Gå til innhold

Rengjøringsbyråer.. bruker dere noe slikt?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Leiligheten ser ikke ut egentlig.. mye å rydde... vaske... støv samler seg i alle krinkelkroker osv.... og jeg føler at rengjøring tar så tid. Kunne faktisk vært fristende å fått et byrå til å rengjørt leiligheten grundig, men samtidig så koster det en del penger tror jeg. 

Hva med dere? Bestiller dere rengjøring eller vasker dere selv? 

Først og fremst skal jeg forsøke å få leiligheten rengjort kraftig uten å bruke byrå, men snart får jeg lyst å bestille et byrå på døren... Enkelte møbler osv er så tung å løfte på / flytte osv... så burde i blant hatt litt hjelp... men men ... nå har jeg i det minste kvittet meg med mest mulig møbler... for å ha et ryddigere hjem!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Mina1 skrev:

Leiligheten ser ikke ut egentlig.. mye å rydde... vaske... støv samler seg i alle krinkelkroker osv.... og jeg føler at rengjøring tar så tid. Kunne faktisk vært fristende å fått et byrå til å rengjørt leiligheten grundig, men samtidig så koster det en del penger tror jeg. 

Hva med dere? Bestiller dere rengjøring eller vasker dere selv? 

Først og fremst skal jeg forsøke å få leiligheten rengjort kraftig uten å bruke byrå, men snart får jeg lyst å bestille et byrå på døren... Enkelte møbler osv er så tung å løfte på / flytte osv... så burde i blant hatt litt hjelp... men men ... nå har jeg i det minste kvittet meg med mest mulig møbler... for å ha et ryddigere hjem!. 

Vi bruker et rengjøringsbyrå til vask av huset annenhver uke. Det vaskes ikke veldig grundig, men det mest nødvendige, med fokus på kjøkken og bad.

 

Rengjøringsbyrå koster skjorta, og var ikke noe jeg ville vurdert om det ikke var fordi vi har to gode inntekter og relativt mye jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Xtra skrev:

Vi bruker et rengjøringsbyrå til vask av huset annenhver uke. Det vaskes ikke veldig grundig, men det mest nødvendige, med fokus på kjøkken og bad.

 

Rengjøringsbyrå koster skjorta, og var ikke noe jeg ville vurdert om det ikke var fordi vi har to gode inntekter og relativt mye jobbing.

Forstår. Ja jeg velger faktisk heller å vaske selv. Jeg kan fint sette av litt tid til det. :) . Enig med deg at det bør være solide inntekter til. Og jeg har helsen i orden og ingen problem med å sette av litt tid til vasking. Skal heller kaste alt mulig unødvendig slik at det blir lettere å holde orden her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mina1 skrev:

Leiligheten ser ikke ut egentlig.. mye å rydde... vaske... støv samler seg i alle krinkelkroker osv.... og jeg føler at rengjøring tar så tid. Kunne faktisk vært fristende å fått et byrå til å rengjørt leiligheten grundig, men samtidig så koster det en del penger tror jeg. 

Hva med dere? Bestiller dere rengjøring eller vasker dere selv? 

Først og fremst skal jeg forsøke å få leiligheten rengjort kraftig uten å bruke byrå, men snart får jeg lyst å bestille et byrå på døren... Enkelte møbler osv er så tung å løfte på / flytte osv... så burde i blant hatt litt hjelp... men men ... nå har jeg i det minste kvittet meg med mest mulig møbler... for å ha et ryddigere hjem!. 

Har du veldgi stort hus/leilighet?

Anonymkode: f0ab4...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du veldgi stort hus/leilighet?

Anonymkode: f0ab4...bfa

65 kvadratmeter. Er ikke noe stort, men jeg har det så rotete, og har problemer med å få orden og så må svært tunge møbler skubbes bort, og vaskes bak. Jeg har begynt litt å smårydde før jobb i dag, men jeg må ta å fortsette senere litt og litt. Ønsker å få et mer oversiktlig ryddig hjem. :) . Lett for at alt bare ligger her og der og slenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg ut forespørsel på Finn.no (i småjobber). Jeg tar 200 kr timen. 

Anonymkode: 83c2a...c8b

Faktisk en smart ide. Jeg skal forsøke å få det ryddig selv før jeg tyr til Finn.no. men jeg må innrømme at det hadde vært herlig å fått litt hjelp. Mye tålmodighetsarbeid.. og det tar mye tid......

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mina1 skrev:

Faktisk en smart ide. Jeg skal forsøke å få det ryddig selv før jeg tyr til Finn.no. men jeg må innrømme at det hadde vært herlig å fått litt hjelp. Mye tålmodighetsarbeid.. og det tar mye tid......

Ut fra hva du har skrevet tidligere virker det ikke som du tjener veldig godt eller har veldig sterk økonomi, derimot har du skrevet litt om dyr gjeld. Da synes det som en underlig prioritering å velge å betale for privat vaskehjelp. Men du er voksen og bestemmer selv ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Mina1 skrev:

Faktisk en smart ide. Jeg skal forsøke å få det ryddig selv før jeg tyr til Finn.no. men jeg må innrømme at det hadde vært herlig å fått litt hjelp. Mye tålmodighetsarbeid.. og det tar mye tid......

Men jobber du 50% har du godt med tid??

Anonymkode: f0ab4...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jobber du 50% har du godt med tid??

Anonymkode: f0ab4...bfa

Har varierende arbeid. I perioder: er jeg på jobb fra 13-22 hver dag unntatt søndag. I perioder er det 50 prosent og så øker det på til 6 dager i uken i gjerne 2 måneder igjen. Så variert inntekt : alt fra altfor lite 50 prosent til veldig tungt og mye kveldsjobbing. Har jobbet altfor mye i det siste og bare fra 13 -22 hver dag. Men nå når det roer seg litt ned igjen så skal jeg ta å vaske grundig leiligheten. Jeg har begynt i det små. :). Når dere hører arbeidstidene i de perioder som jeg har mye jobbing så forstår dere nok at jeg blir sliten av det og føler at jeg har fritid på feil tid av døgnet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Mina1 skrev:

Faktisk en smart ide. Jeg skal forsøke å få det ryddig selv før jeg tyr til Finn.no. men jeg må innrømme at det hadde vært herlig å fått litt hjelp. Mye tålmodighetsarbeid.. og det tar mye tid......

Jeg synes ikke du skal bruke penger på det slik du har beskrevet økonomien din. Dessuten er du vel klar over at du må rydde før vaskehjelpen kommer uansett? Da kan du jo like gjerne dra over med støvsuger og mopp med det samme. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes ikke du skal bruke penger på det slik du har beskrevet økonomien din. Dessuten er du vel klar over at du må rydde før vaskehjelpen kommer uansett? Da kan du jo like gjerne dra over med støvsuger og mopp med det samme. :) 

Enig i det. Jeg sparer der jeg kan hele tiden. Men det hadde gjort seg med et renere hjem. I det siste har jeg jobbet ekstremt mye... 13-22 hver dag unntatt søndag. Men det har roet seg litt ned nå med jobbing så iblant blir det 50 prosent og da kan jeg vaske og rydde alt ordentlig. :)

Folk rundt meg er sjokket over at jeg sier jeg jobber for lite for de siste to måneder så hører de hele tiden at jeg er på jobb... Men sånn er det i perioder. Det er derfor jeg føler at jeg har lite fritid og lite tid til å være sosial. Altså pga vaktene som kommer innimellom som er på en spesiell tid av døgnet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke du burde prioritere vaskehjelp. Om du bruker en halvtime om formiddagen hver dag de dagene du begynner kl 13, burde du vel holde unna det meste? 

Vi har et ganske stort hus, og har ikke vaskehjelp. Men nå er vi ikke så himla nøye på det da. Vi roter litt for mye, men det er som regel ganske reint her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg synes heller ikke du burde prioritere vaskehjelp. Om du bruker en halvtime om formiddagen hver dag de dagene du begynner kl 13, burde du vel holde unna det meste? 

Vi har et ganske stort hus, og har ikke vaskehjelp. Men nå er vi ikke så himla nøye på det da. Vi roter litt for mye, men det er som regel ganske reint her :D

Her har jeg ikke hatt ork til å vaske eller rydde så mye av psykiske grunner. Har hatt nok med alt annet når jeg har hatt fri. Men jeg skal hente meg inn og har begynt ryddingen og vaskingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg synes du kan øve på å gjøre selv. Det er kjedelig og tar tid, men det er en del av det daglige livet. Sett på noe musikk og kom i gang.

Unntaket er hvis man har veldig lange arbeidsdager og trenger den lille fritiden man har, men hvis man jobber 50% ser jeg egentlig ingen grunn til at man ikke skal greie det, det gjelder bare å få den rette innstillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du nevnt at du har voksne barn som bor hjemme, kan ikke de bidra?

Og som andre sier: Rengjøringsbyrå eller vaskehjelp er ikke noe du burde prioritere å bruke penger på.

Selv har jeg aldri vært inne på tanken selv om huset er stort, men det er lett for meg å snakke, som har en mann som tar seg av alt som har med husvask, støvsuging og rydding å gjøre. Til gjengjeld kan han ikke lage mat, og det elsker jeg, så vi har funnet en bra arbeidsdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 250 kvadrat vi holder rent selv. Har vurdert vaskehjelp flere ganger, men syns egentlig det er litt unødvendig luksuriøst for oss siden huset er lett å holde rent og ryddig (les: ha nok skapplass!). 

Min erfaring er at det er rydding som tar tid, vokser en over hodet og blir et ork. Selve moppingen, vask av bad og kjøkken gjøres jevnlig og er ikke spesielt ork for oss. Moralen er dermed RYDD (les: kast/gi bort), så orker du nok å vaske også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kayia skrev:

Min erfaring er at det er rydding som tar tid, vokser en over hodet og blir et ork. Selve moppingen, vask av bad og kjøkken gjøres jevnlig og er ikke spesielt ork for oss. Moralen er dermed RYDD (les: kast/gi bort), så orker du nok å vaske også! :) 

Enig i det du sier, men skal si det er deilig å kunne overlate vaskingen til andre etter å ha ryddet et par timer. Det lure er nok å rydde jevnlig og ofte slik at en slipper slike rydde-skippertak, men der er vi dessverre ikke.

 

Men som sagt - hadde nok ikke hatt vaskehjelp om vi hadde bedre tid eller dårligere råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Vi har 250 kvadrat vi holder rent selv. Har vurdert vaskehjelp flere ganger, men syns egentlig det er litt unødvendig luksuriøst for oss siden huset er lett å holde rent og ryddig (les: ha nok skapplass!). 

Min erfaring er at det er rydding som tar tid, vokser en over hodet og blir et ork. Selve moppingen, vask av bad og kjøkken gjøres jevnlig og er ikke spesielt ork for oss. Moralen er dermed RYDD (les: kast/gi bort), så orker du nok å vaske også! :) 

Det er vaskingen som er slitsom. Rydding går greit.

Anonymkode: f0ab4...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...