Gå til innhold

Klagerett på bøker eller annen kunst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett at du kjøpte en bok og det stod bilder av en hund på fremsiden av boka og på baksiden stod det mye fristende om denn utrolige reisen hunden og eieren hadde  langs Amerikas kystområder. Du leser boken og finner hunden nevnt kanskje to eller tre ganger og kun som" statist". Har du klagerett og kan få pengene tilbake. Jeg opplevet det som barn. Denne enorme skuffelsen av å kjøpe " katta i sekken" Verdenskjent forfatter men det skjer altså allikevel at folk blir skuffet. Er vi der at det er klagerett på kunstverk. Ikke ønsker jeg det slik og som voksen ser jeg bokas suverenitet men allikevel som barn har man iallefall ikke flust med penger. Vil vi dit??

Anonymkode: 60c25...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett at du kjøpte en bok og det stod bilder av en hund på fremsiden av boka og på baksiden stod det mye fristende om denn utrolige reisen hunden og eieren hadde  langs Amerikas kystområder. Du leser boken og finner hunden nevnt kanskje to eller tre ganger og kun som" statist". Har du klagerett og kan få pengene tilbake. Jeg opplevet det som barn. Denne enorme skuffelsen av å kjøpe " katta i sekken" Verdenskjent forfatter men det skjer altså allikevel at folk blir skuffet. Er vi der at det er klagerett på kunstverk. Ikke ønsker jeg det slik og som voksen ser jeg bokas suverenitet men allikevel som barn har man iallefall ikke flust med penger. Vil vi dit??

Anonymkode: 60c25...1ac

Du kan ikke få penger igjen fordi du ikke likte boken. 

Anonymkode: cc989...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett at du kjøpte en bok og det stod bilder av en hund på fremsiden av boka og på baksiden stod det mye fristende om denn utrolige reisen hunden og eieren hadde  langs Amerikas kystområder. Du leser boken og finner hunden nevnt kanskje to eller tre ganger og kun som" statist". Har du klagerett og kan få pengene tilbake. Jeg opplevet det som barn. Denne enorme skuffelsen av å kjøpe " katta i sekken" Verdenskjent forfatter men det skjer altså allikevel at folk blir skuffet. Er vi der at det er klagerett på kunstverk. Ikke ønsker jeg det slik og som voksen ser jeg bokas suverenitet men allikevel som barn har man iallefall ikke flust med penger. Vil vi dit??

Anonymkode: 60c25...1ac

Da burde du sjekket boka nøyere på forhånd. Du minner meg om en del kunder på biblioteket som kommer med de mest fantasifulle forklaringer på hvorfor de leverer boka alt for sent og hvorfor de selvfølgelig ikke skal betale purregebyret de har fått. :) I den grad du skal klage på boka pga innholdet er det forlaget du skal henvende deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg som ung student ble syk og noen hadde vært hjemme på hybelen å hentet mine lånte bøker som han leverte i tide for meg så jeg slapp purregebyr. Utrolig snilt. En ung utenlandsk mann med runde briller som alle hadde den gang.Tror han jobbet på biblioteket.Herved er han tusen takket.❤️

Anonymkode: 60c25...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger har jeg opplevd at baksideteksten på en bok ikke stemmer helt overens med innholdet - men aldri hadde jeg vel vurdert å kreve noe klagerett av den grunn. I hvert fall ikke av butikken, siden de ikke har noe ansvar for verken innhold eller markedsføring av boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bokormen123 skrev:

Flere ganger har jeg opplevd at baksideteksten på en bok ikke stemmer helt overens med innholdet - men aldri hadde jeg vel vurdert å kreve noe klagerett av den grunn. I hvert fall ikke av butikken, siden de ikke har noe ansvar for verken innhold eller markedsføring av boken.

Jeg har hatt et par-tre tilfeller på biblioteket der lånere har klaget over feil i bøkene og lurt på om vi kunne gjøre noe med det... :D Jeg har da henvist dem til å ta kontakt med forlaget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte helt utvalgte klarer kanskje å forme " klagen" som ny bok eller annen kunst. Et motskriv?

Anonymkode: 60c25...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...