Gå til innhold

Bør jeg prøve SSRI ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ang søvn er det viktig å ta SSRI om morgenen, og ikke om kvelden. Da blir det minst problem med søvn. Det er også vanlig att folk med angst primært, starter med halve dosen av det en med bare depresjon gjør. Jeg har gått på Zoloft i 15 år. 

Anonymkode: f1d70...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke trådstarter men ble litt nysgjerrig på hva du skriver om unipolar depresjon.

Unipolar depresjon betyr vel bare at man har tilbakevendende depresjoner, uten oppoversvingninger mot mani. 

 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte lang tid på å tilpasse meg cipralex. Det var som en ny verden for meg.

Samme her. Det tok flere måneder før jeg ble helt bra.  Fikk også bivirkninger, som problemer med å få orgasme.   Bivirkningene ga seg etter hvert, og er nå tilbake på nesten normalt nivå.

Uansett har jeg kommet til at livet mitt totalt sett er mye bedre med medisin, og derfor vil jeg aldri slutte.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sirop1365381324

Jeg begynte med SSRI i starten av desember for panikkangst og agorafobi.

Går fortsatt på minste anbefalte dosering (50mg Zoloft) og jeg merker at dette nå har redusert på hyppighet og intensistet av angsten.

Etter oppstartsbivirkningene ga seg så sitter jeg igjen med at jeg er noe mer trøtt om dagene (mulig årstid spiller litt inn her), samt at det er noe vanskeligere å oppnå orgasme, ikke umulig men det tar litt lengre tid.

 

For min del synes jeg det er vel verd å prøve, og jeg kommer nok til å fortsette en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...