Gå til innhold

Hvor lenge varer seponeringssymptomer-diazepam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har seponert vival etter å ha tatt det daglig i 4 mnd ca. Jeg har bare tatt 2,5mg per døgn, unntaksvis 5mg, så jeg bare bråseponerte på egen hånd siden jeg regner med at det er så lite at det vil gå helt fint å gjøre selv. Det er ca 4 døgn siden jeg seponerte nå, så alt bør være ute av kroppen og jeg har ikke kjent noe spesielt utover at jeg sover mindre igjen. (Brukte det som sovemedisin)

Det eneste jeg kjenner er "urolig hjerte". Ekstraslag eller noe sånt. Det er litt ubehagelig så jeg lurte på om noen vet hvor lenge en vil ha lette "abstinenser" etter sammenhengende bruk av lave doser diazepam? 

Anonymkode: ab7cf...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det abstinenser? Er det ikke bare det du har dempet med benzo som nå viser seg igjen?

Anonymkode: 60c71...136

Jeg tror det er lette abstinenser men vet det jo ikke sikkert. Jeg har angst, men på hjertet pleier jeg bare ha høy puls og sånt. Ikke "hoppe-hjerte". Det er mer noe jeg kan få AV medisiner. 

Anonymkode: ab7cf...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Etter en periode med diazepam daglig i ca. 4 uker, fra 25-75 mg pr. dag, så hadde jeg to veldig vanskelige døgn da jeg bråseponerte, deretter følte jeg meg helt normal.

Symptomene jeg fikk var: fryktelig irritabel og sint, panikkanfall - trodde stadig at jeg skulle dø fordi jeg plutselig følte meg rar og lett i hodet, fikk hjertebank, ble kvalm og svimmel. Fikk heller ikke sove. Voldsom angst!

Jeg var forberedt, heldigvis, så jeg kunne minne meg selv på at det var medisinslutt som var årsaken. 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...