jeg synes at du er veldig flink også. Vi må stå på! :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg tenker på at i år .. samme om jeg sliter med litt problemer og tanker, så skal jeg faktisk fortsette med det jeg startet i desember med... : altså forsøke å gjøre positive ting og endringer for livet mitt. Det er viktig å fokusere positivt og gjøre det man har sunt av i livet sitt. Jeg synes at du er veldig flink også. Vi må stå på! :) 

Ja vi må stå på :) Det beste jeg har gjort var å slutte med xeplion, trenger ikke den giften i meg. Føler meg bedre uten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ikke så mye. Jeg tror alles tid er bestemt.

I går ble jeg skikkelig glad. Virkelig glad. Personen bak alle naturfilmene som tror jeg gleder hele verden er 91 år og i ferd med nye prosjekt stod det om i VG nett i går onsdag.

Jeg trodde også han var gått bort. Jeg vet ikke hvorfor jeg trodde det men jeg trodde jeg hadde leste det et sted på nett. Jeg fortalte det her hjemme når vi så programmer til og med. Heldigvis tok jeg feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja vi må stå på :) Det beste jeg har gjort var å slutte med xeplion, trenger ikke den giften i meg. Føler meg bedre uten :) 

Bra! :)

Jeg har fri fra jobb i dag. Skal utnytte dagen best mulig. Gjøre bra ting osv. Jeg kjenner at jeg er litt urolig inni meg på mange måter... Men jeg skal stå på for livet mitt må gå fremover. Så nå skal jeg ut å gjøre fornuftige ting. Jeg har begynt å notere meg alt jeg får gjort på en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Maggie55 skrev:

Ikke så mye. Jeg tror alles tid er bestemt.

I går ble jeg skikkelig glad. Virkelig glad. Personen bak alle naturfilmene som tror jeg gleder hele verden er 91 år og i ferd med nye prosjekt stod det om i VG nett i går onsdag.

Jeg trodde også han var gått bort. Jeg vet ikke hvorfor jeg trodde det men jeg trodde jeg hadde leste det et sted på nett. Jeg fortalte det her hjemme når vi så programmer til og med. Heldigvis tok jeg feil.

Sånne opplevelser har skjedd med meg også. Noen ganger har jeg trodd noen var gått bort men heldigvis er de fortsatt her osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Mina1 skrev:

Bra! :)

Jeg har fri fra jobb i dag. Skal utnytte dagen best mulig. Gjøre bra ting osv. Jeg kjenner at jeg er litt urolig inni meg på mange måter... Men jeg skal stå på for livet mitt må gå fremover. Så nå skal jeg ut å gjøre fornuftige ting. Jeg har begynt å notere meg alt jeg får gjort på en dag. 

Så flink du er :) 

Jeg skal i dusjen nå, det er min oppgave i dag. Det er et tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Så flink du er :) 

Jeg skal i dusjen nå, det er min oppgave i dag. Det er et tiltak. 

Takk :) Jeg forsøker så godt jeg kan. Man kan ikke gjøre annet enn å gjøre sitt beste her i livet. Føler at ting virker tungt ut ennå, men det er i "hode" det ligger,  men jeg forsøker å gå fremover med livet mitt. 

Jeg har vært ute å løpt 15 kilometer nå. Etterpå så var jeg å handlet litt på butikken. 

Ja, vet hvordan det er det med bare å bevege seg til dusjen. Kan være et tiltak det også iblant. 

Du er også flink :)!

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
50 minutter siden, Mina1 skrev:

Takk :) Jeg forsøker så godt jeg kan. Man kan ikke gjøre annet enn å gjøre sitt beste her i livet. Føler at ting virker tungt ut ennå, men det er i "hode" det ligger,  men jeg forsøker å gå fremover med livet mitt. 

Jeg har vært ute å løpt 15 kilometer nå. Etterpå så var jeg å handlet litt på butikken. 

Ja, vet hvordan det er det med bare å bevege seg til dusjen. Kan være et tiltak det også iblant. 

Du er også flink :)!

Takk for det :) Gjør ikke så mye jeg da, fryser i dag brrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...