Gå til innhold

1. nyttårsdag, årets mest deprimerende dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som syntes 1. nyttårsdag er årets mest deprimerende og triste dag?

Anonymkode: fb34d...a1b

Jeg synes dagen faktisk er helt vidunderlig. Siste dag av juleferie for min del så jeg pakker ned jula, ligger på sofaen med filmer og bøker og fråtser i siste rest av julesnop ;-)  

Anonymkode: c9704...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dagen faktisk er helt vidunderlig. Siste dag av juleferie for min del så jeg pakker ned jula, ligger på sofaen med filmer og bøker og fråtser i siste rest av julesnop ;-)  

Anonymkode: c9704...565

Deprimerende å tenke på nok et innholdsløst og meningsløst år.

Anonymkode: fb34d...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som syntes 1. nyttårsdag er årets mest deprimerende og triste dag?

Anonymkode: fb34d...a1b

Jeg kjente at jeg var litt negativ i dag... Kjente at tankene begynte å surre litt om hvorfor jeg sitter her singel og over 40 år.. Hva jeg har gjort feil liksom som har gjort av livet mitt har blitt sånn osv... Men jeg kom meg på treningssenteret. Jeg løp hardt og fort.. Jeg gikk en tur ute etterpå. Jeg forsøker å gjøre det beste ut av livet, men tankene om jeg kan takke meg selv for at jeg har endt opp alene på denne måten kom iblant. 

Anbefaler dere som holder på slik som meg med å grave dere litt ned, om å forsøke å se og finne alt positivt dere kan klare å finne. Husk : vi lever bare en gang, og vi kan ikke sitte å være stygge mot oss selv. Vi må lære oss å se det positive i nåtiden. Eller finne det positive og gripe etter det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som syntes 1. nyttårsdag er årets mest deprimerende og triste dag?

Anonymkode: fb34d...a1b

Jeg er full i tanker i dag, kaos i hodet. Har sine grunner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
  • Jeg synes det er fint det snart er hverdag igjen. 1ste og 2dre juledag liker jeg dårligst av alle helligdager. Da er alt stengt og ikke noe som skjer. I morgen er jo butikkene åpne igjen og det synes jeg er trivelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Syns nyttårsaften er verst. Jeg reagerer ca som en hund. Jeg blir superstresset av en hel dag som føles som å ha hodet inne i et maskingevær. Håpe de bare forbyr fyrverkeri med lyd. Jeg drakk litt vin først klokken 01.30. For å feire at det var stille. 

Anonymkode: 92dbe...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets verste dag er dagen etter sommerferien for meg. Nå går vi i hvert fall mot vår!🌸☀️

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes gårdsdagen var mye vanskeligere i så måte om jeg nå skal tillate meg å være ærlig og med det fremstå som en smule negativ 😀 Godt nytt år forresten 🥂😀

Anonymkode: 90cfa...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist at jula har gått så fort og det var så mye jeg gjerne skulle gjort i jula som jeg ikke fikk gjort. Og i morgen er det jobb igjen. 

Men ellers ser jeg fram til et nytt år med nye muligheter. Og snart blir dagene lysere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en fin dag - skjønt litt trist er det at vi tok ned juletreet i dag, det var så fint, et av de fineste vi har hatt tror jeg. :)

Foran oss ligger jo et helt nytt år, blankt og med uante muligheter - blir spennende å se hva det bringer! Og som flere andre sier - nå går det mot vår og lysere tider og DET er deiiig!

Og så vet jeg at det ligger en spennende pakke til meg på posten og den skal jeg hente i morra, det er en julegave til meg selv og jeg har gledet meg stort til den siden jeg vant den på en auksjon på nettet den 20. desember. :) Det er en gammel dukke fra 50-60-tallet og jeg har kost meg i jula med å strikke jakke, seleskjørt og skaut til henne og har lagt opp til et par små sokker nå. :wub:

Finn deg en hobby så har du noe å kose deg med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Synes det er trist at jula har gått så fort og det var så mye jeg gjerne skulle gjort i jula som jeg ikke fikk gjort. Og i morgen er det jobb igjen. 

Men ellers ser jeg fram til et nytt år med nye muligheter. Og snart blir dagene lysere. 

Vet hva du mener☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jo sånn kjenner jeg også denne 1.nyttårsdag. Heldigvis er det jo fremdeles lov til å ta vare på seg selv og trekke dynen over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en dag jeg er sliten på hvert år. For det blir alltid sent på nyttårsaften (er ikke vant til å være oppe på natta), og jula er som alltid vond slik at jeg er sliten etter den også. I morgen er jula ferdig og jeg får det bedre igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at juleferien er over synes jeg nyttår er en fin tid - nytt år og nye muligheter, liksom. Enig med Cilie i at første dag etter sommerferien er mer vemodig, da går det mot mørkere tider, mot en travel jobbhøst og lenge til neste fridager og ferie.

 

Nå ser jeg frem mot lysere tider, mange fine skiturer og etterhvert vår og sommer 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at nyttår blir ofte en tid for tanker og forventninger til seg selv om alt man vil endre, men så blir man skuffet på seg selv fordi man føler at man ikke klarer å endre alt med en gang. Men sånn er det . Bare å akseptere det, og alt er lettere når man aksepterer det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎01‎.‎2018 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Noen andre som syntes 1. nyttårsdag er årets mest deprimerende og triste dag?

Anonymkode: fb34d...a1b

 

Vi har lett for å dvele med det negative rundt årsskiftet. Jeg har gjort det samme selv, men fikk det ikke bedre av den grunn. Noe som istedenfor hjelper meg, er å fokusere på de positive forskjellene fra i dag og 10 år tilbake i tid. Den som leter, den finner :)

Godt nytt år til alle! Fokuser fremover - den er det eneste du kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er et antiklimaks for meg. Jeg liker julen og forventningene før den tid. Det er mye å være opptatt med. Så blir det plutselig stille og man vet ikke helt hva man skal se frem til. Våren er så langt frem og hverdagen er litt gråere i januar. Jeg har en psykisk lidelse og på denne tiden er det ofte en forverrelse av symptomene. Har gjerne øket opp dosen med antidepressiva. Jeg har bestemt meg for å ikke falle ned i et dypt mørkt hull denne gangen. Prøve å gå tur, ha litt prosjekter på gang og ikke fokusere på følelser så mye. Det går ganske greit på dagtid men om natten lever  følelsene sitt eget liv og jeg vet at jeg har blitt dårligere igjen. 

Anonymkode: 39504...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er et antiklimaks for meg. Jeg liker julen og forventningene før den tid. Det er mye å være opptatt med. Så blir det plutselig stille og man vet ikke helt hva man skal se frem til. Våren er så langt frem og hverdagen er litt gråere i januar. Jeg har en psykisk lidelse og på denne tiden er det ofte en forverrelse av symptomene. Har gjerne øket opp dosen med antidepressiva. Jeg har bestemt meg for å ikke falle ned i et dypt mørkt hull denne gangen. Prøve å gå tur, ha litt prosjekter på gang og ikke fokusere på følelser så mye. Det går ganske greit på dagtid men om natten lever  følelsene sitt eget liv og jeg vet at jeg har blitt dårligere igjen. 

Anonymkode: 39504...10a

Kjenner igjen den. Jeg er selv redd for å havne i dystre tanker. Og jeg er også redd for å stå på stedet jeg har stått... Altså stå fastlåst å tenke på fortiden. Derfor tar jeg meg en tur å trener nå :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...